Saudi Tourism rozpoczyna kampanię z udziałem Lionela Messiego
- przez Think MICE
Międzynarodowa ikona piłki nożnej i ambasador saudyjskiej turystyki, Lionel Messi, w najnowszej kampanii marketingowej rzuca wyzwanie błędnym przekonaniom na temat Arabii Saudyjskiej.
Rozpoczynająca się w Europie, Indiach i Chinach kampania „Go Beyond What You Think” oparta jest na badaniach konsumenckich, które ujawniły, że powszechne są błędne przekonania na temat Arabii Saudyjskiej. Jej celem jest więc zachęcenie odbiorców do lepszego poznania transformacji kulturowej zachodzącej w tym kraju.
Twarzą kampanii został Lionel Messi, częsty goś w Arabii Saudyjskiej. Film z jego udziałem przedstawia różnorodność klimatu i ukształtowania terenu tego kraju – od wód Morza Czerwonego, przez góry Aseer, pokryte śniegiem Tabuk, po nadmorskie miasto Jeddah i stołeczny Rijad. Promując saudyjskie atrakcje i aktywności, kampania Messiego koncentruje się na Diriyah E-Prix, przejażdżkach w parku rozrywki Riyadh Season, lotach balonem nad AlUla i na wydarzeniu muzycznym MDL Beast.
Kampania zwraca też uwagę na otwartą i przyjazną kulturę saudyjską oraz potrzebę inspirowania młodych Saudyjek do pełnego wykorzystania ich potencjału. Messi podziwia saudyjskie kobiety, które były pionierkami w swoich dziedzinach i przewodziły transformacji kulturowej Saudyjczyków, jak saudyjska reprezentacja kobiet w piłce nożnej, zawodniczka sportów motorowych Dania Akeel, DJ Cosmicat i Rayyanah Barnawi, pierwsza saudyjska kobieta w kosmosie.
Saudi Tourism Authority (STA) rozpoczęło działalność w czerwcu 2020 roku. Zajmuje się marketingiem destynacji turystycznych Arabii Saudyjskiej na całym świecie, jak również ulepszaniem oferty poprzez programy, pakiety i wsparcie biznesowe. Misją organizacji jest rozwój unikalnych aktywów i regionów w kraju, udział w wydarzeniach branżowych oraz promowanie marki Arabii Saudyjskiej zarówno lokalnie, jak i za granicą. STA posiada 16 przedstawicielstw na całym świecie, obsługujących 38 krajów.
Źródło: materiały prasowe, oprac. MK