
Bartłomiej Barski nowym prezesem Sopockiej Organizacji Turystycznej
- przez Think MICE
Bartłomiej Barski wygrał konkurs na prezesa Sopockiej Organizacji Turystycznej (SOT) i z dniem 11 maja oficjalnie rozpoczął pracę na rzecz promocji turystycznej miasta Sopotu.
Z branżą turystyczną Bartłomiej Barski związany jest zawodowo od ponad 12 lat. Zna problemy turystów i odwiedzjących od podszewki, swoje pierwsze doświadczenia zdobywał na stanowisku specjalisty ds. turystyki w punkcie Informacji Turystycznej w Porcie Lotniczym Gdańsk. Pasja do podróży i chęć dalszego rozwoju owocowały kolejnymi awansami w strukturach Gdańskiej Organizacji Turystycznej.
Ostatnie sześć lat pełnił funkcję menedżera pionu operacyjnego & convention bureau, co wiązało się z reprezentowaniem Gdańska i Visit Gdansk podczas targów turystyki biznesowej, na wydarzeniach b2b, konferencjach branżowych i w międzynarodowych organizacjach (ICCA, ECM, Cruise Baltic). Z sukcesami wraz z zespołem współtworzył takie wydarzenia jak: Nowe Trendy w Turystyce czy Let’s Meet. Event Professionals Forum. Jednocześnie koordynował kilkunastoosobowy zespół Informacji Turystycznej i był project managerem Karty Turysty.
Ze względu na swoje dotychczasowe doświadczenie chce wzmocnić sopocką branżę MICE i zbudować wspólną konferencyjną ofertę, która zapewni ruch w branży również poza sezonem. Na przykład poprzez dołączenie SOT do City Destinations Alliance (do niedawna ECM) by wymieniać doświadczenia i czerpać wzorce od innych turystycznych destynacji z całej Europy. Planuje również kontynuować promocję uzdrowiskowego charakteru Sopotu, m.in. włączając tę organizację w współtworzenie przyszłorocznych obchodów 200-lecia tradycji kuracyjnych miasta.
Prywatnie jest szczęśliwym mężem i tatą dwójki wspaniałych małolatów. Przez 15 lat trenował piłkę nożną. Bieganie ma we krwi dlatego teraz biega już bez piłki głównie w półmaratonach. To też fan klocków Lego. Z Sopotem wiążą go również relacje rodzinne, gdyż to z tego miasta pochodzi jego druga połówka.
Misją SOT, od ponad 24 lat , jest promocja Sopotu w kraju i zagranicą. SOT zajmuje się organizacją wydarzeń, tworzeniem materiałów promocyjnych, prowadzeniem kampanii offline i online pokazujących Sopot jako najlepszą destynację turystyczną. Jednocześnie prowadzi działania wspierające rozwój lokalnej branży. Buduje platformę współpracy pomiędzy administracją, instytucjami kulturalnymi oraz podmiotami gospodarczymi, których działalność ma istotne znaczenie dla lokalnego rynku turystycznego.
Źródło: materiały prasowe, oprac. MK