Fot. THINK MICE

IBTM World rekordowo, innowacyjnie, ale z lekkim poczuciem niedosytu

przez Think MICE

IBTM World od 31 lat na stałe wpisują się w kalendarz kluczowych wydarzeń poświęconych branży spotkań. W tym roku organizatorom udało się postawić poprzeczkę jeszcze wyżej i pobić rekord zeszłorocznej, jubileuszowej edycji. W ciągu trzydniowej imprezy odbyło się ponad 77,6 tys. zaplanowanych spotkań biznesowych. W targach uczestniczyli wystawcy ze 150 krajów, a ponad połowa hosted buyersów wzięła w nich udział po raz pierwszy.

Podczas tegorocznej edycji IBTM World o 23 proc. wzrosła powierzchnia ekspozycyjna wystawców z regionu Azji i Pacyfiku. Wśród nowych firm i instytucji obecnych w Barcelonie można wymienić m.in. Tourism Promotions Board Philippines, Beijing Municipal Commission of Tourism, Development Hong Kong Tourism oraz kilkanaście podmiotów z Makau, które prowadzi obecnie ożywione działania związane z promocją na rynku europejskim. Nie brakowało też gości z innych regionów świata, którzy po raz pierwszy postanowili pokazać się na IBTM World. Mowa m.in. o San Francisco Travel Association, Barbados Tourism Marketing Inc, Alternative Athens czy Tourism New Zealand.

W Barcelonie, po raz pierwszy na arenie biznesowej, zostało zaprezentowane też polskie stoisko narodowe w nowej, interaktywnej formie. – Stoisko zostało bardzo dobrze odebrane zarówno przez hosted buyersów, jak i naszych wystawców, z czego niezmiernie się cieszę. Za dwa lata nadejdzie czas na zmianę, jednak na pewno zachowamy podobną, otwartą i przyjazną stylistykę – powiedziała Aneta Książek, główny specjalista ds. konferencji w Poland Convention Bureau POT. Na Polskim Stoisku Narodowym swoją ofertę zaprezentowało dziewięciu podwystawców: Furnel Travel, ICE Kraków Congress Center, Jan – Pol Incoming Tour Operator, Kraków Convention Bureau, Lubelskie Centrum Konferencyjne, Sheraton Westin Luxury Collection Hotels in Poland, Supertour DMC, Warszawska Organizacja Turystyczna – Warsaw Convention Bureau oraz WPT 1313. – Największą wartością jest dla nas pozyskanie konkretnego kontaktu do bezpośredniej osoby zajmującej się daną imprezą, a takie rozmowy na szczęście miały miejsce. Ponadto miałyśmy trzy razy więcej spotkań niż było zaplanowanych. Klienci przychodzą do nas nie tylko przyciągnięci samym Krakowem i obiektem, ale również Polską jako destynacją, dlatego cieszymy się, że możemy prezentować swoje możliwości w ramach stoiska narodowego – podkreślała Weronika Wirtel, specjalista ds. sprzedaży i marketingu w ICE Kraków. Pozytywnie tegoroczną edycję IBTM World wspominać będzie również Marta Wiśniewska, dla której były to trzecie targi na których reprezentowała Lubelskie Convention Bureau. – Jakość spotkań jest zauważalnie lepsza niż ostatnio. Z przedstawicielami agencji i stowarzyszeń rozmawiamy już o konkretnych wydarzeniach. To są z reguły jednostki operujące w naszych obszarach tzw. inteligentnych specjalizacji – mówiła Marta Wiśniewska.

Pomimo wielu pozytywnych opinii o targach, sporo wystawców było też zdania, że w przyszłości – im szybciej tym lepiej – organizatorzy powinni zastanowić się jednak nad ciekawszą formułą samej imprezy. Wspominano przede wszystkim o rozbudowie programu wydarzeń towarzyszących, sprzyjających networkingowi i nawiązywaniu kontaktów w mniej formalnej atmosferze. Obecnie tego typu eventy przeznaczone są głównie dla hosted buyersów, wystawcy również chcieliby mieć do nich dostęp.

Tradycyjnie już IBTM World to – poza rozmowami biznesowymi – program edukacyjny. Tym razem obejmował głównie zagadnienia związane z najnowszymi trendami i innowacjami technologicznymi wykorzystywanymi w branży eventowej. Jedną z atrakcji, która cieszyła się szczególnie dużym zainteresowaniem była interaktywna strefa „Exploratory Zone” zlokalizowana w centrum hali wystawienniczej. Umożliwiała ona zapoznanie się z najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi, takimi jak wirtualna rzeczywistość, sztuczna inteligencja czy drukowanie przestrzenne (ang. 3D printing).

Targi IBTM World odbywały się w dniach 27-29 listopada br. w Barcelonie. THINK MICE był partnerem medialnym tego wydarzenia. W Hiszpanii dystrybuowano również międzynarodowe wydanie naszego magazynu. Szersza relacja w grudniowym numerze THINK MICE.

MKL



Leave your comments

Comments

  • No comments found