Jubileusz IT&CMA oraz CTW Asia-Pacific

przez Think MICE

Targi IT&CMA oraz CTW Asia-Pacific obchodzą w tym roku swoje 25. i 20. urodziny. Z tej okazji ich organizatorzy przygotowali obszerne podsumowanie swojej dotychczasowej działalności. Szereg analiz, zestawień i porównań ma pokazać, jak rozwijały się oba wydarzenia na przestrzeni lat.

Pierwsza edycja targów IT&CMA (Incentive Travel, Conventions and Meetings) odbyła się w 1993 r. w Hongkongu. Ich celem jest lokalna oraz światowa promocja destynacji z regionu Azji i Pacyfiku, a także działających w nich firm oferujących usługi z zakresu organizacji turystyki biznesowej (zarówno eventów, konferencji, kongresów, jak i wyjazdów incentive). Pięć lat później, w 1998 r. w Kuala Lumpur, swoją premierę miała kolejna ważna impreza branżowa – CTW Asia-Pacific (Corporate Travel World). Przełomową datą dla obu wydarzeń okazał się rok 2004. Przestały one wtedy rotować pomiędzy różnymi miastami południowo-wschodniej Azji i „osiedliły” się w Tajlandii. Co bardziej istotne, obie imprezy zaczęto od tego czasu organizować wspólnie. Nowe inicjatywy biznesowe, edukacyjne i networkingowe sprawiły, że obecnie zarówno IT&CMA, jak i CTW Asia-Pacific uważane są za jedne z najważniejszych spotkań poświęconych branży MICE na kontynencie azjatyckim. 


IT&CMA
Dawniej i teraz: Biznes
W 1995 r. organizatorzy targów IT&CMA wprowadzili możliwość wcześniejszego umawiania spotkań pomiędzy nabywcami usług MICE (przedstawiciele firm, korporacji, stowarzyszeń), a ich oferentami (m.in. agencje, podwykonawcy, obiekty hotelowe, eventowe venue). Rozwiązanie to ewoluowało w kolejnych latach, od 2005 r. tego typu spotkania można planować on-line. Dzisiaj już 100 proc. rozmów umawianych jest z wyprzedzeniem (tzw. pre-scheduled appointment). Ma to pomóc w maksymalnie efektywnym wykorzystaniu czasu spędzonego na targach. Oprócz tego, od 2009 r. organizowane są briefingi prasowe. Od 2011 r. towarzyszą im również prezentacje poszczególnych destynacji (chodzi o zareklamowanie ich oferty dedykowanej turystom biznesowym), a od 2012 r. sesje poświęcone podróżom luksusowym.     



Dawniej i teraz: Edukacja
Na przestrzeni lat sesje edukacyjne zaczęły stanowić ważny element towarzyszący targom. Podnoszą ich wartość, będąc źródłem dodatkowych inspiracji dla osób biorących w nich udział. Nie inaczej jest w przypadku IT&CMA. Oferta na tym polu stale ewoluuje, opracowywane są nowe ścieżki edukacyjne, dopasowane do różnych segmentów branży MICE. Poza rozbudowywaniem programów sesji i wykładów, w 2013 r. organizatorzy IT&CMA wprowadzili tzw. Association Day (czyli dzień edukacyjny przygotowywany przez organizacje branżowe), dwa lata później odbyło się pierwsze ASEAN MICE Forum. Od 2003 r. prowadzona jest też stała współpraca z IMEX oraz stowarzyszeniami MPI i MCI przy globalnym projekcie The Future Leaders Forum. 



Dawniej i teraz: Networking
Wydarzenia networkingowe ewoluowały od ogólnych imprez, w których brali udział wszyscy uczestnicy targów, po spotkania dedykowane konkretnym grupom osób – związanych z daną dziedziną branży MICE. Ta formuła sprawdza się dobrze, ponieważ w trakcie takich rozmów dostawcy i partnerzy mają większą szansę na nawiązanie kontaktów biznesowych, korespondujących z ich polem działania. Ze swoimi produktami docierają do interesujących ich odbiorców, co podnosi osiągany przez nich ROI. Pierwszy sponsorowany lunch networkingowy miał miejsce już w 1993 r. Od tego czasu zainteresowanie ze strony sponsorów tą formą promocji jest ogromne. Od 1996 r. odbywają się też wycieczki pre- i posttourowe, mające zareklamować potencjał MICE-owy poszczególnych destynacji. Podmiotów zaangażowanych w te projekty z roku na rok jest coraz więcej. 



CTW Asia-Pacific
Dawniej i teraz: Eksperci
Podobnie jak w przypadku IT&CMA, także targi CTW Asia-Pacific stawiają na branżową edukację. Od 1998 r. w ich ramach odbywają się prelekcje i wykłady. W 2000 r. swoją premierę miały poprzedzające imprezę warsztaty. W rozwoju rynku podróży służbowych w regionie Azji i Pacyfiku (w tym szerzeniu tzw. dobrych praktyk) istotną rolę odegrały także sesje pozwalające na zdobycie różnego rodzaju certyfikatów (realizowane były w latach 2008-2012). W 2014 r. powołano do życia tzw. Advisory Panel, składający się z najlepszych ekspertów, którzy opracowują programy konferencji i dyskusji towarzyszących każdej kolejnej edycji CTW Asia-Pacific.



Dawniej i teraz: Biznes
Spotkania i dyskusje zawsze pomagają w zrozumieniu aktualnych wyzwań i poznaniu nowych trendów. Dzięki temu profesjonaliści zajmujący się przygotowywaniem podróży służbowych mogą lepiej odpowiadać na zmieniające się oczekiwania ze strony swoich potencjalnych klientów. Organizowane w ramach CTW Asia-Pacific sesje pomiędzy nabywcami i dostawcami usług mają pomóc w realizacji tego zadania. W 2003 r. targi uruchomiły poza tym pierwszy program hostingowy (Corporate Travel Manager), w celu zapewnienia obecności na imprezie najbardziej wykwalifikowanych specjalistów (to największy tego typu program hostingowy w całym regionie).



Dawniej i teraz: Networking
Poza częścią targową i edukacyjną CTW Asia-Pacific to także integracja i networking w mniej oficjalnej atmosferze. Służą temu liczne wydarzenia towarzyszące, takie jak m.in. przerwy kawowe, lunche, eventy (w dużej mierze sponsorowane) czy podróże typu fam trip. Także podczas sesji edukacyjnych organizatorzy przewidzieli czas na nieco luźniejsze dyskusje, mające na celu wymianę wiedzy pomiędzy uczestnikami i dzielenie się przez nich doświadczeniem.



Źródło: materiały prasowe, tłum. i oprac. MK