Fot. D.Kramski/BRAVE

H&M Dworzec– więcej niż festiwal

Zaczęło się w 2015 r. od H&M Loves Music Warsaw. Rok później było H&M Królestwo, zaś w tym roku przyszła kolej na – nomen omen – H&M Dworzec. Przetarg na realizację tej edycji muzycznego festiwalu H&M wygrały agencje: Brave i Cut The Mustard.

H&M Dworzec to cykl koncertów, które przez trzy weekendy czerwca (piątek-sobota) odbywały się na terenie dawnego Dworca Głównego przy ul. Towarowej  3 w Warszawie. Na scenie wystąpili: Eldo, Pezet, Xxanaxx, Flirtini, Ten Typ Mes, Duit, Taco Hemingway, Quebonafide, Fisz/Emade, The Dumplings, Brodka i Julia Wieniawa. Wstęp na wszystkie koncerty był wolny i jest to jedna z cech charakterystycznych całego przedsięwzięcia. – H&M jest marką demokratyczną i wszystkie wydarzenia, które organizujemy są z zasady bezpłatne – mówi Aleksandra Borowicz, szef marketingu H&M Polska. – Zależy nam, aby każdy, niezależnie od zasobności portfela, miał szansę w nich uczestniczyć. Nie inaczej było w przypadku festiwalu H&M Dworzec. Warto podkreślić, że uczestniczyły w nim czołowe nazwiska polskiej sceny muzycznej. Dzięki temu, że wstęp na wszystkie koncerty był wolny, mogli na nie przyjść również ci młodzi ludzie, których nie stać na zakup biletów czy karnetu za kilkaset złotych. Niewiele firm organizuje w tej formule wydarzenia na taką skalę i z takim line-upem. 

Impreza na Głównym
Elementem, który najmocniej wyróżnia festiwal H&M na tle innych tego typu wydarzeń sygnowanych przez inne marki jest sceneria. Wszystkie jego dotychczasowe odsłony odbywały się w Warszawie, za każdym razem jednak w nowej, oryginalnej lokalizacji. Koncerty w ramach pierwszej edycji odbywały się na barce pływającej z prawego na lewy brzeg Wisły w okolicach Mostu Poniatowskiego. Na drugą edycję, odbywającą się pod hasłem H&M Królestwo, marka H&M zaprosiła klientów do XVIII-wiecznego Pałacu Branickich (miejsca zamkniętego wcześniej na tego  typu wydarzenia). W tym roku sceną dla koncertów stał się teren nieczynnego od 20 lat dworca kolejowego przy ul. Towarowej 3. – Wybór tego miejsca był nieprzypadkowy. Dworzec Główny to jeden z zapomnianych punktów na mapie stolicy. Wykorzystaliśmy ostatnią szansę, żeby przypomnieć o nim, zanim rozpocznie się jego rewitalizacja – mówi Łukasz Szczybelski, creative partner w Cut The Mustard. – Nikt przed nami, ani nikt po nas nie zorganizuje już tu eventu w takiej skali – dodaje Michał Atlas, managing director Brave. Do realizacji całego przedsięwzięcia agencje Brave i Cut the Mustard zostały wybrane w drodze przetargu, do którego przystąpiły jako partnerzy odpowiadający w pełni za projekt – począwszy od koncepcji kreatywnej, aż po realizację. Cut The Mustard stworzyła ideę festiwalu, zajęła się także komunikacją i promocją wydarzenia. Do obowiązków agencji Brave należało wymyślenie i stworzenie wizualnego konceptu wydarzenia, dobór line-upu, produkcja i koordynacja imprezy. Na to zadanie składało się dostosowanie terenu do potrzeb imprezy masowej oraz stworzenie scenografii nawiązującej do miejsca, w którym odbywał się festiwal. Jej centralnym punktem była oczywiście scena przypominająca dworcową halę. – Każdy jej element – począwszy od tarasu, na który można było wejść, przez oświetlenie, na nagłośnieniu skończywszy, był przemyślany i dopracowany w każdym szczególe – tłumaczy Michał Atlas. – Całość znakomicie „zagrała” podczas koncertów.
Dziełem agencji były także m.in. wybudowane na tę okazję dworcowe poczekalnie na świeżym powietrzu, z dworcowymi ławeczkami i oświetleniem zaprojektowanym i wykonanym na potrzeby eventu (zlokalizowane przed terenem imprezy masowej). Uczestnicy wydarzenia mogli także skorzystać z barów mieszczących się w sprowadzonych specjalnie w to miejsce wagonach kolejowych. – Przed naszym wejściem na teren imprezy wyglądał on zupełnie inaczej. Bezpośrednie prace przygotowawcze rozpoczęliśmy na miesiąc przed rozpoczęciem eventu – tłumaczy Michał Atlas.

  • 2017_HM_DWORZEC_BRAVE_D.Kramski-0458
  • 2017_HM_DWORZEC_BRAVE_D.Kramski-3382
  • 2017_HM_DWORZEC_BRAVE_D.Kramski-4781
  • 2017_HM_DWORZEC_BRAVE_D.Kramski-5538
  • 2017_HM_DWORZEC_BRAVE_D.Kramski-6269
  • 2017_HM_DWORZEC_BRAVE_D.Kramski-6270

Simple Image Gallery Extended



DOSSIER
Miejsce: Dworzec Główny (Warszawa Główna  Osobowa), ul. Towarowa 3 w Warszawie. Na terenie obiektu do marca 2016 r. mieściło się Muzeum Kolejnictwa (obecnie – Stacja Muzeum). Od ubiegłego roku w sezonie wiosenno-letnim w każdy weekend na kilku peronach dworca działa także Nocny Market, inspirowany azjatyckimi, nocnymi targami z kuchnią uliczną (stanowił on dodatkową atrakcję dla uczestników H&M Dworzec). Docelowo Dworzec Główny ma zostać poddany modernizacji i na nowo pełnić funkcję stacji kolejowej. Przetarg na wykonanie tych prac już został ogłoszony. 
Czas: 9-10 czerwca,  16-17 czerwca, 23-24 czerwca 
Zleceniodawca: H&M Polska 
Wykonawca: Cut the Mustard (odpowiedzialna za koncepcję kreatywną festiwalu oraz komunikację i promocję wydarzenia) oraz Brave (odpowiedzialna m.in. za koncept wizualny, produkcję i koordynację  imprezy, stworzenie scenografii, kwestie formalne związane z wynajęciem lokalizacji).  
Liczba uczestników: 56 tys. (przez wszystkie dni wydarzenia) 

Fot. D.Kramski/BRAVE

Więcej w lipcowym numerze THINK MICE.

ZAMÓW PRENUMERATĘ