Fot. Materiały prasowe/Tomasz W. Walczak

W Łodzi powstaje Łódzka Organizacja Turystyczna

przez Think MICE

Pokazywanie miasta jako znakomitego miejsca do organizacji wydarzeń biznesowych i pobytów typu city break – to główne cele Łódzkiej Organizacji Turystycznej, która powstaje właśnie w Łodzi.

Druga część spotkania założycielskiego nowej organizacji odbyła się 29 marca br. w hotelu Novotel Łódź Centrum. W spotkaniu wzięło udział 36 osób reprezentujących Miasto Łódź, łódzkie hotele i obiekty noclegowych, gestorów atrakcji turystycznych, obiekty MICE, agencje eventowe, instytucje kultury, biura podróży, centra handlowe, uczelnie i organizacje pozarządowe. 

ŁOT w swoich działaniach skupiać się będzie na pokazywaniu miasta jako znakomitego celu dla organizacji wydarzeń biznesowych i pobytów typu city break.  – Otwieramy nowy etap w partnerskiej współpracy pomiędzy sektorem publicznym i prywatnym w sferze promocji turystycznej Łodzi ¬– powiedział Krzysztof Piątkowski, przewodniczący Rady Stowarzyszenia i wiceprezydent Łodzi – Już nie musimy się przekonywać, że tylko połączone siły i działania w zakresie promocji wizerunkowej i produktowej na precyzyjnie określonych rynkach oraz poprzez starannie dobrane narzędzia przyniosą nam oczekiwany efekt. Łączymy nie tylko budżety promocyjne, ale również potencjał osobowy  naszych członków, ich wiedzę i doświadczenie z wieloletniej pracy w branży i organizacjach pozarządowych w kraju i zagranicą.

ŁOT obecnie jest w procesie rejestracji w Krajowym Rejestrze Sądowym, ale równolegle trwają prace nad planem działania do końca 2017 roku, który powstaje w konsultacjach z członkami organizacji. – Już teraz możemy powiedzieć, że nasz plan działania będzie wynikową oczekiwań naszych partnerów w sferze marketingu turystycznego Łodzi i możliwości finansowych tworzonej organizacji – wyjaśnia Tomasz Koralewski, prezes zarządu ŁOT – Zdaję sobie sprawę, że połączenie celów biznesowych branży z oczekiwaniami samorządu nie będzie łatwe, ale to jest jedyna ścieżka do osiągnięcia sukcesu. Na pewno skupimy się na działaniach  online, skonsolidujemy rozproszone serwisy turystyczne Łodzi, wypełnimy je treścią nie tylko wizerunkową, ale i produktową, damy branży możliwość prezentacji swojej oferty na tych serwisach, będziemy tworzyć i rozbudowywać bazy naszych odbiorców, zarządzać relacjami z nimi poprzez newsletter czy social media, a także opracujemy wreszcie realny plan marketingowy dla promocji narzędzi online.

Jako kolejne działania wskazywane są między innymi reaktywacja Łódź Convention Bureau jako jednostki odpowiedzialnej za pozyskiwanie klientów z sektora MICE, organizacja podróży studyjnych dla dziennikarzy, touroperatorów, meeting plannerów czy blogerów, a także stworzenie bazującej na aplikacji mobilnej turystycznej karty miejskiej dedykowanej turystom indywidualnym. Katarzyna Gadomska, wiceprzewodnicząca Rady, reprezentująca agencję eventową Acora Events dodaje – ŁOT to dla nas szansa na wzrost świadomości potencjału Łodzi jako doskonałej destynacji dla przemysłu spotkań oraz aktywne działanie na rzecz promocji tej idei. Jest to również próba pogłębienia konsolidacji branży, która w dobie walki o EXPO 2022 powinna stać w jednym rzędzie reprezentując godnie nasze miasto oraz pokazując nasz profesjonalizm, kwalifikacje, kreatywność i możliwości.

Członkowie założyciele:

L.P.

Nazwa firmy

Miejsce / Marka

1

Miasto Łódź

 

2

Port Lotniczy Łódź Sp. z o.o. (członek wspierający)

Port Lotniczy im. W. Reymonta w Łodzi

3

Miejska Arena Kultury i Sportu Sp. z o.o.

Atlas Arena + Stadion Widzew

4

Aqua Park Łódź Sp. z o.o.

Aquapark FALA

5

EXPO-Łódź Sp. z o.o.

hala EXPO

6

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp. z o. o.

 

7

Miejski Ogród Zoologiczny w  Łodzi Sp. z o.o.

ZOO w Łodzi

8

Film Hotel Sp. z o.o.

DoubleTree by Hilton Łódź**** oraz Wytwórnia

9

DiM Hotel Łódź Sp. z o.o.

Holiday Inn Łódź****

10

“ORBIS” S.A. Novotel Łódź Centrum

Novotel Łódź Centrum****

11

Stacja Nowa-Gdynia Sp. z o.o.

Hotel Stacja Nowa-Gdynia Business & Wellness Resort***

12

RR Office Sp. z o.o.

Cinema Residence

13

AZAD PPHU

City Center Rooms Łódź

14

Arrivia S.C.

Arrivia B&B

15

Central Fund of Immovables Sp. z o.o.

Boutique Hotels

16

Polska Izba Turystyki Oddział Łódzki

 

17

Trade & Travel Company Sp. z o.o.

Konsorcjum Polskich Biur Podróży

18

Biuro Podróży AREATOUR

 

19

Connectiva Sp. z o.o.

 

20

Acora Events

 

21

Grupa Fabricum

 

22

„EC-1 Łódź - Miasto Kultury” w Łodzi

Kompleks EC-1

23

Fabryka Sztuki w Łodzi

Art_Inkubator w Fabryce Sztuki

24

IKEA Centres Polska S.A.

Centrum Handlowe Port Łódź

25

OPG Orange Castle Sp. z o.o.

OFF Piotrkowska

26

Akademia Sztuk Pięknych im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi

 

27

Centralne Muzeum Włókiennictwa

 

28

Muzeum Miasta Łodzi

 

29

Muzeum Kinematografii w Łodzi

 

30

Teatr Wielki w Łodzi

 

31

Teatr Nowy im. Kazimierza Dejmka w Łodzi

 

32

Teatr Muzyczny w Łodzi

 

33

Teatr Powszechny w Łodzi

 

34

Centrum Dialogu im. Marka Edelmana

 

35

Towarzystwo Przyjaciół Łodzi

 

36

Centrum Inicjatyw na rzecz Rozwoju REGIO

 

 

Rada Stowarzyszenia

1.    Krzysztof Piątkowski - reprezentujący Miasto Łódź - Przewodniczący Rady
2.    Katarzyna Gadomska - reprezentująca Acora Events - Wiceprzewodnicząca Rady
3.    Ryszard Bonisławski  - reprezentujący Towarzystwo Przyjaciół Łodzi - Członek Rady
4.    Sławomir Nowak - reprezentujący Film Hotel Sp. z o.o. - Członek Rady
5.    Krzysztof Maciaszczyk - reprezentujący Miasto Łódź - Członek Rady
6.    Artur Matiaszczyk - reprezentujący Trade & Travel Company - Członek Rady
7.    Zbigniew Papierski - reprezentujący Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne - Członek Rady

Komisja Rewizyjna
1.    Monika Kłeczek  - reprezentująca Miasto Łódź - Przewodnicząca Komisji
2.    Gracjana Biegańska-Chimko - reprezentująca Arrivia s.c. - Zastępca Przewodniczącego Komisji
3.    Maciej Kronenberg - reprezentujący Centrum Inicjatyw na Rzecz Rozwoju REGIO - Członek Komisji