Strefa marki polskiego oddziału firmy Blum z agencją BluExperience
- przez Think MICE
Interdyscyplinarny zespół złożony z projektantów pod wodzą agencji BluExperience z Krakowa przez kilkanaście miesięcy pracował nad stworzeniem Strefy Marki dla polskiego oddziału firmy Blum. Jednym z największych wyzwań było wykreowanie przestrzeni, która w kilkanaście minut w autentyczny i angażujący sposób przeniesie przedstawicieli różnorodnych grup odbiorców w świat globalnej firmy z blisko 80-letnią historią.
Strefa Marki Blum powstała w głównej siedzibie Blum Polska. To przestrzeń, która łączy w sobie nowoczesność, interaktywność i bliskość z marką. Stworzona z myślą o pracownikach, klientach i wszystkich, którzy chcą lepiej poznać wartości i produkty Blum. Strefa Marki jest bezpośrednio połączona z showroomem. Oferuje nie tylko możliwość zapoznania się z ofertą firmy, ale również doświadczenie marki poprzez zmysły – dotyk i wzrok, a nawet emocje.
– Wierząc, że marka powinna komunikować się na poziomie emocjonalnym i od pierwszego kontaktu z nią budować zaufanie u odbiorcy, opowiedzieliśmy o Blum właśnie z perspektywy człowieka i emocji, a nie produktu. Podczas projektowania odpowiadaliśmy na potrzeby zespołu: stworzyliśmy otwartą przestrzeń, na którą można mieć wpływ poprzez dotyk, która zmienia się w zależności od akcji podejmowanych przez zwiedzających, która posiada kilka scenariuszy jej doświadczania. Dodatkowo jest to miejsce spotkań klientów z pracownikami oraz przestrzeń do organizacji ważnych wydarzeń, z możliwością emitowania ich online – powiedział Krzysztof Paradowski z BluExperience, agnecji która odpowiadała za całościowe wdrożenie projektu. – Strefa Marki Blum to odpowiedź na ludzką ciekawość i chęć odkrywania nowości. Dzięki interaktywnym elementom, zarówno fizycznym, jak i cyfrowym, każdy odwiedzający ma szansę na osobiste doświadczenie tego, co marka ma do zaoferowania, zanim jeszcze pozna konkretny produkt czy rozwiązanie. Dostępność strefy dla osób z niepełnosprawnościami oraz skierowanie jej do szerokiego grona odbiorców pokazuje, że Blum dba o każdego klienta i pracownika – dodała Ewa Durzyńska, która z ramienia Blum Polska koordynowała projekt.
Kluczowym elementem Strefy jest możliwość doświadczenia wartości marki Blum i jej historii. Scenariusze korzystania ze strefy zostały opracowane z myślą o różnych grupach docelowych – od stolarzy, przez dystrybutorów, kontrahentów, architektów, aż po klientów końcowych i pracowników. Dla każdej z nich marka Blum jest synonimem innych wartości i korzyści. Content jest zatem zróżnicowany, podkreśla najważniejsze walory marki dla danej grupy, tak by z łatwością znajdywały właściwe miejsce w podświadomości. – Chcieliśmy, aby strefa była funkcjonalnym narzędziem komunikacyjnym. Z jednej strony otwartym, ale zarazem intymnym, wpływającym na emocje. Podczas projektowania sporo czasu poświęciliśmy na zapoznanie się z codziennymi obowiązkami członków zespołu Blum Polska, architektów, stolarzy. A to wszystko po to, by pod względem treści i komunikatów Strefa była kompletna i odpowiadała na realne pytania, które są najczęściej zadawane. Uważamy, że poprzez takie podejście jesteśmy w stanie budować lojalność wobec marki Blum już od pierwszego spotkania z nią. Goście Strefy doceniają wysiłek oraz zaangażowanie, które włożono w jej zaprojektowanie, co wiąże się z pozytywnymi emocjami, które zostają z nimi na długo – tłumaczył Michał Zalewski z Dobrze Powiedziane, który odpowiadał za warstwę narracyjną i komunikacyjną w czasie projektowania Strefy.
Strefa Marki to nie tylko przestrzeń do opowiadania o marce Blum. To także miejsce, w którym technologia łączy się z designem, tworząc immersyjne doświadczenia dla gości. Od interaktywnych animacji po materiały video i rozsuwane ściany. – Stworzyliśmy wielowymiarową Strefę, w której spotykają się wartości, ludzie i emocje. Połączyliśmy język projektowania wnętrz, multimedia i emocje sceniczne. Strefa stała się miejscem, gdzie technologia, różnorodne faktury oraz przestrzenne bryły tworzą unikalne doświadczenie. Obserwujemy, co dzieje się w obszarze marketingu doświadczeń i jestem przekonany, że nie tylko odzwierciedliliśmy trendy, ale wyznaczyliśmy nowy kierunek dla wielu innych marek, które myślą o tego typu działaniach - powiedział projektant Adam Nyk z ICONYK.
Projekt Strefy Marki Blum zyskał uznanie na najwyższym szczeblu – CEO Blum na świat, spadkobierca założyciela firmy – Philipp Blum, po wizycie w strefie wyraził swoje uznanie dla dogłębnego zrozumienia wartości marki przez polski zespół. – Jesteśmy wdzięczni BLUM Polska za zaufanie i fantastyczną współpracę, bo dzięki temu możemy być wspólnie dumni z ostatecznego efektu. Sześciometrowy bezgłośnie otwierający się portaly, który stanowi bramę do Strefy, projekcja dotykowa o powierzchni ponad 4 mkw. oraz ultradynamiczny i emocjonujący content multimedialny. To wszystko warto zobaczyć osobiście na żywo – podsumował Krzysztof Paradowski.
Źródło: materiały prasowe, oprac. MK