Fot. Michał Murawski

Multimedialna tęcza od VES-u na Placu Zbawiciela

przez Think MICE

Dzięki połączeniu techniki i kreacji na Plac Zbawiciela powróciła tęcza – ale w zupełnie nowej odsłonie. VES odpowiadał za multimedialną realizację tego projektu.

W piątek 8 czerwca br. na Placu Zbawiciela odtworzona została tęcza – stanowiąca uniwersalny symbol Warszawy pięknej, różnorodnej, pełnej miłości, pokoju, tolerancji oraz praw osób LGBT.
Akcja zrealizowana została na zlecenie Ben &J erry’s (Unilever). Autorką pomysłu powrotu tęczy na Plac jest agencja 180heartbeats+Jung v Matt, która odpowiada również za instalację i realizację wydarzenia. Projekt zrealizowany został przy współpracy ze Stowarzyszeniem Miłość Nie Wyklucza i Fundacją Wolontariat Równości.

Multimedialna tęcza czyli projekcja na kurtynie wodnej została wyświetlona za pomocą projektorów Christie Boxer 4K30. Serce eventu, reżyserka wraz z projektorami, znajdowały się w odległości 40 m od Placu, na wysokości 7 m. Powierzchnię projekcyjną stanowił transparentny ekran wodny uzyskany poprzez wystrzał wody z trzech zraszaczy umieszczonych w odległości ok. 5 m od siebie, podłączonych do miejskiego hydrantu. W celu uzyskania kształtu łuku dwa graniczne zraszacze osadzone zostały w trawie, środkowy zaś na specjalnie w tym celu stworzonej konstrukcji.

Aby zwiększyć intensyfikację wyświetlanego obrazu, źródłowy materiał graficzny został poddany stakowaniu (nałożeniu na siebie obrazu z kilku projektorów). Zabieg ten zwiększył moc oraz jasność świecenia, a w efekcie  pozwolił na osiągnięcie bardziej wyrazistych kolorów i ostrego obrazu mimo transparentnej powierzchni projekcyjnej oraz jej znacznej odległości od projektorów.
Finalnie obraz tęczy miał ok. 20 m w podstawie i ponad 7 m wysokości i sprawił, że Plac Zbawiciela ponownie, na cztery godziny, rozbłysnął feerią barw.

Źródło: materiały prasowe, oprac. kos