Szczecin planuje uruchomić convention bureau
- przez Think MICE
Wraz ze wzrostem przychodów z turystyki biznesowej miasta i regiony kładą coraz większy nacisk na rozwój tego sektora. Do polskich miast mogących pochwalić się lokalnym convention bureau ma szansę dołączyć Szczecin.
W spółce Żegluga Szczecińska Turystyka Wydarzenia, która odpowiada za promocję turystyczną Szczecina, powołano zespół, który w tym roku pilotażowo – jako Szczecin Convention Bureau Project – rozpoczął działania związane z promocją na rynku MICE. – Kiedy poznamy lepiej charakterystykę tego rynku, przekażemy wnioski i potrzeby władzom miasta, co pozwoli zaplanować działania i środki finansowe w kolejnych latach. Efektem będzie także poznanie potrzeb meeting plannerów i lepsze zaprojektowanie naszej oferty – tłumaczy Leopold Korytkowski, dyrektor ds. turystyki i wydarzeń w spółce Żegluga Szczecińska Turystyka Wydarzenia.
Nowe biuro zakłada ścisłą współpracę z Poland Convention Bureau POT, m.in. przy opracowaniu raportu Przemysł Spotkań i Wydarzeń w Polsce. Już teraz funkcjonuje jego strona internetowa (www.conventionszczecin.eu), na której prezentowana jest oferta miasta, dedykowana segmentowi MICE. Oprócz tego opracowano wydawnictwo Szczecin Meetings Guide, planowana jest organizacja wizyty studyjnej dla meeting plannerów, przedstawiciele szczecińskiego convention biorą też udział w wydarzeniach i spotkaniach poświęconych turystyce biznesowej.
– Szczecin posiada odpowiednią infrastrukturę do tego typu działań. Powstają także kolejne hotele o wysokim standardzie z rozbudowanym zapleczem konferencyjnym. Dwa lata temu otwarty został Courtyard by Marriott, w zeszłym roku otwarto Ibis Styles, w tym roku otwarty zostanie Hampton by Hilton. W mieście działają dedykowane wydarzeniom, w tym biznesowym, obiekty takie, jak centrum konferencyjne Hanza Tower, hala widowiskowo-sportowa Netto Arena, a także dziesiątki agencji eventowych, zajmujących się organizacją wydarzeń – powiedział Leopold Korytkowski.
W ostatnich dziesięcioleciach Szczecin wzbogacił się o nowe atrakcje turystyczne i kulturalne, m.in. nowy gmach Filharmonii Szczecińskiej i Centrum Dialogu Przełomy. Znajduje się tam poza tym Zamek Książąt Pomorskich czy Centrum Kultury Euroregionu Stara Rzeźnia. Najnowszym obiektem na mapie miasta jest Morskie Centrum Nauki, na początku przyszłego roku ma zostać oddana do użytku kolejna atrakcja, czyli kompleks rekreacyjno-rozrywkowy Fabryka Wody.
Żegluga Szczecińska Turystyka Wydarzenia to spółka miejska, której Szczecin powierzył zadanie promocji turystycznej. Prowadzi działania w zakresie marketingu turystycznego, Centrum Informacji Turystycznej, jest organizatorem wydarzeń odbywających się w przestrzeni miejskiej oraz operatorem hali widowiskowo-sportowej. W ramach swoich zadań zarządza też nabrzeżami i jest operatorem miejskiej mariny.
Źródło: materiały prasowe, oprac. MK