O zielonej gastronomii i doświadczeniach gości na Hotel Meeting
- przez Think MICE
Społeczna odpowiedzialność biznesu i coraz większe znaczenie guest experience to nowe trendy w hotelarstwie, które będą mieć wpływ na klientów z branży spotkań – mówiono podczas konferencji Hotel Meeting w Warszawie.
O możliwościach zastosowania neurogastronomii w hotelarstwie opowiedział podczas wydarzenia Paweł Kałużny, menedżer oraz doradca zarządzający gastronomią od kilkunastu lat. – Oferta gastronomiczna hotelu, w tym przede wszystkim to jak smakują i jak serwowane są śniadania odgrywa zasadniczą rolę w ocenie obiektu przez gości. Poprawę guest experience można osiągnąć dzięki odpowiednio dobranej muzyce, zapachom czy kolorom naczyń i sztućców. Na nasze wrażenia smakowe wpływ mają bowiem wszystkie zmysły – zauważył Kałużny. Wykorzystanie badań psychologicznych do projektowania i aranżowania przestrzeni hotelowych może poprawić również ocenę eventów, które się w nich odbywają.
Roślinne menu na konferencjach
Gastronomia hotelowa i catering konferencyjny muszą także dostosować się do nowego trendu jakim jest coraz większa popularność diet roślinnych. Brak potraw wegańskich w menu był szeroko komentowany podczas szczytu COP24 w Katowicach. Obecnie ok. 11-12 proc. gości w hotelach i uczestników konferencji stanowią osoby na dietach bezmięsnych, których popularność szybko rośnie od 2016 r. – Widzimy taki wzajemnie napędzający się trend. Coraz więcej osób jest zainteresowanych dietami roślinnymi, co powoduje że na rynku pojawia się coraz więcej produktów spożywczych adresowanych do takich klientów. Z kolei dostępność produktów skłania kolejne osoby do przejścia na weganizm lub do ograniczenia spożycia mięsa z różnych powodów. Mam nadzieję, że firmy cateringowe i hotele odpowiedzą na tę tendencję i menu podczas konferencji będzie zawierać ciekawsze propozycje niż przysłowiowa mieszanka królewska – powiedział Maciej Otrębski, strategic partnerships manager w kampanii „RoślinnieJemy”.
Zmniejszyć ilość śmieci
Coraz ważniejsze znaczenie w zarządzaniu hotelami, w tym zwłaszcza w hotelowej gastronomii jest ograniczanie ilości wytwarzanych śmieci. Wynika to nie tylko z troski o środowisko, ale też z chęci oszczędności na zaopatrzeniu. – Musimy dzisiaj dokładnie mierzy ilość wytwarzanych odpadków i analizować skąd się one biorą. Dzięki wdrożeniu różnych zaleceń w grupie Accor już udało nam się znacznie zmniejszyć ilość odpadów, co przyczynia się do zmniejszenia naszych wydatków. Obecnie największym wyzwaniem jest jedzenie pozostawiane na talerzach przez gości, którzy maja tendencję do nakładania sobie zbyt wielu produktów. To jest problem całej branży hotelowej i wymaga nie tylko akcji uświadamiających, ale też działań niestandardowych jak np. stosowania małych talerzy. Chcemy nauczyć gości żeby nie nakładali sobie dużo od razu po wejściu do restauracji lecz by ewentualnie chodzili kilka razy do bufetu, po kolejne porcje – zauważył Jakub Emanuel Malec, executive chef w hotelu Novotel Centrum Warszawa.
Zero Waste to nie jedyne działanie z kategorii społecznej odpowiedzialności biznesu jakie jest wdrażane w hotelarstwie. O różnych akcjach społecznych opowiadał Rafał Krzycki – gospodarz spotkania, założyciel i prezes Business Speed Dating Poland, który przedstawił założenia akcji charytatywnej Hotel Super Heroes, która jest pierwszą obejmującą całą branżę hotelową w Polsce.
Konferencja Hotel Meeting odbyła się 15 kwietnia br. w Airport Hotel Okęcie. THINK MICE objął to wydarzenie patronatem medialnym, na miejscu był również dystrybuowany nasz magazyn.
Łukasz Kuś