Fot. Materiały prasowe

Kolejny Trendbook od agencji Focus Nation

przez Think MICE

Czy korporacja ma narodowość? Jaka jest istota awatarów? Dualizm w AI? Istnieje potrzeba hiperpersonalizacji, a może bardziej podnoszenia na duchu? Odpowiedzi m.in. na te pytania znajdują się w najnowszym Trendbooku na 2024 rok, opracowanym przez agencję Focus Nation. THINK MICE jest oficjalnym partnerem medialnym tej publikacji. 

Najnowszy Trendbook to blisko 80 stron, na których przedstawiono 20 trendów i trzy antytrendy w komunikacji marketingowej, w tym również w świecie eventów. Każdy z nich został szczegółowo opisany przez specjalistów Focus Nation i uzupełniony komentarzami ekspertów zewnętrznych. Dodatkowo w dokumencie pokuszono się też o rozliczenie i ocenę trendów ubiegłorocznych. Sprawdzono, które z nich się sprawdziły, a które były tylko chwilową modą.

– Codziennie dzieje się coś, co ma wpływ na nasze życie. Ilość wydarzeń i idących za nimi informacji przypomina tornado, w którego środku znajdujesz się Ty. Nieprawdaż? W tak szybko zmieniającym się środowisku ciężko jest skupić się na wszystkim. Wybrać to, co ważne i przydatne, a odsiać fake czy rzeczy niepotrzebne. Dlatego, podobnie jak w zeszłym roku, staramy się uchwycić w migawce chociaż kawałek tej dynamicznej rzeczywistości i wyłonić z niej tematy, które będą rezonować z naszą codziennością – prywatną oraz zawodową – tłumaczy Michał Korczak, managing & strategy director Focus Nation.

W Trendbooku znajdują się obszerne opracowania następujących tematów: Odpowiedzialność 2.0, W poszukiwaniu zaangażowania, Marki podnoszące na duchu, Dualizm w AI, Trendy w designie, Istota awatarów, Hiperrealistyczne doświadczenia, Dbaj o klienta swego, Kultura gamingu, Nie patrz mi w dowód (ANTYtrend), Poprawność na siłę (ANTYtrend) oraz Narodowość korporacyjna (ANTYtrend).

– To druga edycja naszego trendbooka. Centrum zainteresowania tegorocznej wersji stanowi człowiek. Coraz bardziej świadomy, który dokonuje przemyślanych wyborów – również konsumenckich. Dlatego skupiamy się na nim i na tym co go otacza – dodają przedstawiciele Focus Nation.

Trendy zostały skomentowane przez niezależnych ekspertów z różnych branż. Wśród nich znaleźli się m.in. Agnieszka Gruszczyńska-Hyc (redaktorka Architectural Digest Polska), Wojciech Kardyś (ekspert ds. komunikacji internetowej i social media), dr Daniel Kiewra (ekspert ds. klimatu i energii, Forum Odpowiedzialnego Biznesu), Dariusz Maciołek (członek Rady Nadzorczej IAA Polska, CMO BNP Paribas Bank Polska), Marcin Pilarski (dyrektor zarządzający Payback Polska, reprezentant statutowy Payback Polska w IAA Polska), Aniela Radomska (head of lifestyle, Imagine Nation) oraz Bartosz Tesławski (dyrektor marketingu i obsługi sprzedaży, Wydawnictwo Gospodarcze).

Partnerami publikacji są Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz IAA Polska, THINK MICE objął ją patronatem medialnym. 

Publikacja jest darmowa, można ją pobrać w pliku pdf TUTAJ 

Źródło: materiały prasowe, oprac. MK