Photo credits: Grupa Deix

Wręczono rekomendacje POT PCB na lata 2025-2026

przez Think MICE

W Centrum Nauki Kopernik w Warszawie odbyło się jedno z kluczowych wydarzeń w kalendarzu Polskiej Organizacji Turystycznej – Poland Convention Bureau (POT PCB). W jego trakcie wręczono rekomendacje dla Profesjonalnych Organizatorów Kongresów (PCO), Profesjonalnych Organizatorów Podróży Motywacyjnych (ITC) oraz miejskich i regionalnych convention bureaux na lata 2025-2026. Drugą część spotkania stanowiła specjalna sesja „Laboratorium Twórców”.

Polska Organizacja Turystyczna uhonorowała tym razem 21 podmiotów gospodarczych oraz 9 miejskich i regionalnych convention bureaux. – Cieszy nas bardzo fakt, iż rekomendowane podmioty wykazują się licznymi działaniami świadczącymi o ich profesjonalizacji, takimi jak certyfikaty i członkostwo w stowarzyszeniach czy organizacjach międzynarodowych, nagrody branżowe, a także działania podejmowane w duchu zrównoważonego rozwoju. Rekomendowane przez POT convention bureaux i podmioty gospodarcze specjalizujące się w organizacji wydarzeń mogą liczyć na wsparcie ze strony PCB POT w zakresie udziału w targach, a także szkoleniach i wydarzeniach branżowych w kraju i za granicą – powiedział Rafał Szmytke, prezes POT.



Plany na rok 2025
Po ceremonii wręczenia rekomendacji uczestników powitała dr Ilona Iłowiecka-Tańska, dyrektor programowa ds. innowacji w Centrum Nauki Kopernik. W swoim wystąpieniu podkreśliła znaczenie współpracy sektora turystycznego z instytucjami naukowymi i kulturalnymi.

Następnie Aneta Książek, kierowniczka PCB POT, zaprezentowała plany i inicjatywy na rok 2025. Wśród najważniejszych działań wymieniła programy wsparcia, mające na celu promocję polskiej branży spotkań na rynkach międzynarodowych. Podkreśliła również kluczową rolę PCB w budowaniu wizerunku Polski jako atrakcyjnej destynacji biznesowej, stanowiąc integralną część strategii POT.

Jednym z najważniejszych punktów programu na rok 2025 będzie reaktywacja Narodowego Programu Wsparcia dla Przemysłu Spotkań. W ramach wydarzenia w Centrum Nauki Kopernik podpisano porozumienie, którego sygnatariuszami byli przedstawiciele POT PCB, PLL LOT i SKKP (Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce). Uczestnikom zaprezentowano główne założenia programu, którego celem jest wsparcie branży spotkań w pozyskiwaniu międzynarodowych kongresów i konferencji.



Niespodzianką podczas wydarzenia była premiera piosenki „Let’s Talk Business” w aranżacji gospel, która w nowatorski sposób połączyła sztukę z marketingiem sensorycznym. Utwór został przygotowany we współpracy ze studentami Chóru Akademickiego Uczelni Vistula oraz ich opiekunką, Agnieszką Zińczuk.

Laboratorium Twórców
Druga część wydarzenia została poświęcona warsztatom, prezentacjom i networkingu w ramach „Laboratorium Twórców”. Główną prezentację poprowadziły zaproszone ekspertki z IMEX Group: Suzanne Medcalf Mulligan (Head of Engagement) oraz Sophie Pink (Digital & Social Media Manager). W swoim wystąpieniu przedstawiły globalne trendy kształtujące branżę spotkań, dzieląc się doświadczeniami z perspektywy organizatora jednych z największych targów w tej branży (IMEX we Frankfurcie oraz IMEX America w Las Vegas).

Ekspertki opowiedziały, jak IMEX Group buduje zaangażowaną społeczność wokół swoich wydarzeń, kładąc nacisk na relacje i współpracę. Szczególną uwagę poświęciły roli Instagrama w strategii marketingowej IMEX – narzędziu, które wykorzystują do promocji wydarzeń, budowania marki oraz komunikacji z międzynarodową publicznością. Wskazały także na znaczenie autentyczności i wizualnego storytellingu w przyciąganiu uczestników i partnerów z całego świata oraz wspominały o hashtagach #IMEXcited oraz #IMEXhausted.

W dalszej części Laboratorium Twórców uczestnicy mieli okazję wysłuchać wystąpień polskich ekspertów. Jarosław Marciuk (PCB POT) zaprezentował temat „Instagramizacja treści promocyjnych dla branży spotkań” a Mariusz Kosowski (Smart Photo Lab) podkreślił znaczenie emocji w kampaniach marketingowych, pokazując, jak ich świadome wykorzystanie może przyciągnąć uwagę odbiorców i zbudować trwałe zaangażowanie.

Część praktyczna wydarzenia obejmowała eksplorację interaktywnych wystaw Centrum Nauki Kopernik, co pozwoliło uczestnikom na doświadczenie nauki przez zabawę. Dodatkową atrakcją była interakcja z humanoidalnym robotem AMECA, która podkreśliła, jak technologia może stymulować kreatywność i innowacyjność w organizacji wydarzeń.



REKOMENDACJE:
Convention Bureau (miejskie i regionalne)
1.    Bydgoszcz Convention Bureau  
2.    Gdansk Convention Bureau  
3.    Kraków Convention Bureau  
4.    Łódź Convention Bureau  
5.    Mazovia Convention Bureau  
6.    Poznań Convention Bureau  
7.    Silesia Convention Bureau  
8.    Warsaw Convention Bureau  
9.    Convention Bureau – Wrocław  

Professional Congress Organizers (PCO)
1.     Argentum Event  
2.     Bespoke  
3.     Business Service Galop  
4.     Creative Poland  
5.     DMC Poland  
6.     Dream Events  
7.     event-factory  
8.     FSWO Sp. z o.o.  
9.     Furnel Travel International Sp. z o.o  
10.   Grupa MTP - Poznań Congress Center  
11.   JAN-POL DMC POLAND  
12.   Jordan Group  
13.   Mazurkas Congress Management  
14.   PolandPops Meetings & Incentives  
15.   RELAGO  
16.   Symposium Cracoviense Sp. z o.o.  
17.   Targi w Krakowie Ltd.  
18.   Tarifa Corporate Events  
19.   Work Group  

Incentive Travel Company (ITC)
1.    Argentum Event  
2.    Bespoke  
3.    Creative Poland  
4.    DMC Poland  
5.    Dream Events  
6.    Furnel Travel International Sp. z o.o  
7.    Intercrac DMC  
8.    JAN-POL DMC POLAND  
9.    Mazurkas DMC Poland  
10.   PolandPops Meetings & Incentives  
11.   Tarifa Corporate Events  
12.   Travel Projekt DMC Poland  
13.   Vengo DMC Poland Sp. z o.o.  
14.   WOWLAND - POLKA TRAVEL  

Źródło: Poland Convention Bureau POT, oprac. MK

Photo credits: Grupa Deix