Fot. Materiały prasowe

Znamy zwycięzców Eventex Awards 2023

przez Think MICE

*Bespoke, Creative Pro (Polska), endorfina events, event-factory, Live Age, Mamy To, Ministry Of Creativity, Plej i The Way – to polskie agencje nagrodzone w tegorocznej, 13. edycji międzynarodowego konkursu Eventex Awards. W tym roku w rywalizacji wzięła udział rekordowa liczba projektów – organizatorzy otrzymali aż 761 zgłoszeń z 49 krajów na całym świecie. Oceniało je międzynarodowe jury, w którego składzie znalazł się przedstawiciel THINK MICE.

Podobnie jak ostatnio, także i tym razem najwięcej nagród powędrowało do firm ze Stanów Zjednoczonych (aż 86). Na drugim miejscu po raz pierwszy uplasował się Katar (77 nagród), podium – jednakże ze znacznie niższym wynikiem – zamknęła Holandia (37 nagród). Identycznie wygląda czołówka, jeżeli chodzi o złote medale – najwięcej wywalczyły ich Stany Zjednoczone (26), potem Katar (23) i Holandia (15). Po raz pierwszy wśród nagrodzonych znalazły się firmy i agencje z takich krajów jak: Dania, Etiopia, Rwanda, Japonia, Panama, Irak i Bahamy.

W przypadku agencji najczęściej nagradzanymi były: Qatar Vision Production Company (60 nagród), WINK Creative Experiential Agency (26 nagród), Media.Monks (21 nagród) i Vok Dams (19 nagród). Bardzo dużo nagród zdobyły też agencje z Polski – ich szczegółowa lista znajduje się na końcu tekstu.

Z kolei wśród zleceniodawców najczęściej nagradzane były wydarzenia i projekty przygotowywane dla Qatar Airways (17 nagród), marki Budweiser (15 nagród) oraz Porsche China Motors Limited (9 nagród). Niezłe wyniki osiągnęły także Netflix, SkyShowtime, Audi AG, PwC, RedBull, Twitch i Adobe.

Jeżeli chodzi o konkretne eventy, najwięcej nagród zebrały ubiegłoroczne Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej w Katarze (8 nagród) oraz przybliżający kulturę Aborygenów pokaz Down Under, Parrtjima — A Festival of Light 2022 (nagroda Platinum Eventex, a do tego 6 złotych i 1 srebrny medal). W Europie triumfował m.in. pokazowy mecz „Iga Świątek i Przyjaciele dla Ukrainy”. – 13. edycja Eventex Awards to zdecydowanie powrót do wydarzeń osobistych, dowód na to, że nasza branża nadal się rozwija i to pomimo obserwowanych w przeciągu ostatnich kilku lat trudności. Po raz kolejny jesteśmy pod wrażeniem niezwykłej kreatywności i innowacyjności profesjonalistów działających w sektorze spotkań, którzy zapewniają wyjątkowe doświadczenia oraz są w stanie dostarczyć doskonałe usługi eventowe i najnowsze technologie, bez względu na okoliczności. Osobiście oraz w imieniu całego zespołu Eventex gratuluję wszystkim zwycięzcom – powiedział Ovanes Ovanessian, współzałożyciel Eventex Awards.

Wśród członków jury Eventex Awards znalazło się kilka osób z Polski, wśród nich: Anna Nowakowska (MICE & Venue Consulting), Beata Kozyra (Polska Izba Przemysłu Targowego), Dagmara Chmielewska (Stowarzyszenie Branży Eventowej), Żaneta Berus (In2Win Business Consulting) oraz Michał Kalarus (THINK MICE).
Szczegółowe wyniki 13. edycji Eventex Awards można znaleźć tutaj: https://eventex.co/winners?utm_source=media&utm_medium=website&utm_campaign=Eventex+Awards+winners+2023

POLSKIE PROJEKTY NAGRODZONE W KONKURSIE EVENTEX AWARDS 2023:

Events

CULTURAL EVENT
GOLD
House of The Dragon – The Royal Wawel Castle in Krakow
Ministry Of Creativity

ENTERTAINMENT EVENT
GOLD
Stranger Things zone at Orange Warsaw Festival 2022
Plej

INTERACTIVE PERFORMANCE
GOLD
Stranger Things zone at Orange Warsaw Festival 2022
Plej

PUBLIC EVENT
SILVER
House of The Dragon - The Royal Wawel Castle in Krakow
Ministry Of Creativity

SUMMIT
GOLD
Perspektywy Women In Tech 2022
endorfina events

THOUGHT LEADERSHIP EVENT
GOLD
Impact'22
THE WAY

GREEN EVENT
SILVER
Perspektywy Women In Tech 2022
endorfina events

EUROPEAN EVENT
SILVER
Impact'22
THE WAY

CSR EXPERIENCE
GOLD
Glory to Ukraine - Charity Concert
*Bespoke

FUNDRAISING EVENT
SILVER
Iga Świątek & Friends for Ukraine powered by event-factory & I. Świątek Team
event-factory, Iga Świątek Team

POSITIVE CHANGE EVENT
BRONZE
Impact'22
THE WAY

Brand Experiences

BRAND ACTIVATION
GOLD
House of The Dragon - The Royal Wawel Castle in Krakow
Ministry Of Creativity

BRAND ACTIVATION
SILVER
Maybelline New York Stories
CREATIVE PRO (PL), Warner Music Poland

BRAND ACTIVATION
BRONZE
Disney+ Sziget
endorfina events

BRAND ENGAGEMENT EVENT
GOLD
Stranger Things zone at Orange Warsaw Festival 2022
Plej

BRAND ENGAGEMENT EVENT
SILVER
House of The Dragon - The Royal Wawel Castle in Krakow
Ministry Of Creativity

BRAND ENGAGEMENT EVENT
BRONZE
PORTA 2022 FAIR
*Bespoke

EXPERIENTIAL EVENT
GOLD
Stranger Things zone at Orange Warsaw Festival 2022
Plej

EXPERIENTIAL EVENT
SILVER
House of The Dragon - The Royal Wawel Castle in Krakow
Ministry Of Creativity

IMMERSIVE EXPERIENCE
GOLD
Stranger Things zone at Orange Warsaw Festival 2022
Plej

KICK-A** EXPERIENCE
GOLD
Stranger Things zone at Orange Warsaw Festival 2022
Plej

BRAND EXPERIENCE – AUTOMOTIVE
BRONZE
Launch of the Range Rover Sport
Mamy To

BRAND EXPERIENCE – AUTOMOTIVE
BRONZE
Kia EV6 Launch Event
Plej

BRAND EXPERIENCE – BEAUTY
BRONZE
Maybelline New York Stories
CREATIVE PRO (PL), Warner Music Poland

EMPLOYER BRANDING EVENT
BRONZE
30 years of McDonald's in Poland
endorfina events

Virtual Events & Experiences

ONLINE EDUCATIONAL EVENT
SILVER
BGK TV – brand TV for internal communication
Live Age

VIRTUAL BRAND EXPERIENCE – FINANCIAL SERVICES
SILVER
BGK TV – brand TV for internal communication
Live Age

VIRTUAL BRAND EXPERIENCE – TECHNOLOGY
BRONZE
Microsoft Envision Poland 2022
Live Age

VIRTUAL BRAND ENGAGEMENT EVENT
SILVER
On the road to success – E-Congress ABC Store Chain
*Bespoke

VIRTUAL EMPLOYEE ENGAGEMENT EVENT
BRONZE
BGK TV – brand TV for internal communication
Live Age

Marketing, Communications & Strategy

INTERACTIVE STORYTELLING
Stranger Things zone at Orange Warsaw Festival 2022
Plej

EVENT STORYTELLING
BRONZE
Disney+ District
endorfina events

SET DESIGN
SILVER
Kia EV6 Launch Event
Plej

MK