Arche stawia na MICE
- przez Think MICE
Ważnym elementem długofalowej strategii dywersyfikacji źródeł przychodu Arche SA jest zwiększanie rentowności posiadanych hoteli poprzez umacnianie pozycji w branży MICE. Firma w zeszłym roku obsłużyła ponad 5 tys. eventów, które wygenerowały ok. 200 mln zł wpływów.
– Sektor MICE ma się dobrze i po pandemii w pełni wraca do świetnej formy. Pokazują to dobre wyniki w okresie od stycznia do czerwca 2025 roku, kiedy to nasze obiekty gościły około 200 tys. uczestników konferencji, szkoleń, imprez integracyjnych i wydarzeń specjalnych. Mogę tu zdradzić, że trzy największe kwotowo imprezy w tym okresie – o wartości ok. 1 mln zł każda – zostały zlecone przez firmy z sektora spożywczego, finansowego i budowlanego – powiedziała — Klaudia Romanowicz, członkini zarządu Arche.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Arche SA w okresie ostatniego roku powiększyła swoją bazę MICE.
– Sektor MICE daje nam istotną dywersyfikację źródeł przychodów, przez to znacząco rosnącą rentowność obiektów i stabilizację ich obłożenia. Jak udowadniają nasze imponujące wyniki, duży potencjał tkwi w połączeniu multifunkcyjnych rewitalizacji i nowoczesnego zaplecza konferencyjnego oraz dobrze wyposażonej bazy noclegowej położonej w ciekawych lokalizacjach. Jeśli drugie półrocze będzie równie intensywne, jak pierwsze, to rok 2025 zapiszemy, jako rekordowy w historii Grupy Arche – tłumaczył Władysław Grochowski, prezes Arche.

Jak wskazują eksperci Grupy Arche, rosnące zainteresowanie wydarzeniami na żywo, potrzeba integracji i budowania relacji po pandemii oraz profesjonalizacja usług hotelarskich sprawiają, że Polska staje się coraz atrakcyjniejszym kierunkiem dla organizatorów eventów. Ludzie bardziej niż kiedykolwiek potrzebują bezpośrednich relacji ze sobą, chcą się spotykać, spędzać wspólnie czas i tworzyć interakcje. Firmy chcą więc organizować wydarzenia dla pracowników i kontrahentów.
Źródło: materiały prasowe, oprac. IK