Fot. Materiały prasowe

Dariusz Andrian nowym prezesem SAR                  

przez Think MICE

Strategiczne obszary działalności SAR-u oraz wybory nowego Prezesa Zarządu podczas Walnego Zgromadzenia Członków  Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR oraz Związku Agencji Reklamowych.

12 czerwca w Warszawie, w siedzibie Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR oraz Związku Agencji Reklamowych. Członkowie Zarządu zaprezentowali strategiczne projekty statutowe i komercyjne,  etapy ich realizacji oraz poinformowali członków o kluczowych zmianach w działalności Stowarzyszenia. 

W tym roku również odbyły się wybory nowego Prezesa Zarządu Stowarzyszenia SAR, zostały zatwierdzone zmiany członkowskie oraz odbyły się wybory uzupełniające do Zarządu.  

Prezesem Zarządu został Dariusz Andrian , CEO VML Poland i Grupy Young & Rubicam Brands. 

Dariusz Andrian z branżą reklamową związany jest 20 lat. Pracował m.in. w DDB i McCann. Od 2008 roku współtworzył jako partner i dyrektor generalny Grupę Heureka, która po akwizycji WPP i VML stała się największym europejskim biurem amerykańskiej agencji VML. Od listopada 2017 stanowisko CEO VML Poland łączy ze stanowiskiem CEO Grupy Young & Rubicam Brands w Polsce kierując agencjami VML, Y&R Advertising, Wunderman i shoperrmarketingowym Labstore. Zarządza 350 osobowym zespołem z biurami w Warszawie i Krakowie. Był członkiem Zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, należy do Komitetu  Organizacyjnego EFFIE Awards i Kapituły MIxx Awards IAB. Zarządzana przez niego firma wielokrotnie zdobywała tytuł Interaktywnej Agencji Roku a on sam był nagrodzony tytułem „Człowiek roku” przez IAB Polska, „Człowiek Reklamy” przez magazyn Brief i AdMan 2016 Press w kategorii Człowiek Reklamy.   

Szymon Gutkowski, który pełnił funkcję Prezesa SAR- u przez ostatnie dwie kadencje podziękował wszystkim za współpracę i pogratulował nowemu prezesowi. 

– Bardzo wszystkim  dziękuję za zaufanie i współpracę! Pokazujemy na co dzień, że mimo zaciętej konkurencji w biznesie, potrafimy wspólnie budować siłę naszej branży – skutecznie i z uśmiechem. Szczególne podziękowania dla Pawła Tyszkiewicza, Anny Zimeckiej oraz dla wszystkich koleżanek i kolegów z Zarządów.  Bardzo serdeczne gratulacje dla mojego następcy Darka Andriana. Cieszę się, że Prezesem SAR został człowiek o niepodważalnej pozycji w branży, a przy tym gracz zespołowy. Życzę nowemu Zarządowi samych sukcesów. 

Ponadto: 
• 9  nowych agencji  dołączyło do grona agencji zrzeszonych w SAR. Są to :  Group M,  Braci Studio ,  OS3, Riverwood,  WebTalk ,  Chapter 1, Grupa Manta,   Mea Group,  Life on Mars

• Wybrano nowych  członków Zarządu.

Nowi członkowie Zarządu:
Piotr Piętka – Publicis Media Poland
Maciej Waligóra – Gutenberg Networks Warszawa
Anna Pańczyk – Grey Group Poland
Marcin Jeziorski – Scholz & Friends 

• Odbyły się także wybory do Rady Nadzorczej . 

Na drugą kadencje zostali wybrani:
Katarzyna Łakińska – V&P Group
Igor Kaleński – BBDO Warszawa
Izabela Albrychiewicz – Wavemaker Poland
Rafał Ciszewski – K2
Marcin Gaworski kontynuuje pierwszą kadencje w  Radzie Nadzorczej. 

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR zostało założone w 1997 r. Organizacja zrzesza firmy, które tworzą efektywną komunikację marketingową, jest to obecnie 111 podmiotów: agencje full service, domy mediowe, agencje brand design, interaktywne i ambientowe. Jednym z głównych zadań SAR jest promocja oraz animacja środowiska reklamowego w Polsce oraz tworzenie warunków do wymiany doświadczeń i pomysłów pomiędzy podmiotami działającymi na rynku. Ponadto działalność SAR koncentruje się na tworzeniu, wdrażaniu i popularyzowaniu standardów przetargowych, dobrych praktyk biznesowych, prowadzeniu szkoleń, seminariów i edukowaniu kadr, a także na badaniach rynkowych. Oprócz tego SAR wraz Polską Konfederacją Pracodawców Prywatnych (Związek Mediów i Reklamy) prowadzi lobbing wokół prawa reklamy.  Stowarzyszenie jest organizatorem wyznaczających standardy reklamowe konkursów i związanych z nimi konferencji: Effie Awards, Innovation Award i KTR.  Od 1999 r. SAR jest członkiem European Advertising Agencies Association (EAAA), obecnie European Association of Communications Agencies (EACA). Oprócz tego współpracuje z międzynarodowymi stowarzyszeniami reklamy, tj. EACA, IPA, ADC*E. W Polsce SAR jest przedstawicielem międzynarodowego konkursu Cannes Lions. 

Źródło: materiały prasowe