Fot. Materiały prasowe

Promocyjny Program Wsparcia dla Spotkań i Wydarzeń

przez Think MICE

Rusza Promocyjny Program Wsparcia dla Spotkań i Wydarzeń (PPWdSW), którego inicjatorem i koordynatorem jest Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej (PCB POT). Jego cel to wdrożenie cyklicznego programu promocji Polski na okoliczność pozyskiwania i organizacji wydarzeń o charakterze promocyjnym realizowanych przez podmioty zewnętrzne.

PPWdSW stanowi narzędzie dla Programu Rekomendacji Profesjonalnych Organizatorów Kongresów, Programu Rekomendacji Profesjonalnych Organizatorów Podróży Motywacyjnych oraz Programu Ambasadorów Kongresów Polskich, których funkcjonowanie określają odrębne regulaminy.

Celem Programu jest udzielenie przez PCB POT wsparcia profesjonalnym organizatorom spotkań i wydarzeń, Ambasadorom Kongresów Polskich oraz innym podmiotom, które aktywnie uczestniczą w procesie pozyskania do Polski międzynarodowych spotkań i wydarzeń biznesowych o charakterze kulturalnym, naukowym, politycznym, sportowym czy biznesowym.

– To program pilotażowy, uwzględniający zarówno potrzeby branży, jak i zasoby merytoryczne oraz procedury regulujące gospodarkę finansową POT. Mamy nadzieję, iż wsparte przedsięwzięcia promocyjne przyczynią się do zwiększenia liczby międzynarodowych wydarzeń organizowanych w Polsce, wzmocnią pozycję naszego kraju jako atrakcyjnej destynacji dla spotkań biznesowych oraz pobudzą rozwój lokalnej gospodarki poprzez wzrost przyjazdowego ruchu turystycznego. Liczymy, że dzięki temu programowi uda się nie tylko skuteczniej konkurować o kluczowe wydarzenia, ale także zacieśnić współpracę z partnerami branżowymi i samorządami, tworząc stabilne fundamenty dla dalszego rozwoju sektora spotkań i wydarzeń w Polsce – powiedziała Aneta Książek, kierowniczka PCB POT.

Prawo aplikowania do PPWdSW mają: Ambasadorowie Kongresów Polskich, Kapituła Programu Ambasadorów Kongresów Polskich, Polska Organizacja Turystyczna, Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce, przedstawiciele Lokalnych Klubów Ambasadorów Kongresów, miejskie i regionalne convention bureaux, organizatorzy kongresów rekomendowani w programie PCB POT, pozostali organizatorzy wydarzeń biznesowych oraz obiekty kongresowe, wspierane w aplikacji przez miejskie lub regionalne convention bureau (w tych przypadkach zgłoszenie wymaga rekomendacji lokalnego convention bureau).

Okoliczności związane z pozyskaniem spotkania lub wydarzenia, na które może być przyznany Promocyjny Pakiet: prezentacja bidów (ofert) w siedzibie event ownera, organizatora lub na wydarzeniu, gdzie odbywa się finalna prezentacja potencjalnych miast gospodarzy, wizyta studyjna/wizyta inspekcyjna w Polsce dla przedstawicieli organizatora lub  event ownera (stowarzyszenie, korporacja, inne), materiały promocyjne online i offline, wynajem i montaż stoisk promocyjnych mających na celu promocje miasta – gospodarza na poprzedzającym wydarzeniu zagranicznym, działania PR w internecie, zaproszenie do Polski ważnego prelegenta (na wydarzenie), działania wpływające na zmniejszenie śladu węglowego wydarzenia.

Do PPWdSW mogą być zgłaszane przedsięwzięcia promocyjne, których efektem ma być pozyskanie: spotkania/wydarzenia o charakterze międzynarodowym, z udziałem min. 100 zagranicznych uczestników (pakiet 1) oraz powyżej 150 zagranicznych uczestników (pakiet 2), spotkania/wydarzenia nie krótszego aniżeli 2 dni (min. 1 noc), spotkania w formułach: konferencje, kongresy, targi, warsztaty, spotkania z elementami incentive travel i inne spotkania biznesowe o charakterze cyklicznym, których historia sięga min. dwóch edycji lub wydarzenia firmowego o charakterze integracyjnym, szkoleniowym, motywacyjnym lub poznawczym dla pracowników, dystrybutorów lub zaproszonych gości, spotkania/wydarzenia na co najmniej 45 dni do dnia rozpoczęcia realizacji, spotkania/wydarzenia w fazie pozyskiwania tzw. bidding stage, kiedy Polska jest na tzw. short liście maksymalnie pięciu destynacji, inne spotkania/wydarzenia, których organizator wyraża wolę współpracy z PCB POT w celu promowania Polski jako miejsca, w którym odbywa się spotkanie/wydarzenie lub rozważa merytoryczny udział PCB POT w przygotowaniu programu spotkania/wydarzenia.

Nabory do Programu będą przeprowadzane raz na kwartał, aż do wyczerpania zasobów budżetowych POT sygnowanych na ten cel w danym roku kalendarzowym. Wartość pakietu za zrealizowane działania promocyjne jest uzależniona od charakteru spotkania/wydarzenia oraz zasięgu przedsięwzięcia, tj. Pakiet 1 do 12 tys. zł brutto oraz Pakiet 2 do 24 tys. zł brutto.

Źródło: Poland Convention Bureau POT, oprac. MK