Fot. THINK MICE

FBE 2023: tendencja wzrostowa

przez Think MICE

130 wystawców i niemal 1,9 tys. uczestników wzięło udział w tegorocznej edycji Forum Branży Eventowej (FBE). Impreza odbyła się 18 stycznia w Expo XXI Warszawa. Po raz kolejny zakończyła ją gala finałowa Elfów Stowarzyszenia Branży Eventowej (SBE).

Misją FBE jest pokazanie eventu jako spójnego elementu komunikacji z klientami, pracownikami i innymi uczestnikami otoczenia przedsiębiorstwa. W wydarzeniu biorą udział przedstawiciele agencji eventowych, incentive, marketingowych, PR-owych, wedding plannerzy, a także klienci końcowi, czyli reprezentanci firm, korporacji i stowarzyszeń. 

W tym roku podczas Forum wyraźnie dało się zauważyć tendencję wzrostową rynku MICE i związaną z tym powracającą popularność eventów w działaniach przedsiębiorstw. Wystarczy porównać statystyki, z ostatnią edycją tego wydarzenia, zorganizowaną rok temu, zaraz po pandemicznej przerwie. Tym razem w Expo XXI Warszawa pojawiło się o ponad pół tysiąca więcej gości, swoje oferty zaprezentowało też o ok. 30 proc. więcej wystawców.

– Coraz bardziej optymistyczne nastroje w branży znalazły poza tym odzwierciedlenie w bardzo efektownej prezentacji wystawców. Ekspozycje były okazałe i przyciągały uwagę, a poziom kreatywności prezentujących się dostawców był bezprecedensowy. Trendem zdecydowanie są fotobudki i kąciki Insta w nowej odsłonie, niezwykle przyciągające uwagę rozwiązania mutimedialne oraz kąciki DIY. Eventy w 2023 roku powinny być dynamiczne, kolorowe i pełne błysku albo ekologiczne i prorozwojowe. O dużym zainteresowaniu organizacją wydarzeń świadczy nie tylko wysoka frekwencja, ale także bardzo konkretne zapytania i rozmowy, którymi cieszyły się przedstawiające swoją ofertę firmy – powiedziała Agnieszka Huszczyńska, CEO Evential, organizatorka FBE.



Poza rozmowami na stoiskach fundament FBE od samego początku stanowi program edukacyjny. Nie inaczej było tym razem. Na dwóch scenach – głównej, przygotowanej na przyjęcie 700 słuchaczy oraz małej, zlokalizowanej w pobliżu stoisk, wystąpiło ponad 40 ekspertów. Ważny element spotkania stanowiła debata THINK MICE poświęcona temu, jak duże zmiany w świecie eventów może wymusić kryzys energetyczny (jej szczegółowy opis, wraz z wypowiedziami ekspertów, ukaże się w najnowszym, lutowym wydaniu THINK MICE). Oprócz tego omówione zostało m.in. zastosowanie wydarzeń w działaniach marketingowych, PR oraz w zakresie polityki HR. Analizie i ocenie poddano też obecną sytuację na rynku, prelegenci starali się poza tym określić trendy na najbliższą przyszłość. Nie zabrakło wystąpień poświęconych realizacjom online, VR, imprezom masowym, zrównoważonemu rozwojowi, pracy w czasach VUCA (zmienność, niepewność, złożoność i niejednoznaczność) czy określających miejsce eventów w świecie zdominowanym przez social media. Z kolei na małej scenie przedpołudniowy blok w całości dedykowany był wykorzystaniu wydarzeń w strategii miast. Po południu w ramach FBEmi (Event Marketing Ideas) dyskutowano tam m.in. o pomysłach na urozmaicenie eventów i zapewnienie atrakcji ich uczestnikom, rebrandingu w świecie MICE, oszczędnościach i odpowiedzialności energetycznej czy branżowej aktywności kobiet. 

Zwieńczeniem FBE była finałowa gala 13. edycji Elfów Stowarzyszenia Branży Eventowej (SBE). Tym razem organizatorzy akcji pochylili się nad potrzebami fundacji IRIJ na rzecz Mazowieckiego Centrum Neuropsychiatrii. Była to poniekąd kontynuacja działań prowadzonych od stycznia ub.r., gdy po raz pierwszy – właśnie w trakcie FBE – SBE, razem z terapeutami Mazowieckiego Centrum Neuropsychiatrii, stworzyło Centrum Zdrowia Branżowego. Celem przedsięwzięcia była rozmowa z przedstawicielami przemysłu spotkań na temat narzędzi wspierających zdrowie psychiczne oraz umiejętność radzenia sobie w stresie i kryzysie.

THINK MICE jak zwykle objął – zarówno FBE, jak i 13. edycję Elfów SBE – patronatem medialnym. Na Forum nie zabrakło również naszego stoiska, za którego umeblowanie odpowiedzialna była firma Colors of Design.

MK