Fot. Materiały prasowe

#VisitPoland Polska oczami youtuberów

przez Think MICE

Minister Sportu i Turystyki Witold Bańka, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji Paweł Szefernaker oraz prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk zainaugurowali oficjalnie akcję #VisitPoland, w ramach której Polskę odwiedzi kilku wpływowych wideoblogerów. W konferencji wzięła także udział dyrektor zarządzająca Google Polska Agnieszka Hryniewicz-Bieniek.

#VisitPoland to wspólna akcja Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz Polskiej Organizacji Turystycznej. W jej ramach MSiT i POT zaprosiły do Polski siedmiu wpływowych wideoblogerów z kilku najważniejszych dla naszej branży rynków turystycznych. W Google Campus Warsaw Minister Sportu i Turystyki Witold Bańka, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji Paweł Szefernaker oraz prezes POT Robert Andrzejczyk dokonali oficjalnej inauguracji projektu oraz przybliżyli sylwetki biorących w nim udział influencerów.

–  Influencer marketing jest dziś jednym z najskuteczniejszych narzędzi promocyjnych. Wykorzystanie niemal nieograniczonego terytorialnie zasięgu i wpływu youtuberów jest niezwykle efektywnym sposobem promocji. Wierzę, że zaproszeni do nas youtuberzy w swoich relacjach doskonale oddadzą jak ciekawy, dynamicznie rozwijający się i atrakcyjny jest nasz kraj – mówi Witold Bańka, Minister Sportu i Turystyki.

Wśród zaproszonych do Polski youtuberów znaleźli się:
- Louis Cole z Wielkiej Brytanii (FunForLouis),
- Alan Estrada z Meksyku (Alanxelmundo),
- Christian Le Blanc z Kanady (Lost LeBlanc),
- Marko i Alex Ayling ze Stanów Zjednoczonych (Vagabrothers),
- Pau Clavero z Hiszpanii (Clavero),
- Conner Sullivan z Niemiec (Conner Sullivan),
- Angela An z Japonii (InternationallyMe).

– Wizyta w Polsce youtuberów z różnych kontynentów to szansa na pokazanie całemu światu, za pomocą nowych technologii, jak piękny jest kraj nad Wisłą. Projekt Ministerstwa Sportu i Turystyki  i Polskiej Organizacji Turystycznej to nowa jakość w promocji Polski na świecie, a to wszystko w 100-lecie odzyskania przez Polskę niepodległości – podkreśla Paweł Szefernaker, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji, jeden z pomysłodawców akcji.

Projekt jest już realizowany. Dotychczas Polskę odwiedziło dwoje influencerów, a pierwsze efekty można zobaczyć na ich profilach w mediach społecznościowych. – Twórcy internetowi doskonale znają swoich odbiorców. Wiedzą, jak do nich mówić, by przekaz był szczery, prawdziwy i przekonujący. Polska ma do zaoferowania o wiele więcej niż to, co jest zazwyczaj akcentowane i wierzę, że kiedy będzie prezentowana przez popularne i wpływowe osoby, uda nam się to jeszcze efektywniej przekazać turystom z całego świata. Ta forma promocji jest niezwykle autentyczna  – zaznacza Robert Andrzejczyk, prezes POT.

Partnerem strategicznym projektu jest Google Polska.  –  Główną wartością, jaką widzimy w YouTube jako naszej platformie jest jej zasięg i różnorodność treści którą można tam znaleźć. Dzięki YouTubowi ze swoją historią, projektem, inicjatywą można dotrzeć do milionów oglądających na całym świecie. Technologia może być więc doskonałym narzędziem promującym Polskę na świecie wśród potencjalnych turystów, ale również promującym polską kulturę i dziedzictwo –  mówi Agnieszka Hryniewicz-Bieniek, dyrektor zarządzająca Google Polska.

Źródło: materiały prasowe