Fot. Fotolia

Południowo-Wschodnia Azja: nowości dla MICE

Mniej popularne niż do tej pory destynacje, rozbudowywana infrastruktura hotelowa i konferencyjna, nowe lotniska, intensywne działania promujące podejmowane przez niektóre podmioty – oto część nowości, jakie czekają na organizatorów i klientów biznesowych odwiedzających Południowo-Wschodnią Azję. Warto się im przyjrzeć. 

Południowo-Wschodnia Azja praktycznie od zawsze cieszyła się popularnością wśród organizatorów wyjazdów incentive. Jej znakiem rozpoznawczym jest dobra pogoda, świetna kuchnia, duże zróżnicowanie pomiędzy poszczególnymi krajami i wiele atrakcji pozwalających zbudować ciekawe programy. Przede wszystkim zaś bardzo korzystny stosunek ceny do jakości oferowanych usług. 

Kusząca propozycja 
„Egzotyka w dobrej cenie” – tak bardzo często mówi się o Azji Południowo-Wschodniej. Wpływ na to mają głównie dwa elementy – po pierwsze stosunkowo niedrogie ceny biletów lotniczych (w porównaniu chociażby z Afryką czy Ameryką Południową, o Australii nie wspominając), po drugie bardzo atrakcyjne ceny hoteli. O ile w przypadku cen przelotów z Europy z kontynentem azjatyckim może czasami konkurować Ameryka Północna (najczęściej Stany Zjednoczone), to już jeżeli chodzi o hotele, region nie ma zbyt wielu „przeciwników”. – W Azji możemy znaleźć wspaniałe, unikalne hotele w bardzo przystępnych cenach. W innych regionach świata jest to praktycznie niemożliwe – przyznaje Magdalena Tupikowska, telco key account manager w Motorola (Lenovo Polska). Oczywiście serwis w poszczególnych krajach nieco różni się od siebie (niektórzy organizatorzy zwracają np. uwagę na problemy, które spotykały ich w Wietnamie, wciąż dość wymagającą destynacją jest też Myanmar), ale i tak śmiało można powiedzieć, że utrzymany jest na wysokim, zadowalającym poziomie.

Nowości nie brakuje
Mimo że do Azji Południowo-Wschodniej od dłuższego czasu organizowanych jest wiele wyjazdów firmowych, nic nie wskazuje na to, aby moda na kraje z tego regionu miała przeminąć. Różnorodność kierunków i atrakcji sprawia, że wciąż jeździ się tam często. Organizatorzy poszukują jednak coraz to nowych inspiracji, które mogłyby zaskoczyć uczestników przygotowywanych przez nich podróży. Nowości na szczęście nie brakuje, podobnie zresztą jak działań podejmowanych przez tamtejsze rządy, które mają jeszcze mocniej zachęcić potencjalnych klientów do wyboru właśnie tego regionu. Poniżej przedstawiamy shorlistę najważniejszych newsów – zapowiedzi inwestycyjnych, planów marketingowych oraz ciekawostek z tego regionu, o których mówiono podczas tegorocznej edycji targów IT&CMA w Bangkoku. 

(...)

Michał Kalarus 

Więcej w październikowym (2018) numerze THINK MICE.

ZAMÓW PRENUMERATĘ