
Doświadczyć Emiratów
Odbyliście kiedyś spotkanie, które kompletnie zmieniło wasze życie na kolejne dwa, trzy lata? A może nawet na stałe? Czasami czekacie na taką rozmowę lub odpowiednią sytuację, tak naprawdę poszukując nowych doświadczeń. Czegoś lub kogoś, kto w jednym momencie może sprawić, że już nigdy nie będzie tak samo. A może czekaliście aż pandemia pozwoli w końcu wziąć głębszy oddech, obudzić się z letargu i porozmawiać... I jak? Zszokowani? Zaskoczeni? Załamani czy podekscytowani? Myślicie, że można doświadczać „kompleksowo” i poddać się transformacji?
Ja dokładnie tak miałem. Ale zacznijmy od początku. Decyzja była prosta. Uważni Czytelnicy pamiętają zresztą, że w jednym z ostatnich tekstów padła z moich ust obietnica powrotu na scenę. Początek roku, tradycyjnie już, rozpocząłem analizą trendów i rozmową. Efekty były zaskakujące, powiązane jednocześnie z transformacją i powrotem do moich korzeni dziennikarskich. Przeprowadzka na Bliski Wschód okazała się doświadczaniem: siebie, otoczenia, ludzi. I o tym doświadczaniu postaram się opowiedzieć.
Al Sam’a
Sztuką, którą do tej pory szczycą się mieszkańcy Zjednoczonych Emiratów Arabskich, jest umiejętność zarządzania flotą, transportowania, przemieszczenia się. Dlatego pierwsze „Inspiracje” na łamach THINK MICE w 2022 r. postanowiłem opisać w kontekście statków, którymi ponad 50 lat temu pływano w Dubaju i jego okolicach. Tytułowa Al Sam’a to duża konstrukcja o potężnej ładowności, a jednocześnie środek transportu umożliwiający rozwój poprzez transport towarów i dóbr. Podobnie jest z naszym życiem Anno Domini 2022 – wciąż poszukujemy, a przy tym coraz więcej konsumujemy, kupując rzeczy wcześniej uznawane przez nas za zbyteczne. Delektujemy się dobrami, zamiast doświadczać ulotnych chwil i emocji. W takiej sytuacji ogromną sztuką stała się rozmowa, do której jeszcze wrócimy. Globalna konsumpcja w bieżącym roku sięga kolejnych rekordów. Zastanawiamy się więc czy gospodarka współdzielenia będzie nadal trwać i się rozwijać, czy może nastąpi transformacja. Zarówno jedno, jak i drugie z pewnością jest obserwowane w Zatoce Perskiej.
(...)
>> POBIERZ CAŁY ARTYKUŁ
Krzysztof Celuch
O AUTORZE
DR KRZYSZTOF CELUCH MBA, DBA – profesor akademicki oraz konsultant biznesowy. W 2018 r. założył firmę Celuch Consulting pomagającą organizacjom i przedsiębiorstwom w obszarach zarządzania, komunikacji i motywacji, rozwoju biznesu, w szczególności w odniesieniu do przemysłu spotkań (event marketingu). Jest także adiunktem na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz profesorem w FH Salzburg. Jako pełnomocnik rektora ds. współpracy z biznesem w Szkole Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula organizuje studencką konferencję IMEX-MPI-MCI Future Leaders Forum Warsaw oraz opiekuje się Studenckim Kołem Naukowym 2B. W latach 2009-2017 był kierownikiem Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej oraz autorem raportu „Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce". Od 2014 r. prowadzi badania dotyczące wpływu ekonomicznego przemysłu spotkań na gospodarkę Polski „Poland Events Impact" – publikacja ukazała się w 2015 oraz 2020 r. Jako jedyny Polak jest akredytowanym trenerem MPI Global Training, Travelife czy EventCanvas oraz posiada certyfikacje CMM, CITE, CIS, HMCC, CED. To założyciel i pierwszy prezes MPI Poland, były członek zarządu MPI (2012-2016), członek zarządu MPI Foundation, a w latach 2020-2021 przewodniczący regionu EMEA w MPI Foundation.