Fot. Materiały prasowe

IMEX America 2022: na taki powrót wszyscy czekali

przez Think MICE

Tegoroczne targi IMEX America już za nami. Chociaż nie była to pierwsza edycja tej imprezy po pandemii, to – jak podkreślali sami organizatorzy – dopiero tym razem w jej trakcie dało się zauważyć prawdziwy powrót branży spotkań. W formie na którą wszyscy czekali.    

W tym roku do Las Vegas, aby wziąć udział w IMEX America, przyjechało w sumie ok. 12 tys. osób praktycznie z całego świata. Wśród nich sporą część, bo aż 4 tys. uczestników, stanowili kupujący, z czego aż 3,3 tys. skorzystało z programu hosted buyers. Nie zabrakło też studentów oraz reprezentantów firm nie związanych bezpośrednio z przemysłem spotkań, ale świadczących dla niego usługi. Wśród tych ostatnich dominowali oczywiście dostawcy nowych technologii.

Świetne wyniki
Wszystko to sprawiło, że tegoroczna, 11. edycja targów, była o niemal połowę (45 proc.) większa niż ostatnia, zorganizowana w ub.r., czyli zaraz po pandemii. Wpływ na to miało  znaczące złagodzenie restrykcji związanych z podróżami, jak również mniejsza szkodliwość samego koronawirusa. Co więcej, ponad 40 proc. powracających wystawców postanowiło tym razem powiększyć swoje stoiska. Najwięcej z nich pochodziło z Ameryki Północnej (24 proc.), ale znaczący był też odsetek tych z Europy (15 proc.) i Azji (13 proc.). Na bardziej spektakularne stoiska zdecydowało się poza tym sporo grup i sieci hotelowych (23 proc.), swój ogólny udział zwiększyli też wystawcy z Ameryki Łacińskiej oraz wspomniani już reprezentanci firm technologicznych.

– Wielkość tegorocznych targów jest najlepszym dowodem na powrót przemysłu spotkań do właściwej formy. Ludzie na nowo mogą podróżować i planować eventy, ale co najważniejsze robią to z dużą radością. Chociaż rok temu udało nam się przygotować świetną imprezę, z której jesteśmy dumni, to tak naprawdę dopiero tym razem zobaczyliśmy namacalny, wielki powrót naszej branży. Taki, na który wszyscy tak długo czekaliśmy – powiedział Ray Bloom, założyciel i przewodniczący IMEX Group.

Ostrożnie i szczegółowo
Nie oznacza to oczywiście, że przyszłość nie stawia przed branżą żadnych wyzwań. W dużej mierze poświęcony był im towarzyszący targom program merytoryczny. W jego ramach przygotowano cztery strefy edukacyjne, poświęcone kolejno: ludziom w przemyśle spotkań, zrównoważonemu rozwojowi, zmianom klimatycznym i szeroko rozumianej ekologii oraz przyszłości branży i tworzeniu unikalnych doświadczeń. Cała impreza – tradycyjnie – poprzedzona została tzw. Smart Monday, czyli dniem edukacyjnym, przygotowywanym przez stowarzyszenie Meeting Professionals International (MPI).
Na ogólną niepewność zwracali także uwagę sami uczestnicy. Wystawcy podkreślali, że ich rozmówcy (przede wszystkim przedstawiciele firm, korporacji oraz stowarzyszeń) stali się przez to zdecydowanie ostrożniejsi w podejmowaniu decyzji.

– Doszły nas słuchy, że ich zapytania ofertowe są wyjątkowo szczegółowe, a kryteria wyboru partnerów do współpracy bardziej rygorystyczne niż kiedyś – tłumaczył Ray Bloom. Sporo zapytań, a nawet konkretnych już kontraktów, dotyczyło zresztą eventów mających odbyć się dopiero za kilka lat. Przykładem może być ogłoszone przez Tourism Ireland wydarzenie o wartości 10 mln euro, które zostało potwierdzone właśnie podczas IMEX America, czy impreza dla American Distilling Association pozyskana w Las Vegas przez Destination DC (Waszyngton), a zaplanowana dopiero w 2026 roku.

Polskie akcenty
W tym roku – po przerwie spowodowanej pandemią – na IMEX America nie zabrakło też polskiego stoiska narodowego. Poza Poland Convention Bureau POT (odpowiadającego za jego przygotowanie) wystawiały się na nim: Polskie Linie Lotnicze LOT, firmy DMC Poland i Mazurkas DMC Poland, Kraków Convention Bureau, a także Centrum Kongresowe ICE Kraków i G2A Arena. Na miejscu obecny był też dyrektor Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Chicago, obejmującego rynki amerykański i kanadyjski. Poza rozmowami biznesowymi i prezentacjami, drugiego dnia targów na polskim stoisku zorganizowano tzw. happy hours. Oprócz tego na stoisku International Congress and Convention Association (ICCA) reklamowano Polskę w ramach promocji 61. kongresu tego stowarzyszenia, który w tym roku odbywa się w Krakowie.

Dodatkowo, w trakcie Global Awards Celebration (w Aria Resort & Casino) oficjalnie uhonorowano nowych członków „Hall of Leaders” – znalazł się wśród nich Krzysztof Celuch (Celuch Consulting), który jako jedyny Polak w historii zdobył ten tytuł (więcej na ten temat pisaliśmy TUTAJ).

IMEX America uznawane są za jedną z najważniejszych imprez dedykowanych przemysłowi spotkań na rynku amerykańskim (zarówno ze względu na liczbę kupujących, jak i efektywność rozmów handlowych). Wydarzenie skierowane jest do wszystkich, którzy chcą nawiązać współpracę z partnerami specjalizującymi się w obsłudze turystyki biznesowej nie tylko w Stanach Zjednoczonych, ale praktycznie w całej Ameryce Północnej, Środkowej i Południowej. Nie brakuje tam również wystawców z innych części świata.

Tegoroczne targi odbywały się w dniach 11 – 13 października w Mandalay Bay Resort and Casino w Las Vegas. Ich przyszłoroczną edycję zaplanowano od 17 do 19 października. THINK MICE jest oficjalnym i jedynym polskim partnerem medialnym tej imprezy.

MK