Fot. Marko Delbello Ocepek

Ważą się losy terminu targów Conventa

przez Think MICE

Organizatorzy słoweńskich targów Conventa – podobnie jak rok temu – opublikowali protokół bezpieczeństwa („Protocol for responsible event realisation in 2022”) związany z przygotowaniem najbliższej, przyszłorocznej edycji tej imprezy. Oznacza to, iż w zależności od rozwoju sytuacji pandemicznej, odbędzie się ona w lutym lub dopiero w sierpniu 2022 r.

W protokole bezpieczeństwa zawarte zostały dwa podstawowe scenariusze dotyczące przygotowania targów Conventa. Decyzja o tym, który z nich ostatecznie dojdzie do skutku, ma zostać podjęta 10 stycznia.

Pierwszy scenariusz – najbardziej optymistyczny – zakłada organizację targów w pierwotnie planowanym, lutowym terminie (tj. w dniach 23-24 lutego). Różnicą będzie jednak to, że odbędą się one nie jak z początku zakładano jedynie stacjonarnie, ale w formacie hybrydowym. Ma to umożliwić wystawcom i kupującym, którzy ze względu na pogorszenie sytuacji pandemicznej w swoich krajach nie będą w stanie dotrzeć do Słowenii, wzięcie udziału w imprezie i prowadzenie spotkań online.

Drugi scenariusz to – analogicznie jak w tym roku – przełożenie terminu targów Conventa na sierpień (odbyłyby się wtedy w dniach 24-25 sierpnia), przeprowadzenie ich w formacie hybrydowym oraz dodatkowo połączenie z konferencją Conventa Crossover (dedykowaną meeting plannerom oraz osobom odpowiadającym w firmach, korporacjach i stowarzyszeniach za działania marketingowe). Dodatkowo – w przypadku przełożenia terminu Conventy na sierpień, 23 lutego 2022 roku, odbyłoby się jedynie – w formie online – wręczenie nagród Meetings Star Award. – Złożyliśmy obietnicę, że połączymy reprezentantów branży MICE z regionu i umożliwimy im spotkania twarzą w twarz – nawet w tym trudnym dla nas wszystkich czasie, kiedy wszyscy musimy dostosować się do nowych okoliczności. Nadal mocno wierzymy w siłę wydarzeń na żywo, chcemy aby były organizowane. Niestety obecna sytuacja zmusza nas do poszukiwania alternatywnych rozwiązań i przygotowania tzw. planu B – powiedziała Natalija Bah Čad, exhibition manager w Conventa.

Conventa to impreza skierowana przede wszystkim do osób zainteresowanych nawiązaniem współpracy z partnerami z rynku południowo-wschodniej Europy, ze szczególnym uwzględnieniem krajów bałkańskich. Targi od lat cieszą się dużym zainteresowaniem hosted buyersów z całej Europy, również z Polski. W Lublanie swoje oferty prezentują firmy DMC, ale także hotele, centra konferencyjne i kongresowe oraz firmy podwykonawcze, w tym organizatorzy incentive.

Protokół bezpieczeństwa informujący o możliwych scenariuszach organizacji przyszłorocznej Conventy można znaleźć TUTAJ

MK