
Inter Cars Motor Show
Pisk opon, ryk silników i wielkie emocje. Pod koniec września na błoniach PGE Narodowego zorganizowano prawdziwe święto motoryzacji. Odbyły się tam 16. Targi Części Zamiennych i Wyposażenia Warsztatów połączone z Inter Cars Motor Show. Tak duże przedsięwzięcie wymagało wielu miesięcy przygotowań i pracy setek osób zaangażowanych w jego produkcję.
Inter Cars to największy dystrybutor części zamiennych do samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych w Europie Środkowo-Wschodniej. Oferta spółki obejmuje też wyposażenie warsztatowe, w tym m.in. urządzenia do obsługi i naprawy samochodów oraz części do motocykli czy tuningu. Początki Targów Części Zamiennych i Wyposażenia Warsztatów sięgają 2003 r. Głównym celem przyświecającym ich organizacji jest integracja branży z całego regionu oraz pokazanie najważniejszych nowości obecnych na rynku. – Chcemy zbliżać naszych klientów – właścicieli i pracowników warsztatów samochodowych – z producentami. Chodzi o to, aby mieli możliwość nawiązywania kontaktów. Jesteśmy dystrybutorem części, dlatego ważne jest dla nas, aby klienci mogli je przetestować i ocenić ich jakość. Kolejnym elementem, który z roku na rok zyskuje na znaczeniu, jest strefa poświęcona narzędziom i wyposażeniu samych warsztatów, czyli rzeczom niezbędnym w ich codziennej pracy – tłumaczy Radosław Grześkowiak, Prezes Zarządu Inter Cars Marketing Services (ICMS).
Od targów do wielkiego show
Nie zawsze targi były jednak tak dużą, międzynarodową imprezą, jak teraz. – Na początku istniała tylko część wystawiennicza – 3x4 metry, na środku stolik, 4 krzesła – tak wyglądały stoiska dostawców. Dzisiaj jest już zupełnie inaczej. Stoiska niektórych producentów liczą po kilkaset metrów. W tym samym czasie organizujemy też Inter Cars Motor Show. Zabawy, zawody, pokazy samochodów rajdowych, tuningowych, motocykle – to naprawdę wielkie święto motoryzacji połączone dodatkowo z wieczorną imprezą dla gości – mówi Krzysztof Oleksowicz, założyciel i Członek Zarządu Inter Cars. Rzeczywiście, pierwsza edycja targów, zorganizowana 16 lat temu w Cząstkowie, na parkingu przy siedzibie Inter Cars w niczym nie przypominała wydarzenia, z którym mamy do czynienia dzisiaj. – Wychodziliśmy od idei kameralnych „targów domowych”. Później to wszystko ewoluowało. Z biegiem lat pojawiały się różne nowości – najpierw wystawy samochodów, nieco później olimpiady sportowe, konkursy dla gości, pokazy Strong Man i wiele koncertów. Gościliśmy chyba wszystkich polskich znanych artystów. Coraz większe zainteresowanie ze strony klientów i wystawców sprawiło, że całość wyraźnie się rozrastała. Potrzebowaliśmy więcej miejsca – mówi Anna Śledź, zastępca kierownika działu eventów w ICMS. Coraz mocniej rozbudowany scenariusz targów, połączony z rosnącą liczbą gości i dodatkowych atrakcji sprawił, że w 2007 r. w ICMS podjęto decyzję o nawiązaniu współpracy z agencją MplusM Event Marketing (a później w ramach grupy z Ministry Of Creativity). – W tamtym czasie obsługiwaliśmy eventy dla wielu firm motoryzacyjnych, w tym dla BMW Polska. Posiadaliśmy więc niezbędne doświadczenie w organizacji imprez z tej branży. Tak rozpoczęła się nasza kooperacja, która trwa do dzisiaj. Dotyczy ona zresztą nie tylko targów i Motor Show, ale wsparcia praktycznie przy wszystkich kluczowych eventach lub konferencjach Inter Cars – mówi Mariusz Pazik, CEO & creative director and producer w Ministry Of Creativity.
(...)
Michał Kalarus
Więcej w październikowym numerze THINK MICE.
ZAMÓW PRENUMERATĘ