
Druga edycja CKF Connect za nami
- przez Think MICE
14 kwietnia krakowskie CKF_13 Centrum Konferencyjne Fabryczna po raz kolejny stało się miejscem branżowych rozmów i wymiany doświadczeń – wszystko za sprawą drugiej edycji autorskiego wydarzenia CKF Connect.
Autorski projekt CKF_13 ma na celu integracje środowiska branży MICE, tworząc przestrzeń do dzielenia się wiedzą, trendami i dobrymi praktykami. Tym razem, w spotkaniu uczestniczyło ponad stu gości reprezentujących różne sektory rynku spotkań.
Program wydarzenia, którego tematem było poszukiwanie odpowiedzi na pytanie: „Czy potrzebujeMY Event Managera?”, rozpoczął się od prezentacji Moniki Popiołek z Kraków Convention Bureau. Prelegentka przybliżyła uczestnikom strukturę organizacyjną branży spotkań, tworząc kontekst do dalszych rozmów.
Reszta spotkania objęła trzy panele dyskusyjne, zwieńczone pytaniami z publiczności. W pierwszym z nich, zatytułowanym „W roli głównej Event Manager”, głos zabrali przedstawiciele agencji eventowych z Krakowa i Warszawy: Jakub Ćwikliński (El Padre), Agnieszka Mateja (Studio 2), Julia Pucek (Cyrek Events), Konrad Koper (Event Factory) oraz Joanna Guzik (Live Age), którzy opowiedzieli zgromadzonym o kulisach swojej pracy. Uczestnicy dzielili się doświadczeniami związanymi z codziennymi wyzwaniami, dynamiką branży oraz zmieniającymi się oczekiwaniami klientów. Podkreślali również, jak ważna w ich zawodzie jest elastyczność, szybkie reagowanie na nieprzewidziane sytuacje oraz ścisła współpraca z klientem na każdym etapie realizacji wydarzenia.
Drugi panel – „Improwizacja bez scenariusza” zgromadził reprezentantów sektora prywatnego i środowiska naukowego. Wśród prelegentów znaleźli się: Katarzyna Supa (FIAT-IFTA), Monika Kozieja (Kongsberg Maritime CM), Barbara Wityńska-Słącz (Krakowski Park Technologiczny) oraz prof. Paweł Basta (CM UJ). Uczestnicy wspólnie zastanawiali się, czy w dzisiejszych realiach możliwa jest organizacja wydarzenia bez wsparcia agencji eventowej. Doszli do jednoznacznego wniosku, że kluczowym czynnikiem determinującym taką decyzję jest skala przedsięwzięcia. To właśnie ona przesądza o tym, czy realizację wydarzenia można powierzyć wewnętrznemu zespołowi, czy też warto skorzystać z doświadczenia zewnętrznej agencji.
W ostatnim z paneli – „Premiera Rozstrzygnięć” – głos zabrali przedstawiciele krakowskich firm DMC i PCO: Anna Jędrocha (Symposium Cracoviense), Agnieszka Faracik (DMC Poland), Piotr Heliasz (BT events & Incentive), Anna Leszczyńska (Hula Events) oraz Krzysztof Paradowski (Blu Experience). Prelegenci podzielili się przykładami trudnych i problematycznych sytuacji zaczerpniętych z wieloletniego doświadczenia pracy w branży MICE. Zwrócili uwagę na to, że zaangażowanie profesjonalnych partnerów nie tylko minimalizuje ryzyko przedsięwzięcia, lecz także pozwala na optymalizację kosztów, zapewnia dostęp do niezbędnych kontaktów i eksperckiego doradztwa, a przede wszystkim – wnosi szerszą perspektywę niż ta, którą dysponuje firma organizująca event samodzielnie. Wydarzenie zakończone zostało branżowym networkingiem.
– Planując CKF Connect przyświecała mi wizja stworzenia przestrzeni, w której przedstawiciele branży spotkań – klienci, organizatorzy i partnerzy – mogliby spotkać się, wymieniać doświadczeniami, inspirować nawzajem oraz budować trwałe relacje. Zależało mi nie tylko na edukacji, ale również na pobudzeniu do działania. I to się udało! Widok uczestników, którzy po wykładach podchodzą do siebie, wymieniają wizytówki, umawiają się na kolejne rozmowy – to dla mnie najlepszy dowód na to, że nasze cele zostały osiągnięte – powiedziała Karolina Bednarz, Sales Manager CKF_13, pomysłodawczyni i koordynatorka projektu, która prowadziła całą imprezę.
Kolejne spotkanie w ramach cyklu CKF Connect odbędzie się już we wrześniu.
Źródło: materiały prasowe, oprac. MK