Fot. Materiały prasowe

Promocja Polski na MICE by Melody w Niemczech

przez Think MICE

W dniach od 31 sierpnia do 2 września br. w Dusseldorfie, Frankfurcie nad Menem oraz Monachium odbyły się warsztaty z cyklu MICE by Melody. W ich trakcie Polska Organizacja Turystyczna – Poland Convention Bureau (PCB POT) – wspierana lokalnie przez ZOPOT w Berlinie – zaprezentowała razem z polskimi wystawcami polską ofertę dla przemysłu spotkań.

MICE by Melody skupiło wystawców z Europy oraz planistów z Niemiec i Austrii, dając obu stronom okazję do bezpośredniego networkingu i budowy relacji po miesiącach zastoju spowodowanego pandemią. Koordynatorem polskiego wystąpienia była POT, reprezentowana przez wiceprezesa Marcina Różyckiego, dyrektora ZOPOT w Berlinie Konrada Guldona oraz Anetę Książek z Departamentu Marketingu – Poland Convention Bureau. W spotkaniach wzięli także udział przedstawiciele: Convention Bureau – Wrocław, Creative Poland DMC, Gdańsk Convention Bureau, Kraków Convention Bureau, Mazurkas DMC Poland, Poznań Convention Bureau, Travel Projekt DMC Poland oraz Warsaw Convention Bureau.

Udział w MICE by Melody był pierwszym tak gremialnym spotkaniem na żywo wystawców z Polski po wprowadzeniu obostrzeń związanych z pandemią (ostatnie targi na żywo, IBTM World odbyły się w grudniu 2019 r.). Jego celem było podtrzymanie i wzmocnienie popytu na usługi turystyki biznesowej, wzmocnienie konkurencyjności Polski w Niemczech jako destynacji spotkań oraz budowa zaufania wśród planistów spotkań i wydarzeń w czasie COVID-19. – Globalny wzrost konkurencji pomiędzy destynacjami na świecie powoduje, iż szanse na powodzenie, a zatem na realizacje biznesowe, mają miasta, organizatorzy i obiekty, które nie poddały się, były w stałym kontakcie z klientami, prowadziły działania marketingowe i działały intensywnie w social mediach. Wszystkie kontakty networkingowe opierają się na wzajemnym zaufaniu oraz wymianie informacji. Polska jako kraj sąsiedzki, bliski, interesujący, a zarazem bezpieczny może stać się beneficjentem części rynku wyjazdowego z Niemiec. Nasza silna reprezentacja na MICE by Melody była bez wątpienia dostrzeżona przez planistów niemieckich, którzy niejednokrotnie komentowali ten fakt i z chęcią odbywali z nami rozmowy biznesowe, niemniej jednak zastrzegając, że ich powodzenie zależy od przyszłej sytuacji pandemicznej, a także wewnętrznych regulacji w firmach i międzynarodowych korporacjach. Niezależnie od wszystkiego nasz komunikat był wyraźny: Jesteśmy gotowi do spotkań. Wierzymy, iż pozyskane kontakty będą pracowały na przyszłość i posłużą w kolejnych działaniach promocyjnych zarówno branży, jak i POT – powiedział Marcin Różycki.

Rynek niemiecki należy do najważniejszych rynków generujących zagraniczny ruch turystyczny w Polsce. Szacuje się, iż około 10 proc. przyjazdów Niemców do Polski to podróże w celach biznesowych. Obecna sytuacja przemysłu spotkań w Niemczech, podobnie jak w Polsce jest dynamiczna i uzależniona od rządowych obostrzeń.

COVID-19 przyspieszył to, o czym mówiło się od dawna – konieczność przenikania się świata online i offline. Networkingowi towarzyszyły zatem również działania marketingowe kierowane do planistów poprzez kanały komunikacji online, oprócz indywidulanych wizytówek wystawców ukazał się specjalny dodatek INSIDE MAG, który można zobaczyć TUTAJ

Organizatorem warsztatów MICE by Melody jest agencja marketingowa i komunikacyjna PeC-Kommunikation założona w 2010 r., z siedzibą w Hamburgu. Od 2012 r. firma zajmuje się też marketingiem MICE.

W ramach roadshowu prezentowały się również takie organizacje jak: Visit Britain, Meet Ireland, Visit Estonia/Estonian Convention Bureau, Zürich Tourismus, Convention Bureau Davos, Graz Convention Bureau, Cannes Convention Bureau, Visit Brussels, Monaco Convention Bureau.

Źródło: materiały prasowe, oprac. MK