Fot. Materiały prasowe

SITE Poland z certyfikatem w zakresie zrównoważonego rozwoju

przez Think MICE

Podczas globalnej konferencji SITE, która pod koniec kwietnia odbywała się w Dublinie, polski oddział tego stowarzyszenia (SITE Poland) otrzymał oficjalny certyfikat w zakresie zrównoważonego rozwoju (Sustainability Certificate).

 – Dzięki zaangażowaniu zarządu i członków wspólnie stworzyliśmy „roadmapę”. Swój udział w projekcie miała też grupa Young Leaders, która z okazji Dnia Ziemi przygotowała kampanię edukacyjną na temat polityki zero waste. Organizowaliśmy poza tym cykliczne akcje charytatywne dla dzieci z domów dziecka („Podróż z Mikołajem” i „Książka od Mikołaja”), wspieraliśmy fundację Runa. W 2021 r. braliśmy również udział w wyjazdach studyjnych podczas których organizowaliśmy akcje CSR. Przygoda z certyfikacją zainspirowała nas do kontynuacji projektów w duchu zrównoważonego rozwoju. Pracujemy nad poradnikiem dla agencji incentive „Responsible Travel”, a od maja rozpoczynamy cykl e-wywiadów z ekspertami w turystyce w kraju i za granicą. Z uwagi na fakt, że członkini grupy Young Leaders – Kinga Bil – jest ambasadorką tego programu w Polsce, planujemy również II edycję kampanii edukacyjnej w social mediach. Tym razem opowiemy o 17-stu Celach Zrównoważonego Rozwoju Organizacji Narodów Zjednoczonych. W 2022 r. nasz oddział w Polsce jest członkiem międzynarodowego komitetu SITE Sustainability, wspieramy więc inne chaptery w zdobyciu certyfikatu. Wierzymy, że nasze małe kroki są ważne i nie ustajemy w działaniach – powiedziała Monika Górnik. członek zarządu SITE Poland, liderka projektu certyfikacji.

Na sesji „Zrównoważony rozwój w turystyce”, zorganizowanej przez SITE Poland podczas tegorocznej konferencji Meetings Week Poland zaprezentowane zostały wyniki ankiety, przygotowanej specjalnie na tę okazję przez to stowarzyszenie. – Ankietę skierowaliśmy do agencji incentive, biur turystyki wyjazdowej, luxury travel, a także biur turystyki przyjazdowej. Muszę przyznać, że uczestnicy naszego rynku w przeciwieństwie do innych krajów niezbyt chętnie dzielą się opiniami, a one są bardzo ważne, aby planować dalsze działania. Otrzymaliśmy ponad 40 odpowiedzi. Naszym zamiarem było zbadanie poziomu wiedzy o zrównoważonym rozwoju, podejścia biznesowego do tego tematu oraz rozpoznania potrzeb rynku w zakresie edukacji. Jest to jedne z pierwszych, albo nawet pierwsze badanie rynku wśród agencji w tym temacie, tym bardziej cenne. Planujemy je powtórzyć.

SITE Poland planuje zresztą szereg inicjatyw edukacyjnych skierowanych do sektora MICE – powiedziała Grażyna Grot-Duziak. prezes SITE Poland (Weco-Travel).
 
Najważniejsze wnioski z ankiety przeprowadzonej przez SITE Poland przed Meetings Week Poland 2022 brzmią następująco:
- rynek jest już nieco zorientowany w temacie zrównoważonego rozwoju, ale wciąż widać braki w wiedzy i potrzebę jej zgłębiania, w szczególności w zakresie: 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju UNWTO, budowania strategii w firmie w tym obszarze, oraz przygotowania się na formalne wymagania klientów,
- jest potrzeba zrozumienia czy CSR, ESG i zrównoważony rozwój to te same pojęcia,
- część respondentów odpowiedziała, że ich firma ma już stworzoną strategię zrównoważonego rozwoju, inne planują ją wdrożyć w ciągu następnych dwóch lat,
- wiele agencji realizuje programy CSR w wydarzeniach i wyjazdach incentive, ale tylko niektórzy sprawdzają certyfikaty swoich dostawców w tym zakresie,
- ponad połowa respondentów odpowiedziała, że udaje się im namówić klientów do stosowania zasad zrównoważonego biznesu w temacie terminów płatności i akceptacji zapisów umowy bezpiecznych dla agencji,
- mniej niż 50 proc. pytanych uważa, że klienci nie zechcą zapłacić więcej za ofertę w duchu sustainability.

Pełne wyniki ankiety można znaleźć TUTAJ

Źródło: materiały prasowe, oprac. MK