Fot. A. Liminowicz

WALK Events po raz trzeci dla Mercedes-Benz Polska

przez Think MICE

WALK Events już po raz trzeci zorganizowało Spotkanie Sprzedawców Mercedes-Benz Cars. Wydarzenie odbyło się w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Event poprowadzili Marcin Prokop i Andrzej Borowczyk, a jego gwiazdą był duet Dharni i K-Leah. 

– Spotkanie sprzedawców Mercedes-Benz Cars jest dla nas najważniejszym wydarzeniem roku. To podczas niego podsumowujemy minione 12 miesięcy oraz przedstawiamy cele sprzedażowe i strategię marketingową na rok bieżący. Dla sprzedawców jest to również wyjątkowa okazja do zapoznania się z modelami samochodów mającymi dopiero trafić do sprzedaży, a także zobaczenia perełek motoryzacji, niedostępnych na polskim rynku. Ze względu na dużą wagę wydarzenia wszystko musi być ciekawe i perfekcyjnie zorganizowane. Tu nie ma miejsca na błędy. Dlatego też jego organizację ponownie powierzyliśmy zaufanemu partnerowi – WALK Events i wspólnie po raz kolejny stworzyliśmy niezapomniane show – powiedziała Urszula Reichman, marketing manager Mercedes-Benz Polska.

Największą atrakcją tegorocznego wydarzenia była prezentacja najnowszego dzieła producenta – koncepcyjnego samochodu Vision Mercedes-Maybach 6. Dodatkowo,ze względu na obchodzone w tym roku 50-lecie marki AMG, specjalnie na tę okazję sprowadzono do Polski trzy wyjątkowe modele – wyścigowy samochód serii DTM C63 AMG oraz dwa historyczne: 300 SEL 6,8 AMGi 300 E 5,6 AMG „Hammer”.

– Spotkanie sprzedawców Mercedes-Benz organizowaliśmy już po raz trzeci, więc największym wyzwaniem było dla nas ponowne zaskoczenie gości, a poprzeczkę ustawiliśmy sobie bardzo wysoko. W poprzedniej edycji stworzyliśmy niesamowite multimedialne show, które obecni oglądali z balkonów. Dlatego też w tym roku odwróciliśmy koncepcję o 180 stopni, aby goście stali się częścią wydarzenia. W tym celu spotkanie „podnieśliśmy do sześcianu” – na poziomie zero stworzyliśmy monumentalną scenografię, opartą na zabawie bryłami i z pomocą najnowszych technologii wykreowaliśmy z niej cyfrowy świat.W jego centrum znalazła się widownia na obrotowych fotelach, podążająca za dynamicznie postępującą wokół niej prezentacją – powiedział Michał J. Olszewski, producent wydarzenia, senior event manager WALK Events.

Podczas wydarzenia hala Międzynarodowego Centrum Kongresowego w Katowicach zamieniła się w scenę dla artystyczno-motoryzacyjnego show połączonego z 8-godzinną prezentacją sprzedażową. W jej centralnym punkcie znalazł się diodowy sześcian o wymiarach 4x4x4 m. Wokół niego na planie nawiązującym do logotypu marki ustawiono obrotowe fotele gości. Całość okalało 6 brył, w których łącznie znajdowało się 12 samochodów. Każda z nich miała wymiary 8x6x4 m i design nawiązujący do charakteru skrywanych pojazdów.  

Wydarzenie rozpoczęło się odsłonięciem prowadzących (które nastąpiło poprzez podniesienie centralnego ekranu) przy akompaniamencie animacji i muzyki. Następnie, każdemu z sześciu etapów prezentacji modeli towarzyszyło podniesienie jednej z brył okalających widownię. Towarzyszyły temu pokazy artystyczne (taneczne, akrobatyczne, muzyczne) oraz animacje nawiązujące do specyfiki danego samochodu. W trakcie prowadzący przenosili się na sceny znajdujące się wewnątrz brył, by poprowadzić kolejną część spotkania. O odbiór prezentowanych treści dbała ekipa realizująca wizję z czterech kamer (obraz wyświetlany był na pomocniczych ekranach diodowych). Z kolei treść prezentacji pokazywana była na dwóch dużych ekranach ulokowanych u szczytu hali.

WALK Events było odpowiedzialne za kompleksową produkcję wydarzenia – od opracowania koncepcji po jej realizację. Wydarzenie odbyło się 3 lutego br.