Fot. Materiały prasowe

30-lecie Allegro Brand Experience Agency

przez Think MICE

Allegro Brand Experience Agency obchodzi 30. urodziny. To jedna z najdłużej działających agencji w swojej kategorii w Polsce, z którą współpracują największe globalne i lokalne marki, instytucje publiczne i organizacje pozarządowe.

Założona przez Annę Gogacz mała, kilkuosobowa agencja koncertowa z biegiem czasu stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych agencji eventowych w Polsce. W ciągu 30 lat Allegro stale rozbudowywało swoje kompetencje i poszerzało zakres oferowanych usług z obszaru komunikacji marketingowej. Dzisiaj wspiera klientów kompleksowo, budując ich brand experience i wykorzystując szeroką paletę narzędzi marketingowych w różnych kanałach – live, digital oraz hybrydowo. Firma zatrudnia ponad 40 specjalistów z różnych obszarów – strategii, kreacji, client service’u, produkcji eventów, social mediów, digital marketingu i PR.  

Przez ostatnich 30 lat Allegro zaufały największe polskie i międzynarodowe marki, instytucje publiczne czy organizacje pozarządowe. Agencja świadczyła usługi dla ponad 300 klientów z większości branż: automotive, budowlanej, farmaceutycznej, FMCG, finansowej, rozrywkowej, technologicznej, telekomunikacji i wielu innych. Tylko w ostatnich pięciu latach pracowała m.in. dla takich klientów jak: adidas, Allianz, Audioriver Festival, Avon, Bahlsen, CNH-Steyr, Coca-Cola, Diebold Nixdorf, Echo Investment, Empik, E.Wedel, Eurocash, EY (Ernst & Young), Grohe, Henkel, ING Bank Śląski, Mastercard, Mazda, McDonald’s, Michelin, Metro Properties, M. st. Warszawa, Nestle, Nissan, Nordea, Oppo, Orange, PwC, Provident, Renault, Stock, Samsung, Santander Consumer Bank, Servier, Superpharm, TikTok, T-Mobile czy Wielton.

30 lat na rynku to również wiele nagród i wyróżnień branżowych.

– Warto podkreślić, że Allegro jako pierwsza agencja w Polsce została czterokrotnie wyróżniona tytułem Agencji Eventowej Roku w badaniu satysfakcji klientów realizowanym od 2015 roku przez Media & Marketing Polska oraz KANTAR. Agencja została także wielokrotnie wyróżniona w najważniejszych polskich i międzynarodowych konkursach, m.in.: EFFIE, KTR, Kreatura, Złote Spinacze, Amber Baltic-Nordic Awards, European Excellence Awards, BEA Best Event Awards World, Eventex, MP Power Awards, Papaya Young Creators, Young Creatives Eurobest czy Kampania Społeczna Roku – mówią przedstawiciele Allegro.

– Zespół specjalistów tworzący agencję od zawsze stawiał na dostarczanie kreatywnych i innowacyjnych rozwiązań. Dlatego Allegro stworzyło m.in. własne rozwiązania służące digitalizacji eventów i usług komplementarnych z obszaru brand experience. Efektem tego są m.in. webowa aplikacja Atool – narzędzie do realizacji wydarzeń online, hybrydowych i na żywo, które m.in. pozwala na digitalizację komunikacji i większą interakcję marki z odbiorcami czy A’registration, A’desk i A’table – systemy rejestracji przystosowane na potrzeby różnych typów eventów i konferencji. Do każdego briefu czy projektu od zawsze podchodziliśmy niestandardowo. Pomysły, które rodzą się w agencji, często są bardzo odważne. Cieszę się, że nasi klienci nam ufają i chcą je z nami realizować. To właśnie dzięki naszym klientom mogliśmy, jako pierwsza agencja w Polsce, wykorzystać fenomenalny, gamingowy silnik Unreal Engine do stworzenia niepowtarzalnych wirtualnych rzeczywistości (VR, AR), prowadzić kampanie reklamowe na kilku europejskich rynkach równocześnie czy spróbować swoich sił w temacie NFT – tłumaczy Anna Gogacz, CEO Allegro Brand Experience Agency.

Obecnie agencja rozwija kompetencje w kierunku świata metaverse i jego wykorzystania dla marek, rozwoju usług digitalowych, technologii VR, AR, jak również AI. Ważnym kierunkiem jest też kwestia sustainability i ESG, zachęcania klientów do prowadzenia działań marketingowych w sposób odpowiedzialny społecznie, minimalizujący negatywny wpływ na środowisko i otoczenie.

– Zmiany, jakie zaszły w branży marketingowej na przestrzeni ostatnich 30 lat, miały niemal rewolucyjny charakter i to w każdym obszarze. Wraz z biegiem lat, nasi klienci oczekiwali od agencji większego zakresu usług niż tylko eventu, w zasadzie kompleksowego podejścia 360, aby zapewnić marce więcej usług w różnych kanałach. Łącząc komplementarne kompetencje i szeroką paletę narzędzi kreujemy doświadczenia, które  mają na długo zapadać w pamięć i budować relacje z markami na lata. Dziękuję wszystkim klientom, którzy w ciągu tych 30 lat skorzystali z naszych rozwiązań, którzy nam ufają i powierzają kreowanie brand experience dla swoich marek – dodaje Anna Gogacz.  

Źródło: materiały prasowe, oprac. MK