Fot. Materiały prasowe

Accor opublikował wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2024 roku

przez Think MICE

Accor podsumowuje pierwszy kwartał 2024 roku z przychodem ponad 1 236 mln euro, co oznacza wzrost o 8 proc. LFL (like-for-like) w porównaniu do analogicznego okresu w 2023 roku. 

Jak donosi grupa, pierwszy kwartał br. po raz kolejny pokazał siłę popytu na usługi hotelowe we wszystkich regionach i segmentach. Wskaźniki wydajności operacyjnej (RevPAR i wzrost portfela) wykazują pozytywne tendencje na resztę roku. 

Dywizja marek Premium, Midscale i Economy Accor odnotowała wzrost wskaźnika RevPAR o 8 proc. w porównaniu do pierwszego kwartału 2023 roku w skali globalnej – zaś marki Luxury & Lifestyle o 7 proc. Region Europy i Afryki Północnej (ENA) odnotował wzrost RevPAR o 5 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ub.r. – W pierwszym kwartale tego roku, naznaczonym naszym powrotem na notowania indeksu CAC 40, Accor po raz kolejny osiągnął solidne wyniki, zwiększając przychody we wszystkich regionach, zwłaszcza na Bliskim Wschodzie i w regionie Azji i Pacyfiku. Rozwój sieci również przyspieszył, odzwierciedlając atrakcyjność naszych marek i zaufanie właścicieli. Kontynuując połączenie wysokich standardów z elastycznością operacyjną, jakością realizacji i dyscypliną finansową, jesteśmy przekonani o naszej zdolności do podążania ścieżką wzrostu, która jest zgodna z celami, jakie wyznaczyliśmy – powiedział Sébastien Bazin, chairman i CEO Accor.

W pierwszych trzech miesiącach 2024 roku, Accor otworzył 53 hotele z ponad 8 tys. pokoi, co przekłada się na wzrost sieci o 3,1 proc. netto w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Z końcem marca tego roku, portfolio grupy obejmuje 5 613 hoteli (825 313 pokoi) na całym świecie i pipeline 1 297 hoteli (224 000 pokoi). 

Grupa zamknęła 2023 rok z rekordowym wynikiem EBITDA po raz pierwszy w historii przekraczającym 1 mld euro.

Pełny raport o wynikach finansowych Accor za trzeci kwartał 2023 roku można znaleźć TUTAJ (w języku angielskim):

Źródło: materiały prasowe, oprac. MK