Fot. K.Rainka

Niemcy szlakiem UNESCO

przez Think MICE

Nowa kampania marketingowa Niemieckiej Centrali Turystycznej (DZT), prowadzona pod hasłem Historic.Modern.Germany, skupia się wokół 51 obiektów wpisanych na listę dziedzictwa UNESCO. Z okazji jej inauguracji w hotelu Verte Warsaw, Autograph Collection w Warszawie zorganizowano event promocyjny.

 Warto pamiętać, że Niemcy znajdują się na trzecim miejscu pod względem liczby obiektów wpisanych na listę UNESCO na świecie (po Włoszech i Chinach). Nasz zachodni sąsiad od lat zajmuje też pierwszą pozycję w Europie, jako kierunek turystyki kulturowej. Jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie DZT, temu wątkowi poświęcone jest 26 proc. wszystkich podróży turystycznych do Niemiec.



W 2021 roku Niemcy wzbogaciły się o pięć nowych obiektów UNESCO. Na listę dziedzictwa wpisane zostały: Kolonia Artystów (Wzgórze Matyldy w Darmstadt), Limes Dunajski i Dolnogermański – granice Imperium Rzymskiego, SchUM – Żydowskie dziedzictwo w Spirze, Wormacji i Moguncji oraz uzdrowiska Bad Ems, Baden-Baden, Bad Kissingen. Dla przypomnienia – pierwszym niemieckim zabytkiem wpisanym na listę (w 1978 roku) była katedra w Akwizgranie.

Kampania kładzie nacisk na pozycjonowanie Niemiec jako zrównoważonego celu podróży, promocję zabytków UNESCO jako elementu różnorodności produktowej zarówno w miastach, jak i na wsi, dostarczenie autentycznych przeżyć. Widoczny jest również potencjał obiektów (np. poprzemysłowych) jako lokalizacji wydarzeń kulturalnych – na co wskazywali przedstawiciele partnerów warszawskiego wydarzenia: Brandenburgii i Frankonii.

Specjalnie na potrzeby kampanii powstała podstrona, na której można znaleźć propozycje ośmiu szlaków tematycznych powiązanych z zabytkami UNESCO. Są to szlaki: kultury przemysłowej, dla aktywnych, dla rodzin, wzdłuż wybrzeża, kultury, dobre samopoczucie, podróż do przeszłości i religijny. Wszystkie mają być łatwo dostępne środkami transportu publicznego. Wyprodukowano także osiem filmów promocyjnych na temat wybranych miejsc w Niemczech.



Już wiadomo, że tegoroczna kampania zostanie przedłużona także na przyszły rok. – Potencjał turystyczny zabytków z listy UNESCO jest gigantyczny. Ale i tak dużo jest tu jeszcze do zrobienia – powiedział Tomasz Pędzik, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w Polsce DZT.

Ewa Kubaczyk