Fot. Materiały prasowe

Ruszyła kolejna edycja ICCA Best Marketing Award

przez Think MICE

Można już zgłaszać projekty do kolejnej edycji konkursu ICCA Best Marketing Award (BMA). Ustanowiona w 1997 r. nagroda przyznawana jest za wybitne osiągnięcia w dziedzinie marketingu miasta, regionu lub produktu. Zgłoszenia przyjmowane są do 13 września br.

Do konkursu zgłoszone mogą zostać zarówno całe kampanie marketingowe, jak i pojedyncze akcje promocyjne lub wydarzenia związane z działalnością stowarzyszeń międzynarodowych.
Międzynarodowa kapituła zwraca szczególną uwagę na innowacyjność projektu oraz nietypowe podejście do biznesu. Dodatkowe kryteria, które brane są pod uwagę przy ocenie to kreatywność, zwrot z inwestycji oraz stopień realizacji założonych celów. Wybieranych jest trzech do czterech finalistów, którzy otrzymują bezpłatną rejestrację na kongres ICCA, na którym prezentują swoje projekty. Jury oraz delegaci na kongresie mają po 50 proc. głosów. Zwycięzca zostaje ogłoszony na sesji zamykającej spotkanie.

Przykładowe projekty, zgłaszane w poprzednich edycjach to:

-  innowacyjny sposób na zwiększenie frekwencji lub sponsorowania poszczególnych wydarzeń
-  zintegrowana kampania marketingowa obejmująca wszystkie obszary marketing mix
-  zmiana nazwy miasta
-  wspólne wydarzenie promocyjne zrealizowane przez konsorcjum członków ICCA
- kreatywne wykorzystanie ograniczonego budżetu marketingowego
- kampania nowego produktu.

W 2018 r. laureatem ICCA BMA zostało VisitScotland za projekt pt. „Scotland where ideas become legend”, promujący Szkocję jako wyjątkowe miejsce spotkań międzynarodowych stowarzyszeń, wykorzystując kampanię w mediach społecznościowych.

Nagrodą w konkursie są: pakiet marketingowy o wartości ponad 11 tys. euro, oferowany przez sponsorów BMA którymi są the Meeting Show i ICCA, spersonalizowana statuetka i logo oraz podziękowanie w komunikacie prasowym ICCA. – Udział w konkursie to niepowtarzalna okazja do zaprezentowania naszych najlepszych osiągnięć marketingowych globalnej społeczności, ale także świetna lekcja. Polska branża przemysłu spotkań ma wiele projektów i dokonań, którymi może się pochwalić i które są naszymi promocyjnymi i wizerunkowymi atutami – powiedziała Anna Górska, business development director w EXPO XXI Warszawa, członek jury BMA w poprzednich latach oaz laureat konkursu z 2013 r.

ICCA Best Marketing Award jest otwarta dla wszystkich członków ICCA. Mogą oni zgłaszać indywidualnie lub grupowo projekty, które rozpoczęły się (przynajmniej częściowo) 18 miesięcy przed tegorocznym kongresem, który odbędzie się w dniach 27-30 października w Houston w Stanach Zjednoczonych. Udział w konkursie jest bezpłatny.
Więcej o ICCA BMA na stronie: www.bma.iccaworld.org

Źródło: materiały prasowe, oprac. MK