
Polska na targach IMEX: rekordowa liczba wystawców i marketing sensoryczny
- przez Think MICE
Rekordowa liczba wystawców zaprezentuje swoje oferty na polskim stoisku narodowym, przygotowywanym na tegoroczne targi IMEX we Frankfurcie przez Poland Convention Bureau POT (Biuro Spotkań i Wydarzeń). Impreza odbędzie się w dniach 23-25 maja, pod hasłem Human Nature. Na miejscu dystrybuowane będzie również międzynarodowe, anglojęzyczne wydanie magazynu THINK MICE, który jest oficjalnym partnerem medialnym tego wydarzenia.
Targi IMEX to jedno z najważniejszych wydarzeń przemysłu spotkań, które każdego roku gromadzi tysiące uczestników z całego świata. W jego trakcie prezentowane są najnowsze rozwiązania technologiczne i trendy w organizacji imprez MICE, a także oferty hoteli, centrów konferencyjnych i innych usługodawców związanych z branżą eventową. W tym roku we Frankfurcie pojawi się ok. 2,5 tys. wystawców, którzy spotkają się z ponad 3 tys. osób zajmujących się planowaniem oraz organizacją wydarzeń MICE na całym świecie.
Marketing sensoryczny
Jak zwykle, także i tym razem, Poland Convention Bureau POT wspólnie z Zagranicznym Ośrodkiem POT w Berlinie jest organizatorem polskiego stoiska narodowego na tych targach. W tym roku swoje oferty biznesowe zaprezentuje na nim rekordowa liczba wystawców. To aż 18 podmiotów: Centrum Kongresowe ICE Kraków, Creative Poland, DMC Poland, G2A Arena Centrum Wystawienniczo-Kongresowe Województwa Podkarpackiego, Gdańsk Convention Bureau, Furnel Travel International, Kraków Convention Bureau, Polskie Linie Lotnicze LOT, Lubelskie Centrum Konferencyjne, Łódź Convention Bureau, Marriott International – Polish National Sales Office, Mazurkas DMC Poland, Poznań Convention Bureau, Grupa MTP – Poznań Congress Center, Silesia Convention Bureau, Tarifa Corporate Events, Travel Projekt DMC oraz Warsaw Convention Bureau.
Promocja Polski na tegorocznych targach IMEX w dużym stopniu opierać będzie się na tzw. marketingu sensorycznym. – Chcemy w dobry sposób wpływać na podświadomość kupujących i wizytujących, tworzyć wspólnie z naszymi gośćmi pozytywne doświadczenia oraz emocje. Marketing sensoryczny angażuje zmysły wzroku, słuchu, węchu, dotyku i smaku, dlatego określany jest również mianem marketingu zmysłów lub marketingu pięciu zmysłów. Zaczniemy od audiomarketingu, ponieważ badania dowodzą, że zmiana nastroju aż w 65 proc. zależy od dźwięków. W naszym przypadku będą to Muzyczne Poranki (prezentowane w targowym atrium Messe Frankfurt, w którym znajdziemy inne promocyjne akcenty) oraz specjalnie napisana piosenka promocyjna podkreślająca atuty oraz zapraszająca klientów do rozmów biznesowych. Naszymi muzycznym ambasadorami będą Basia Giewont – polska wokalistka, aktorka teatralna i musicalowa oraz Brian Allan – mieszkający 18 lat w Polsce szkocki muzyk i przedsiębiorca – tłumaczy Aneta Książek, kierownik Poland Convention Bureau POT.
Równie ważnym nośnikiem budowy zaufania jest zapach i smak. Tegoroczną nowością na polskim stoisku będzie zatem profesjonalny bar kawowy z aromatyczną i energetyczną kawą oraz lokalne polskie produkty premium. Te ostatnie zostaną również zaprezentowane podczas Happy Hour, która tradycyjnie odbędzie się drugiego dnia targów.
Polskie stoisko – oznaczone numerem – G440 – zlokalizowane będzie w Hali 8. Dystrybuowane będzie na nim również zagraniczne wydanie magazynu THINK MICE.
Human Nature
Tematem przewodnim tegorocznych targów IMEX we Frankfurcie jest Ludzka Natura (Human Nature). Program edukacyjny bogaty będzie w sesje mające na celu pokazanie, jak projektować spotkania i wydarzenia, które wydobywają to, co najlepsze w ludzkiej naturze, niezależnie od tego, czy jest to kreatywność, uczciwość, integracja czy zmiana zachowań. Organizatorzy i zaproszeni eksperci podczas swoich prezentacji i paneli dyskusyjnych podejmą zagadnienia związane m.in. z tym jak przełamać nieprzydatne nawyki czy jak zarządzać zdrowiem psychicznym własnym i swoich pracowników, jednocześnie osiągając optymalne wyniki.
– Mam nadzieję, że temat przewodni wydarzenia pozwoli skupić się nam na tym, co dobre i konstruktywne w byciu człowiekiem. Dowiemy się o naszym pozytywnym potencjale i zdolności do zmian, adaptacji i rozwoju. Krótko mówiąc, myślę, że jest to przypomnienie dla nas wszystkich, aby wybrać nadzieję, a nie strach. Nasza branża opiera się na tworzeniu i utrzymywaniu relacji międzyludzkich, które napędzają wzrost, dlatego mamy niesamowitą okazję i odpowiedzialność za wspieranie pozytywnych relacji między ludźmi z całego świata. Jeśli chodzi o naszych wystawców podczas targów IMEX Frankfurt 2023, spodziewamy się, że odwiedzający Messe Frankturt dowiedzą się więcej o ich lokalnych społecznościach, dziedzictwie i tradycjach, a także o ich kuchni narodowej, sztuce i kulturze – powiedziała Carina Bauer, CEO IMEX Group.
Rezerwacji spotkań z polskimi partnerami biznesowymi na targach IMEX można dokonywać TUTAJ
Najnowsze, międzynarodowe wydanie magazynu THINK MICE (które będzie dystrybuowane m.in. na targach IMEX we Frankfurcie) można pobrać TUTAJ
Źródło: PCB POT, oprac. MK