The Meetings Show w nowej odsłonie
- przez Think MICE
Nowa era The Meetings Show – tak szóstą edycję londyńskich targów zachwalali ich organizatorzy. I chociaż obyło się bez rewolucji, rzeczywiście nie zabrakło nowości – zarówno na hali wystawienniczej, jak i w formacie samej imprezy.
W tegorocznej edycji targów The Meetings Show wzięło udział ok. tysiąca hosted buyersów oraz ponad 600 wystawców – przedstawicieli biur promocji miast i regionów, firm PCO, DMC, sieci hotelowych, centrów konferencyjnych, dostawców nowych technologii etc. I chociaż jak zwykle przeważali reprezentanci firm z Wysp Brytyjskich, dobrze widoczne były również inne destynacje, nie tylko z Europy, ale praktycznie z całego świata. W hali Olympia London swoją ofertę premierowo zaprezentowali też przedstawiciele Wysp Kanaryjskich, Rwandy, Omanu, Argentyny, Brazylii, hiszpańskiego Costa del Sol, Włoch oraz osobno Sardynii, a także Monterrey w Meksyku czy regionu Flamandzkiego w Belgii.
Najważniejszą i najbardziej rzucającą się w oczy nowością, był jednak fakt, że po raz pierwszy targi trwały nie trzy, lecz dwa dni. Decyzja o ich skróceniu została podjęta już rok temu, na podstawie opinii spływających zarówno od wystawców, jak i zwiedzających. Pewnego rodzaju „substytutem” – przynajmniej w sferze edukacyjnej – anulowanego, trzeciego dnia The Meetings Show była odbywająca się na dzień przez rozpoczęciem imprezy w Millenium Gloucester Hotel tzw. „Pre-Show Conference”. Spotkanie miało charakter edukacyjny i skupiało się na ukazaniu potencjału innowacji technologicznych, które odgrywają coraz większą rolę w branży MICE. Wzięło w nim udział ok. 350 osób. Całość rozpoczął wykład, który wygłosił John Straw, senior advisor w McKinsey i IBM Watson. Później uczestnicy zostali podzieleni na kilka mniejszych grup, dopasowanych do funkcji, jakie sprawują na co dzień – osobne prelekcje były skierowane do przedstawicieli agencji, inne do stowarzyszeniowych meeting plannerów, jeszcze inne do osób odpowiedzialnych za zlecanie imprez po stronie korporacji. Tego dnia zorganizowano też spotkanie networkingowe – „Hosted Buyer Welcome Reception”, które gościło w londyńskim Muzeum Nauki.
Tym, którzy po zakończeniu targów nie chcieli opuszczać Wielkiej Brytanii dano możliwość wzięcia udziału w jednym z czterech wyjazdów typu post-tour – do Bristolu, Manchesteru, Newcastle/Gateshead lub Belfastu. Po przerwie, w programie szóstej edycji The Meetings Show z powrotem zagościła też impreza charytatywna „Cocktails For Charity”, przygotowywana wspólnie z MPI Foundation.
Targi The Meetings Show odbywały się w dniach 27-28 czerwca w centrum wystawienniczym Olympia London. Magazyn THINK MICE był patronem medialnym tego wydarzenia oraz organizatorem grupy hosted buyers. W Londynie dystrybuowane było również anglojęzyczne wydanie naszego magazynu.
MK