AIME 2019 – Azja i Pacyfik w pigułce
- przez Think MICE
When Asia Pacific Meets – tak brzmi hasło przewodnie australijskich targów AIME. Główną ideą przyświecającą organizatorom imprezy jest skupienie się na regionie Oceanii (przede wszystkim Australia i Nowa Zelandia, ale również wyspy na Pacyfiku) oraz południowo-wschodniej Azji. Chodzi o zareklamowanie destynacji z tych regionów, wzajemne zainteresowanie ofertą i nawiązanie kontaktów biznesowych.
Tegoroczna edycja targów AIME odbywała się w dniach 18-20 lutego, jak zwykle w Melbourne. Wzięło w nich udział kilkuset wystawców oraz kilka tysięcy zwiedzających, w tym hosted buyersi. Wśród nich sporą grupę stanowili Australijczycy zainteresowani organizacją wyjazdów biznesowych do południowo-wschodniej Azji i vice versa – Azjaci, chcący ulokować swoje imprezy w Oceanii. Pojawili się też kupujący z innych regionów świata – m.in. Ameryki Północnej i Południowej oraz kilkudziesięciu gości z Europy, w tym pięciu hosted buyersów z Polski. – Na AIME prezentują się głownie destynacje, mniej jest firm DMC czy reprezentantów sieci hotelowych, chociaż oczywiście i ich stoiska można spotkać w hali targowej. W tym roku szczególnie mocno promowało się m.in. Terytorium Północne, położone w centralnej i północnej części kontynentu australijskiego, Melbourne (Melbourne Convention Bureau jest zresztą jednym z organizatorów targów – przyp. red.) razem ze stanem Wiktoria i Nowa Zelandia. Jeśli chodzi o Azję prym wiodły Makau, Japonia, Korea Południowa i Malezja. Można było też zauważyć m.in. stoisko kanadyjskiego Vancouver, w którym odbędzie się przyszłoroczna edycja SITE Global Conference czy Los Angeles – powiedział Michał Supieta, incentive manager w Travel Consulting.

AIME, poza spotkaniami w hali targowej, to także bogaty program wydarzeń towarzyszących. Pierwszy dzień, poprzedzający targi, został w całości przeznaczony na wyjazdy pretourowe, mające zareklamować ofertę MICE w Melbourne i jego najbliższych okolicach (udział dla hosted buyersów był bezpłatny). – Melbourne to miejsce bardzo przyjazne zarówno dla turystów, jak i jego mieszkańców. Najlepszym dowodem jest fakt, że siedem razy miasto było uznawane za najwygodniejsze do życia na całym świecie. Ogólnodostępne Wi-Fi, bezpłatny transport publiczny w centrum, liczne parki, świetne kluby i restauracje oraz dobra infrastruktura hotelowo-konferencyjna sprawiają, że z łatwością można tam organizować imprezy MICE – powiedział Michał Supieta. Poza Melbourne hosted buyersi mieli okazję odwiedzić jeszcze m.in. dolinę rzeki Yarra, słynącą z produkcji wina oraz Warrandyte, miasteczko w którym w XIX w. zaczęła się australijska gorączka złota.
Drugiego dnia rozpoczęły się sesje edukacyjne. Za ich przygotowanie odpowiedzialne było Melbourne Convention Bureau, które przy ustalaniu programu merytorycznego współpracowało z czołowymi światowymi stowarzyszeniami działającymi w branży spotkań, w tym m.in. z Professional Convention Management Association (PCMA), International Congress and Convention Association (ICCA), Society for Incentive Travel Excellence (SITE) oraz Meetings & Events Australia (MEA). Wśród sesji znalazły się te poświęcone kształceniu umiejętności personalnych, sticte biznesowych, zarządczych oraz związanych z szeroko rozumianą wiedzą branżową (nowe trendy, technologie, techniki motywacji).
Kolejne dni przeznaczone były już na spotkania biznesowe w hali targowej. Towarzyszył im szereg wieczornych imprez networkingowych. Każdego dnia odbywały się koktajle i kolacje, w bardzo oryginalnych miejscach – głównie w przestrzeniach postindustrialnych czy w portach. – Podstawową wartością jaką wyniosłem z udziału w targach AIME było zapoznanie się z rynkiem australijskim. Mimo że w Melbourne nie pojawiło się zbyt wielu reprezentantów firm DMC, można było nawiązać kontakty z przedstawicielami całej masy destynacji, obiektów hotelowych, konferencyjnych czy lokalnych linii lotniczych. To bardzo cenne relacje, które otwierają nam drogę do Australii i całego regionu Oceanii – podsumował Michał Supieta.
Organizowane w Melbourne targi AIME (Asia Pacific Incentives and Meetings Event) są największą imprezą poświęconą przemysłowi spotkań w Australii i jednym z najważniejszych tego typu wydarzeń w regionie Azji i Pacyfiku. Obecnie za ich przygotowanie odpowiadają Melbourne Convention Bureau (MCB) oraz Talk2 Media & Events. Tegoroczna edycja imprezy odbywała się w dniach 18-20 lutego, przyszłoroczną zaplanowano w podobnym terminie – od 17 do 19 lutego.
MK