Fot. Materiały prasowe

Piąta edycja podróży studyjnej „Łódź Kreuje Spotkania”

przez Think MICE

W dniach 28-30 lipca odbyła się piąta edycja podróży studyjnej „Łódź Kreuje Spotkania”, zorganizowanej przez Łódź Convention Bureau. 

Wydarzenie miało na celu zaprezentowanie przedstawicielom agencji MICE (25 planistów spotkań z całego kraju) najnowszych obiektów i atrakcji, które mogą posłużyć do budowania ciekawych programów dla grup biznesowych w Łodzi. – Łódź, z jej unikalnym przemysłowym dziedzictwem i inicjatywami, staje się coraz bardziej atrakcyjnym miejscem dla organizatorów konferencji, kongresów i innych wydarzeń. Cieszymy się, że mogliśmy pokazać, iż nasze miasto to nie tylko historia, ale przede wszystkim przyszłość pełna kreatywności i innowacji. Serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom za ich obecność, zaangażowanie i entuzjazm. Jesteśmy przekonani, że czas spędzony w Łodzi zaowocuje nowymi projektami i pomysłami, które z przyjemnością będziemy wspólnie realizować – powiedział Tomasz Koralewski, prezes Łódzkiej Organizacji Turystycznej.

Pierwszego dnia goście zameldowali się w hotelu Double Tree by Hilton, gdzie zjedli kolację. Wieczorem mieli okazję wziąć udział w koncertach odbywających się w ramach Łódź Summer Festival. 

Kolejnego dnia grupa odwiedziła m.in. Orientarium ZOO Łódź (gdzie odbyły się warsztaty kreatywności oraz zorganizowano poczęstunek), Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi, uznawane za jedno z Cudów Polski według National Geographic Traveler (tuż obok muzeum znajduje się Łódzki Park Kultury Miejskiej oraz najstarszy drewniany zabytek w mieście, czyli kościół pw. św. Andrzeja Boboli) czy Art_Inkubator w Fabryce Sztuki. Następnie przygotowano lunch w Browarze Księży Młyn, po którym rozpoczęła się gra miejska „TamTu” zorganizowana przez Acora Events. Ta interaktywna zabawa, wykorzystująca geolokalizację, tablety i elementy grywalizacji, umożliwiła odkrywanie historii Łodzi w niecodzienny sposób. Całość zakończyła się w Winotece – wine & more, usytuowanej naprzeciwko dawnej przędzalni bawełny Karola Scheiblera. Kolejnym punktem spaceru było Akademickie Centrum Designu. Wieczór zakończył się wizytą i zwiedzaniem EC1 Łódź – Miasto Kultury oraz uroczystą kolacją, podczas której odbył się koncert Eweliny Hak – Jazzy Performance.

Trzeci dzień rozpoczął się od wizyty w najwyższym wieżowcu w Łodzi – Hi-Piotrkowska. Potem przyszedł czas na Stare Kino Cinema Residence, by po krótkim spacerze ulicą Piotrkowską grupa dotarła do hotelu Grand Łódź – najbardziej rozpoznawalnego hotelu w mieście. W Sali Teatru miała miejsce kolejna interaktywna gra, tym razem prowadzona i zorganizowana przy wsparciu tabletów i aplikacji łódzkiej firmy Seven Events. Kolejnym punktem programu był networking w sali konferencyjnej Łódzkiej Organizacji Turystycznej. Podczas piętnastominutowych rozmów w formie speed dating, planiści spotkań mieli okazję poznać kolejnych lokalnych dostawców usług oraz przedstawicieli łódzkich hoteli, obiektów kultury i centrów konferencyjnych. Po podróży Trambusem MPK Łódź, goście zwiedzili jeszcze nowo otwarty Hotel Pietryna. Po krótkiej prezentacji Centrum Inicjatyw na rzecz Rozwoju REGIO wyruszyli z kolei na inscenizowany spacer, zorganizowany przez tę instytucję, który przeniósł ich do czasów przełomu XIX i XX wieku. Jednym z najbardziej poruszających momentów dnia okazały się warsztaty z Black World. Na ponad 100 mkw. starannie zaprojektowanych przestrzeni, w całkowitej ciemności, uczestnicy mieli okazję zanurzyć się w świat osoby niewidomej. Ostatnim punktem programu była wizyta w Manuarte w łódzkiej Manufakturze. 

– Każda kolejna edycja "Łódź Kreuje Spotkania" pokazuje, jak dynamicznie rozwija się nasze miasto. Tegoroczna edycja była szczególnie udana – uczestnicy mieli okazję poznać obiekty kongresowe, hotele i wyjątkowe restauracje, które Łódź ma do zaoferowania. Podczas tych trzech dni nasi goście mieli nie tylko możliwość zobaczenia wyjątkowych miejsc, ale także nawiązania cennych kontaktów branżowych. Program wydarzenia obfitował w różnorodne atrakcje – od zwiedzania po warsztaty kreatywne, gry miejskie, networking z przedstawicielami łódzkiej branży i koncerty podczas Summer Łódź Festival – powiedział Jakub Rosły, kierownik Łódź Convention Bureau. – Każda wizyta w Łodzi jest dla mnie ogromnym przeżyciem, a za każdym razem, gdy odwiedzam to miasto, jestem zaskoczony jego dynamicznym rozwojem i niesamowitymi możliwościami, jakie oferuje. Cieszy mnie fakt, że organizatorzy z Łódź Convention Bureau zorganizowali tak bogaty i inspirujący program. Dzięki temu uczestnicy mogli nie tylko zobaczyć, ale i doświadczyć, jak Łódź łączy tradycję z nowoczesnością, oferując przestrzenie, które są nie tylko funkcjonalne, ale i unikatowe – dodał Jarosław Marciuk, główny specjalista ds. marketingu Polskiej Organizacji Turystycznej – Poland Convention Bureau.

Źródło: Jarosław Marciuk, Poland Convention Bureau, oprac. MK