Fot. Materiały prasowe

Targi CONVENTA już pod koniec sierpnia w Lublanie

przez Think MICE

Ze względu na problemy spowodowane pandemią, w tym roku (podobnie jak ostatnio) CONVENTA odbędzie się nie w styczniu, ale latem – w dniach 23-27 sierpnia, jak zwykle w Lublanie. Trzon imprezy to oczywiście targi, ale jej ważną częścią będzie też konferencja Conventa Crossover, dedykowana meeting plannerom oraz osobom odpowiadającym w firmach, korporacjach i stowarzyszeniach za działania marketingowe, a także rozstrzygnięcie konkursu Conventa Best Event Award.

W tegorocznej edycji targów CONVENTA weźmie udział ok. 100 wystawców i przeszło 150 hosted buyersów z ponad 30 krajów. THINK MICE po raz kolejny objął imprezę patronatem medialnym, na miejscu oraz w przestrzeni online będzie również dystrybuowane anglojęzyczne wydanie naszego magazynu.

Jak zawsze podczas CONVENTA spotkaniom biznesowym będzie towarzyszył bogaty program atrakcji towarzyszących. Nie zabraknie koktajli, uroczystych kolacji i mniej formalnych spotkań networkingowych. W Lublanie wręczone zostaną też nagrody w konkursie Conventa Best Event Award. Organizatorzy zaplanowali poza tym osiem wycieczek typu pre- i post-  tourowych. Nie tylko do Słowenii, ale także do Austrii, Chorwacji czy Serbii.

Istotnym uzupełnieniem części biznesowej ma być edukacja. Tutaj na prowadzenie wysuwa się konferencja Conventa Crossover – w tym roku poświęcona w dużej mierze zrównoważonej organizacji eventów. Organizatorzy targów sami aktywnie działają zresztą na rzecz zminimalizowania negatywnego wpływu tej imprezy na środowisko naturalne, prowadzą też programy wsparcia lokalnej społeczności. Uzupełnieniem oferty merytorycznej będzie zaplanowana na czwartek (25 sierpnia) Conventa Academy. Tym razem prelegenci skupią się na przybliżeniu nowych kompetencji, które mogą okazać się przydatne dla event managerów, meeting plannerów oraz osób zarządzających eventowymi venues w najbliższej przyszłości. Nie zabraknie poza tym IMEX Future Leaders Forum, czyli spotkania skierowanego do osób dopiero rozpoczynających swoją karierę w branży MICE. – Raz w roku mamy okazję zobaczyć się w Lublanie, podczas tak ważnego dla naszej branży wydarzenia. Kontakt osobisty jest bezcenny, dlatego robimy wszystko co w naszej mocy, aby zapewnić naszym gościom taką możliwość – powiedział Miha Kovačič, współzałożyciel CONVENTA.

CONVENTA to impreza skierowana przede wszystkim do osób zainteresowanych nawiązaniem współpracy z partnerami z rynku południowo-wschodniej Europy, ze szczególnym uwzględnieniem krajów bałkańskich. Targi od lat cieszą się dużym zainteresowaniem hosted buyersów z całej Europy, również z Polski. W Lublanie swoje oferty prezentują firmy DMC, ale także hotele, centra konferencyjne i kongresowe oraz firmy podwykonawcze, w tym organizatorzy incentive. CONVENTA była jednym z ostatnich wydarzeń B2B, które miały miejsce przed pandemią i jednym z pierwszych, które odbyły się wraz ze stopniowym powrotem do normalności. Ostatnia, 13. edycja targów (zorganizowana w sierpniu 2021 r.) oferowała możliwość obecności online, ale i tak ponad 95 proc. uczestników pojawiło się na niej osobiście. Było to 75 wystawców oraz ok. 110 hosted buyersów, którzy odbyli ponad 2,5 tys. spotkań biznesowych. To mniej niż zwykle, ale biorąc pod uwagę panujące realia, taki wynik należy uznać za sukces. W tym roku ma być pod tym względem jeszcze lepiej.

MK