
Maroko: przybywa turystów z Polski
- przez Think MICE
Maroko zyskuje coraz większą uwagę polskich turystów, w tym gości MICE. Według danych przekazanych przez Marokańską Narodową Organizację Turystyczną (MNTO) 41,3 tys. Polaków odwiedziło ten kraj w 2022 roku, co stanowi prawie cztery razy więcej niż rok wcześniej.
Aktywne działania wizerunkowe prowadzone przez MNTO w Polsce, mają zwrócić uwagę przyszłych turystów, ale też tworzyć partnerstwa z touroperatorami i liniami lotniczymi. – Naszym celem jest zwiększenie świadomości potencjału turystycznego Maroka zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i partnerów branżowych, by wspierać ich w budowaniu i urozmaicaniu oferty wyjazdowej. Wielokanałowa kampania „Maroko – Królestwo Światła” promująca nasz kraj czy obecność zespołu na targach w Warszawie to ważne elementy strategii komunikacyjnej, które pozwalają docierać z przekazem do potencjalnych turystów – powiedział Rachid Ennaciri, dyrektor MNTO.
Dane dotyczące ruchu turystycznego z 2022 roku pokazują, że miastami cieszącymi się największą popularnością wśród Polaków były Agadir i Marrakesz, do czego przyczyniają się dogodne połączenia lotnicze. Do Agadiru, który odwiedziło prawie 18,9 tys. turystów z Polski, można dolecieć bezpośrednio z Krakowa w cztery godziny. Z kolei do Marrakeszu można dostać się bezpośrednio w takim samym czasie dzięki połączeniu z Lotniska Chopina w Warszawie.
– Na Targach ITTF, które w dniach 16-18 marca odbędą się w Warszawie, będziemy chcieli przybliżyć odwiedzającym inne ciekawe miejsca, jak np. niewielkie portowe miasteczko nad oceanem, Essaouirę, jedno z najważniejszych ośrodków windsurfingu na świecie czy zachęcić do doświadczenia Sahary wybierając się do Merzougi. Z pewnością podkreślimy też atrakcyjność trasy cesarskich miast, tj. Fezu, Marrakeszu, Rabatu, Meknes i Casablanki, gdzie każde z nich przez pewien czas było siedzibą królów – dodał Rachid Ennaciri.
Źródło: materiały prasowe, oprac. MK