Fot. Materiały prasowe

Już ponad pół miliona gości odwiedziło pawilon Polski na Expo 2020 w Dubaju

przez Think MICE

1 października 2021 r. Polska zainaugurowała swoją obecność na Expo 2020 Dubai. Przez pierwsze trzy miesiące trwania tej imprezy narodowy pawilon odwiedziło ponad 500 tys. gości z całego świata. Odbyło się w nim wiele wydarzeń promujących polską kulturę, gospodarkę i potencjał biznesowy firm. Kulminacyjnymi momentami były Polsko-Arabskie Forum Gospodarcze (6 grudnia 2021 r.) i Dzień Polski (7 grudnia 2021 r.).

Pawilon Polski stał się miejscem licznych wydarzeń kulturalnych i biznesowych – odbyło się w nim m.in.: dziewięć wystaw czasowych polskich instytucji i regionów (którym towarzyszyły warsztaty tematyczne, dyskusje i prezentacje), sześć seminariów biznesowych, w których wzięło udział ponad 300 uczestników (seminaria obejmowały tematy takie jak zielone technologie, nowoczesne technologie w branży kosmicznej, inteligentne rozwiązania dla miast oraz technologie edukacyjne), 540 recitali chopinowskich oraz 180 warsztatów edukacyjnych dla dzieci i młodzieży.

W Polsko-Arabskim Forum Gospodarczym wzięło udział 650 uczestników (oraz 150 uczestników online). Podpisano trzy umowy dwustronne, które zaktywizują kontakty i relacje biznesowe między Polską a Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi.

Oprócz Polsko-Arabskiego Forum Gospodarczego i Dnia Polski kluczowym wydarzeniem polskiej prezentacji były obchody Święta Niepodległości z uroczystym koncertem muzyki klasycznej. 11 listopada 2021 r. na scenie Dubai Millennium Amphitheatre wystąpił zdobywca III nagrody XVIII Konkursu Chopinowskiego, Martín García García oraz Orkiestra Filharmonii Narodowej pod batutą Andrzeja Boreyki. Na repertuar koncertu złożyły się utwory Fryderyka Chopina, Stanisława Moniuszki i Mieczysława Karłowicza

Od 1 października 2021 r. Centrum Eksportu Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu zorganizowało poza tym blisko 500 spotkań z inwestorami, firmami z różnych branż, czy przedstawicielami innych pawilonów. Celem było nawiązanie nowych kontaktów biznesowych i wypromowanie potencjału inwestycyjnego polskich firm.

– Za nami trzy bardzo intensywne miesiące obecności Polski na Expo 2020 Dubai i cieszy nas tak duża frekwencja, potwierdzająca, że Pawilon Polski należy do jednych z najchętniej odwiedzanych. Pawilon Polski, imponujący pod wieloma względami, wzbudza duże zainteresowanie gości i mediów z całego świata. To bardzo istotne ze względu na wielowymiarową promocję Polski na świecie. W ciągu trzech miesięcy zorganizowaliśmy szereg wydarzeń biznesowych i kulturalnych. Mam, że kolejne miesiące przyniosą wiele korzyści biznesowych i gospodarczych, a wszystkim, którzy odwiedzą nasz pawilon dostarczą niezapomnianych wrażeń – powiedział Adrian Malinowski, Komisarz Generalny Sekcji Polskiej Expo 2020 Dubai.

– Expo 2020 Dubai to znakomita szansa na promocję na arenie międzynarodowej nie tylko wizerunku Polski, ale także konkretnych produktów i usług. Z jednej strony prezentujemy nasz dorobek w zakresie gospodarki, kultury czy designu, z drugiej pokazujemy nasz kraj jako atrakcyjne miejsce do inwestowania. Współpraca z krajami Bliskiego Wschodu jest na tych polach niezwykle ważna, dlatego cieszę się, że nasze dotychczasowe działania są pozytywnie odbierane, a wydarzeniach bierze udział szerokie grono przedsiębiorców. Kluczowym punktem było Polsko-Arabskie Forum Gospodarcze, które przyniosło wymierne efekty w postaci podpisania umów dwustronnych i nawiązania relacji handlowych. Z tego punktu widzenia w kolejnych miesiącach polskiej obecności na Expo 2020 Dubai na pierwszy plan wybija się Polsko-Afrykańskie Forum Gospodarcze, ale ważnych i ciekawych wydarzeń będzie dużo więcej – dodał Krzysztof Drynda, prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, która jest organizatorem udziału Polski na Expo 2020 Dubai.

Źródło: materiały prasowe, oprac. MK