Fot. Materiały prasowe

Gala z okazji 30-lecia IAA Polska

przez Think MICE

Niemal 250 managerów świętowało trzy dekady rynku reklamy i wolnych mediów w Polsce oraz 30 lat IAA Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy. Na galę, która odbyła się 9 marca br. w Studiu ATM, przybyli również przedstawiciele władz globalnych i europejskich IAA. Za kreację, organizację i produkcję wydarzenia odpowiadała agencja Imagine Nation, a za rocznicową identyfikację wizualną IAA Polska – Communication Unlimited.

Zgromadzeni goście mieli okazję spojrzeć na najważniejsze branżowe wydarzenia minionych dekad, ale także, przygotować się na wyzwania bliższej i dalszej przyszłości, na przykład poznając praktyczne zastosowania sztucznej inteligencji.
W pierwszej części gali uczestników zabrano w sentymentalną podróż poprzez lata historii reklamy i mediów. Goście mieli okazję przypomnieć sobie kultowe kampanie, czy poznać kulisy powstania IAA Polska. W filmowym kalejdoskopie wydarzeń przewodnikami byli m.in. Piotr Gaweł, Lech Kaczoń, Grzegorz Kiszluk, Katarzyna Łakińska, Maciej Marasek, Edward Miszczak, Marcin Mroszczak, Tomasz Pawlikowski i Iwo Zaniewski. Nie zabrakło również podsumowań najważniejszych faktów z ostatnich lat w wypowiedziach Kasi Kieli, Rafała Kupidury czy Jacka Olechowskiego.



– IAA Polska w partnerstwie z innymi organizacjami pracuje nad rozwiązaniami problemów ważnych dla całego rynku komunikacji marketingowej: powstanie w Polsce JICa, współpraca nad wdrażaniem rozwiązań ESG, czy obrona wolności wypowiedzi i wolności gospodarczej, to tylko niektóre z nich. Ochrona interesów branży, czy dbanie o najwyższe standardy są nie tylko wciąż potrzebne, ale wręcz zyskują na znaczeniu. Coraz więcej firm łączy siły w ramach IAA Polska. Tylko w 2022 roku do stowarzyszenia przystąpiło 16 nowych organizacji, a 2023 rok otworzyliśmy z trzema kolejnymi nowymi członkami – powiedziała Agnieszka Sora, prezeska zarządu IAA Polska, Regional Consulting Lead NCE GfK, która wraz z Jerzym Minorczykiem, dyrektorem generalnym IAA Polska, poprowadziła galę.

W części poświęconej trendom komunikacji marketingowej i wyzwaniom przyszłości, wystąpili Jakub Matyka z firmy Melt, który tworzy doświadczenia immersyjne w oparciu o nowe technologie oraz Armin Kurasz – Reżyser Roku wg MMP, współpracujący z ATM Studio, który przybliżył gościom technologię unreal. Zaś w wystąpieniu wieńczącym wieczór, goście mieli okazję zobaczyć i usłyszeć prof. Aleksandrę Przegalińską, która przeniosła ich do świata sztucznej inteligencji i jej praktycznych zastosowań w obszarze marketingu.

Ważną, ogłoszoną podczas gali IAA Polska wiadomością, była informacja na temat Światowego Kongresu IAA, który odbędzie się w marcu 2024 roku w Malezji.

IAA Polska jest częścią największego stowarzyszenia marketingowego na świecie, istniejącego od 1938 roku. W Polsce działa nieprzerwanie od 1993 roku. Aktualnie skupia ponad 170 członków. Misją IAA Polska jest kształtowanie zrównoważonego rozwoju rynku komunikacji marketingowej – z poszanowaniem zasad etycznych. Kluczowe wartości dla IAA Polska to transparencja, inkluzywność  i współpraca, a przede wszystkim dialog z partnerami zewnętrznymi, ale też wewnątrz branży.

Źródło: materiały prasowe, oprac. MK