Fot. Adobe Stock

Startuje ranking THINK MICE #EventProfsPL 

przez Think MICE

Dzisiaj komunikacja w social mediach to podstawa. Dlatego prezentujemy aktualizowany na bieżąco ranking najbardziej aktywnych i wpływowych polskich profesjonalistów związanych z branżą MICE na Twitterze! Co komunikują, do kogo docierają i jakie wyniki osiągają? Przekonajcie się sami jak „ćwierka” branża i jej liderzy. Używajcie hasztagu #eventprofspl! 

W segmencie B2B influencerzy rozumiani są także jako eksperci branżowi, ambasadorzy marek czy destynacji. W odróżnieniu od innych rankingów wpływowych osób w branży MICE czy turystyce chcieliśmy zapewnić jak najbardziej obiektywny miernik wpływu. O pozycji w rankingu nie decyduje więc głosowanie, ale algorytm. 

Poznajcie branżowych influencerów! #EventProfsPL to ranking najbardziej aktywnych postaci związanych z polską branżą MICE na Twitterze. Znaleźć można go na stronie głównej THINK MICE (www.thinkmice.pl) oraz TUTAJ 

Jeśli znacie osoby, które powinny znaleźć się w tym zestawieniu – napiszcie do nas na adres redakcja@thinkmice.pl

Jak powstaje ranking?

Nasz ranking tworzony jest za pomocą algorytmu Kred oferowanego przez platformę RiseGlobal. Zasada jego działania opiera się na monitorowaniu i bieżącej ocenie dwóch najważniejszych z punktu widzenia każdego influencera wskaźników – generowanego przez niego wpływu, czyli tzw. współczynnika influencyjności (Influence) oraz zasięgów (Outreach). Pierwszy wskaźnik odpowiada temu co dzięki aktywnościom podejmowanym przez influencera na Twitterze robią inni, drugi zależy od aktywności influencera wobec innych użytkowników (retweetowania, odpowiadania i obserwowania innych).

Wszystko to wpływa na łączny wynik, który decyduje o bieżącej pozycji w naszym zestawieniu. Ranking aktualizowany jest raz w tygodniu – w każdy poniedziałek, w samo południe. Dlatego zamieszczane w nim informacje są zawsze aktualne i odzwierciedlają rzeczywisty obraz aktywności prezentowanych w nim osób na Twitterze.   

Decydujące wskaźniki

Współczynnik influencyjności (Influence) – oceniany jest w skali od 0 do 1000 punktów. Wpływ na osiągnięty wynik i przyznanie tzw. punktów wpływu ma przede wszystkim umiejętność przyciągnięcia przez konkretnego influencera uwagi odbiorców oraz zainteresowania ich tworzonymi przez niego i przekazywanymi za pomocą Twittera treściami. Algorytm platformy RiseGlobal ocenia ten wpływ nie tylko za pomocą liczby obserwujących, ale przede wszystkim przyglądając się ich aktywności, generowanej w odpowiedzi na publikowane przez influencera posty. Mowa m.in. „polubieniach”, retweetach, czyli tweetach udostępnionych i „podanych dalej”, zamieszczanych pod wpisami komentarzach czy reakcjach i odpowiedziach na nie. Za większość z nich przyznawanych jest po 10 punktów (chyba że osoba, która wchodzi w interakcję z postami ma ponad 10 tys. obserwujących, wtedy punktów naliczanych jest więcej). 

Zasięg (Outreach) – jest miarą zaangażowania, kontaktów i interakcji podejmowanych przez samego influencera. Zwiększa się, gdy aktywnie obserwuje on różne wątki i innych użytkowników, udostępnia i przesyła dalej zamieszczane przez nich tweety, odpowiada na nie i je komentuje, bierze udział w dyskusjach etc. W ten sposób gromadzone są przez niego tzw. punkty zasięgu („Outreach Points”). Z reguły, za podstawowe, wymienione powyżej działania przyznawanych jest po 10 punktów. Punkty mają też wpływ na ewentualne przejście influencera na wyższy poziom zasięgu (każdy kolejny poziom jest trudniejszy do osiągnięcia i wymaga zdobycia większej liczby punktów).  

Dołącz do nas!

Przyglądając się liczbie osób obecnych w rankingu widać, że Twitter wciąż nie jest ulubionym narzędziem komunikacyjnym polskiej branży MICE. To zaskakujące, szczególnie biorąc pod uwagę, że stanowi nie tylko jedno z najbardziej znanych, ale i najważniejszych narzędzi obecnych w social mediach. Pozwala na budowanie wizerunku, ale też pozyskiwanie wielu cennych informacji z rynku. Więcej na ten temat pisał Jaroslaw Marciuk (Word of MICE, Duolook Media) w tekście blogerskim „Dlaczego nasza branża nie ćwierka?”, opublikowanym na łamach THINK MICE. Pełny artykuł można znaleźć TUTAJ  

Dlatego zachęcamy do dołączenia – do Twittera i do naszego rankingu. Budujmy społeczność polskiej branży MICE używając hasztagu #eventprofspl. Wszyscy zainteresowani proszeni są o przesyłanie zgłoszeń swoich profili lub profili polecanych osób na adres mailowy: redakcja@thinkmice.pl

Nigdy nie jest za późno, aby rozpocząć twitterową komunikację i dołączyć do rankingu #eventprofspl THINK MICE. Warto założyć konto na Twitterze lub zaktualizować istniejące. Przede wszystkim zachęcamy do korzystania z możliwości, jakie na rynku międzynarodowym przynosi aktywne korzystanie tej platformy społecznościowej.

MK