THINK MICE na rekordowym IMEX America
- przez Think MICE
W Las Vegas zakończyły się targi IMEX America. Jak poinformowali organizatorzy ich ósma edycja była największą w historii – wzięło w niej udział ok. 13 tys. osób, w tym 3,5 tys. wystawców z ponad 150 krajów na całym świecie oraz ponad 3,3 tys. hosted buyersów. Wśród nich nie zabrakło Polaków.
IMEX America, to siostrzana impreza IMEX-u we Frankfurcie. Mimo że swoją premierę miała stosunkowo niedawno, bo w 2011 r., szybko zyskała miano jednych z najważniejszych targów poświęconych przemysłowi spotkań, jakie odbywają się w Ameryce Północnej. Chociaż zarówno wśród wystawców, jak i hosted buyersów obecni są reprezentanci krajów praktycznie z każdego kontynentu, przeważają goście z Ameryki Północnej (w tym głównie ze Stanów Zjednoczonych), a także Środkowej, Południowej oraz z Australii. To sprawia że IMEX America stał się ciekawą propozycją dla wszystkich tych, którzy chcą nawiązać lub umocnić kontakty biznesowe na tamtejszych rynkach. Nieco mniejsze możliwości w tym zakresie stwarza frankfurcki IMEX, gdzie dominują firmy z Europy. Po dwóch stronach oceanu, mniej więcej w tych samych proporcjach, można spotkać też przedstawicieli rynków azjatyckich i afrykańskich.
Rosnące zainteresowanie IMEX America skłoniło w tym roku organizatorów do powiększenia powierzchni targów o jedną halę. Głównym powodem podjęcia tej decyzji był fakt, że 81 dotychczasowych wystawców (28 proc. wszystkich, którzy brali już udział w IMEX America) zdecydowało się powiększyć swoje stoiska (m.in. Detroit Metro Convention & Visitors Bureau, DMI Hotels, Rwanda Convention Bureau, Royal Caribbean International, Bermuda Tourism Authority). Oprócz tego na targach pojawiło się 60 zupełnie nowych wystawców. Wśród nich znaleźli się reprezentanci m.in. Meet New York, Malta Tourism Authority, Morocco National Tourist Office, Nobu Hotels, Visit Dallas i Pacifica Hotels. – Poza wygospodarowaniem większej przestrzeni na stoiska, ten zabieg pozwolił nam także na „wprowadzenie” do połączonej, zwiększonej głównej hali wystawowej takich stref jak Inspiration Hub, Live Zone, ale także punktów gastronomicznych. Dzięki temu wszystko znalazło się w jednym miejscu, co przełożyło się na komfort odwiedzających – powiedziała Carina Bauer, dyrektor generalna IMEX Group.
Na IMEX America nie zabrakło też polskiego stoiska narodowego. Razem z Polską Organizacją Turystyczną – Poland Convention Bureau zaprezentowały się na nim Małopolska Organizacja Turystyczna oraz firmy DMC Poland, Intercrac i Ernesto Travel.
Chociaż głównym elementem targów były spotkania i rozmowy biznesowe na stoiskach (w tym roku, według oficjalnych statystyk, przeprowadzono ich ponad 70 tys., czyli o 7 proc. więcej niż ostatnio), w programie tradycyjnie pojawił się szereg wydarzeń towarzyszących – głównie o charakterze networkingowym i edukacyjnym. Warsztaty, wykłady i seminaria przygotowane zostały we współpracy z międzynarodowymi stowarzyszeniami (m.in. MPI, SITE, ICCA), a w tym roku ich motywem przewodnim było ukazanie sposobów planowania eventów w taki sposób, aby miały one długotrwały charakter i stały się bardziej znaczące dla biorących w nich udział osób („Legacy – the power of events”). Podczas IMEX America zaplanowano w sumie 256 różnych sesji, na których wystąpiło 150 prelegentów. Część z nich (m.in. The Association Leadership Forum, Executive Meeting Forum, SITE Young Leaders Conference) rozpoczęła się jeszcze na dzień przed oficjalnym otwarciem imprezy, w ramach tzw. Smart Monday.
IMEX America odbywały się od 16 do 18 października br. w Sands Expo and Convention Center w Las Vegas. Ich przyszłoroczna edycja zostanie zorganizowana w nieco wcześniejszym terminie – w dniach 10-12 września.
THINK MICE był oficjalnym i jedynym polskim partnerem medialnym IMEX America. W Stanach Zjednoczonych dystrybuowane było również anglojęzyczne wydanie naszego magazynu. Szersza relacja, wraz z opiniami i komentarzami na temat tegorocznej edycji targów ukaże się w najnowszym, listopadowym numerze THINK MICE.
MK