Fot. Materiały prasowe

Kraków Airport organizatorem 4. edycji ACI Customer Experience Global Summit 2022

przez Think MICE

9 września, na konferencji ACI Customer Experience Global Summit w Montrealu, Airports Council International (ACI) World (Międzynarodowa Rada Portów Lotniczych) ogłosiła, że przyszłoroczne wydarzenie, czyli 4. edycja ACI Customer Experience Global Summit, odbędzie się w dniach 13-15 września w Krakowie.

Kraków Airport wystąpi w roli gospodarza przyszłorocznej konferencji. Podczas ceremonii krakowskie lotnisko przekazało trąbkę hejnalisty oraz czapkę krakowiaka – to symboliczne zaproszenie do stolicy Małopolski.

Tegoroczne spotkanie w Montrealu  składało się z wydarzeń zarówno hybrydowych, jak i spotkań na „żywo”. Na ACI Customer Experience Global Summit, od lat spotykają się delegaci, przedstawiciele portów lotniczych z całego świata, by wspólnie dyskutować o najlepszych rozwiązaniach zapewniających pasażerom bezpieczeństwo, komfort i wysokiej jakości usługi na lotniskach.

– Po tym, jak w tym roku impreza ACI Customer Experience Global Summit wróciła na arenę międzynarodową, nie możemy się doczekać przyszłorocznej współpracy z Kraków Airport, ponieważ wtedy nasze wydarzenie po raz pierwszy zagości w Europie. Wsłuchiwanie się w głos pasażerów po to, aby przygotować customer experience, które będzie odzwierciedlało ich zmieniające się potrzeby i oczekiwania jest dziś ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej i pozostaje dla portów lotniczych jednym z kluczowych narzędzi biznesowych. Nasza globalna impreza, w nowej odsłonie, pozostaje jedną z najważniejszych dat w kalendarzu międzynarodowej branży lotniczej, zarówno dla portów lotniczych jak i ich partnerów, ponieważ stanowi nieocenione wsparcie, pomagając zapewnić bezpieczne, zdrowe i ciekawe doświadczenie kontaktu z usługami lotniczymi, którego oczekują pasażerowie – powiedział Luis Felipe de Oliveira, dyrektor generalny ACI World.

– Objęcie roli gospodarza to wspaniałe wyróżnienie dla naszego portu. Pandemia COVID-19 doprowadziła do stagnacji w branży lotniczej i zmusiła nas do przedefiniowania naszego podejścia do standardów bezpieczeństwa i obsługi klienta. Nasze motto „We are aviation” przełożyło się na naszą motywację i wspólne działanie, którego przykładem jest przystąpienie do ACI Airport Health Accreditation Programme wielu światowych i europejskich lotnisk. Komfort i bezpieczeństwo pasażerów to nasze kluczowe priorytety, a także istota szczytu ACI Customer Experience Global Summit. To właśnie w Krakowie  przez trzy dni cała międzynarodowa branża lotnicza, będzie prowadzić dyskusje, wymieniać się doświadczeniami w tak kluczowych dzisiaj aspektach – dodał Radosław Włoszek, prezes zarządu Kraków Airport.

ACI, stowarzyszenie branżowe portów lotniczych na świecie, zostało założone w 1991 r. w celu wspierania współpracy między swoimi członkami – portami lotniczymi a innymi partnerami w światowej branży lotniczej, w tym Międzynarodową Organizacją Lotnictwa Cywilnego (International Civil Aviation Organization), Międzynarodowym Stowarzyszeniem Transportu Lotniczego (International Air Transport Association) i Organizacją Cywilnych Służb Żeglugi Powietrznej (Civil Air Navigation Services Organization).

Reprezentując najlepsze interesy portów lotniczych w kluczowych fazach opracowywania polityki, ACI ma znaczący wkład w zapewnienie bezpiecznego, zorientowanego na klienta i przyjaznego dla środowiska globalnego transportu lotniczego. ACI obsługuje 701 członków, którzy prowadzą 1933 porty lotnicze w 183 krajach (stan na styczeń br.).

Źródło: Kraków Convention Bureau, oprac. MK