fot. THINK MICE

CONVENTA butikowe targi w sercu Nowej Europy

przez Think MICE

Tradycyjnie, w drugiej połowie stycznia, do Lublany zjeżdżają przedstawiciele branży MICE z całej Europy. Wszystko za sprawą targów Conventa (New Europe Exhibition for Meetings, Events & Incentive Travel). Organizatorem wydarzenia, które w tym roku odbyło się po raz 12, są Slovenian Convention Bureau i Toleranca Marketing.

Tegoroczna impreza przyciągnęła 146 wystawców z 16 krajów Europy. Wielu z nich pojawiło się w Lublanie po raz pierwszy (m.in. Bułgaria, Gruzja, Saloniki, Tallin i Saalfelden, a wśród polskich wystawców – Lublin & Region Convention Bureau). Swoją ofertę mieli okazję zaprezentować 253 organizatorom spotkań z 39 krajów. 85 proc. hosted buyersów także wzięło udział w Convencie po raz pierwszy. W sumie, w trakcie dwóch targowych dni odbyło się ponad cztery tys. spotkań. Okazuje się, że z punktu widzenia wystawców kameralny charakter słoweńskiej imprezy to zdecydowany plus. – Udział w Conventa to dla nas strzał w dziesiątkę, mieliśmy sporo naprawdę owocnych rozmów. Na pewno pojawimy się tu w przyszłym roku – potwierdzała Mari Pever z Tallinn Convention Bureau.



Równie dobrze targi oceniali uczestnicy z Polski. W tym miejscu warto podkreślić, że polska grupa hosted buyersów okazała się w tym roku najliczniejsza. Na kameralny charakter eventu zwracali uwagę prawie wszyscy. – Kontent i możliwość nawiązania kontaktów biznesowych oceniam wyżej niż na IBTM World w Barcelonie. Dobór rozmówców na Conventa jest bardziej sprecyzowany i trafiony, na umawiane wcześniej spotkania przychodzą buyersi rzeczywiście zainteresowani naszą ofertą. Większość wystawców to Słoweńcy, ale wśród rozmówców trafiali się goście m.in. z USA czy Wielkiej Brytanii – podsumowała dwa dni spotkań Joanna Dera, senior corporate event manager z Lublin & Region Convention Bureau. W podobnym tonie wypowiadała się Ilona Dorabiała z Visa Travel. – Zajmujemy się głównie wyjazdami incentive i możliwość zapoznania się z ofertą tutejszych hoteli, atrakcji turystycznych, DMC to świetna okazja na poznanie nowych kierunków. Tym bardziej że Conventa gromadzi wystawców z całych Bałkanów, a to wciąż teren słabo rozpoznany – mówiła Ilona Dorabiała.

Tym co wyróżnia targi w Lublanie, jest też fakt, że są bardzo green. To jeden z mocnych punktów Conventa, podobnie zresztą jak słoweńskiej stolicy, która promuje się jako kierunek ekologiczny i bezpieczny. Organizatorzy podkreślają, że starają się ograniczać negatywny wpływ na środowisko, stosując zrównoważone praktyki przy organizacji tej imprezy. Wydarzenie znane jest z ekologicznych stoisk budowanych co roku z ponad trzech tys. drewnianych skrzynek. Symbolem targów są też jabłka – ich zapach unosi się w całej przestrzeni wystawienniczej. Słowenia postrzegana jest jako kraj dbający o środowisko i na to wskazują elementy wykorzystane na Conventa, czyli wspomniane drewno, jabłka. Ekologia jest jednym z głównych z elementów, na którym wspiera się wizerunek Słowenii jako kraju, który może zaspokoić najbardziej nawet wygórowane oczekiwania klientów. Kolejne to autentyczność, zdywersyfikowana oferta, zrównoważony rozwój i kameralność. Wszystkie te cechy reprezentuje także Conventa.



Targi Conventa odbywały się w dniach 22-23 stycznia br. w Lublanie. THINK MICE objął imprezę patronatem medialnym, na miejscu dystrybuowane było też międzynarodowe wydanie naszego magazynu. Szersza relacja ze słoweńskiej imprezy w najnowszym, lutowym, numerze THINK MICE.

Zobacz Galerię >>

EK