Okiem Eksperta: Luksusowa gościnność
Chciałbym polecić pozycję książkową, która powinna pojawić się u każdej osoby pracującej w naszej branży. Poświęcona jest luksusowej gościnności. „A WEALTH OF INSIGHT: The World's Best Luxury Hoteliers on Leadership, Management, and the Future of 5-Star Hospitality”.
Została wydana w ubiegłym roku i stanowi pierwszą z dwuczęściowej serii wywiadów przeprowadzonych z ponad trzydziestoma najlepszymi dyrektorami hoteli na świecie, którzy zajmują się prowadzeniem i zarządzaniem legendarnymi hotelami i kurortami. Jej autorem jest Rahim B. Kanani – dziennikarz i ekspert w dziedzinie luksusowych marek, nie tylko hotelowych.
Książka Kananiego to lektura dla studentów, obecnych i przyszłych menedżerów hoteli, a także dla kadry zarządzającej pracującej w branżach obsługi klienta. Przyda się wszędzie, gdzie stawia się nacisk na wysoką jakość i budowanie zespołów pracowników odnoszących sukces. Każdy z opublikowanych w niej wywiadów zawiera trafne spostrzeżenia, wspaniałe zdjęcia i szereg praktycznych przykładów z codziennego życia hotelowego – dotyczących rekrutacji, kultury i filozofii obowiązującej w hotelu, obecnie stosowanych technologii, narzędzi marketingu, brandingu, personalizacji, projektowania obiektów czy współpracy z najlepszymi światowymi, luksusowymi markami. Dyrektorzy hoteli opisują również najważniejsze trendy mające wpływ na kształt dzisiejszej branży hotelowej oraz starają się ocenić to, w jaki sposób będą one kształtować przyszłość luksusowej gościnności. Śmiało można powiedzieć, że jest to pozycja obowiązkowa dla ambitnych osób pracujących w branży turystycznej, szukających praktycznego przewodnika, jak zapewnić najlepsze wrażenia gościom oraz nowoczesnemu, luksusowemu podróżnikowi, który chętnie zagląda za kulisy najlepszych hoteli.
Rahim B. Kanani przez lata przeprowadził wywiady z ponad 600 najbardziej wpływowymi i nagradzanymi menedżerami z całego świata – na temat przywództwa, zarządzania i kreatywności. Wśród jego rozmówców znaleźli się miliarderzy, światowej sławy szefowie kuchni, gwiazdy kina, dyplomaci, koronowane głowy. Jego artykuły i wywiady publikowano m.in. w magazynach Forbes, Harvard Business Review, CNN Opinion, Financial Times czy Fast Company.
Światowa fascynacja luksusową gościnnością nie zanika, zawsze jest ekscytująca. Ostatnimi czasy dużo mówiło się o samozwańczych „7-gwiazdkowych” hotelach, które de facto stały się już rzeczywistością, jeśli chodzi o jakość, jaką można w nich znaleźć. Zmiany w oczekiwaniach współczesnych gości powodują też przemiany „starych” standardów luksusu, do których byliśmy przyzwyczajeni. Aby dowiedzieć się, co dokładnie dzieje się w tym sektorze i co trzeba zrobić, aby uruchomić i zarządzać luksusowym hotelem, wystarczy zapoznać się z książką Kananiego. To co jest w niej najciekawsze to uniwersalne rady i przekazywane czytelnikowi doświadczenie na temat przywództwa, zarządzania i przyszłości najbardziej luksusowych hoteli na świecie. Dyrektorzy najlepszych obiektów opowiadają o dostosowywaniu swoich ofert i usług do potrzeb nowej generacji nowoczesnych, luksusowych podróżników, ceniących autentyczność, prostotę oraz wyjątkowe i ekskluzywne doświadczenia, których nie znajdą nigdzie indziej. To dlatego luksusowe hotele regularnie zbierają informacje o swoich obecnych i przyszłych gościach – za pomocą Google'a, LinkedIn, Facebooka, Twittera, Instagrama etc. Chodzi o stworzenie kompletnej, indywidualnej dokumentacji dotyczącej ich preferencji, zainteresowań i upodobań.
Jestem pewien, że czytelnik znajdzie w książce Kananiego sporo inspiracji, które wykorzysta w pracy. Swoim doświadczeniem i wiedzą dzielą się w niej osoby zarządzające na co dzień takimi markami hotelowymi, jak Kempinski, Jumeirah, Raffles, The Ritz-Carlton, St. Regis, Mandarin Oriental, Wynn Las Vegas, Waldorf Astoria, Park Hyatt, Rosewood, Six Senses, Four Seasons, Belmond czy mój ulubiony – The Savoy. Dla mnie ta pozycja okazała się kopalnią inspiracji, jak i potwierdzeniem, że praktyki, jakie stosuję w codziennej pracy, są uniwersalne. Dzięki temu udawało mi się zbudować zespoły pracowników, z którymi wspólnie odnosiliśmy sukcesy. Życzę miłej lektury!
DOSSIER:
Artur Trukawiński
Hotelarz, doradca hotelowy, trener i szkoleniowiec, audytor hoteli, wykładowca akademicki, założyciel AT Hospitality Consulting & Management. Karierę zawodową rozpoczął pracując dla międzynarodowych kompanii żeglugowych: Cunard Line, Costa Crociere, Princess Cruises i Disney Cruise Line. Później obejmował wiele stanowisk operacyjnych i zarządczych (pełnił funkcję członka zarządu i wiceprezesa) w hotelach sieciowych tj. Accor, Starwood, InterContinental Hotels Group, Hilton, Grupa Arche. Wraz ze swoimi zespołami zdobył liczne krajowe i międzynarodowe nagrody dla zarządzanych przez siebie obiektów.