I Travel Insurance Forum

przez Think MICE

Trendy w rozwoju turystyki i ubezpieczeń podróżnych, nowe technologie, regulacje prawne, bezpieczeństwo w podróży oraz doświadczenia klienta – to wybrane wątki tematyczne I Travel Insurance Forum, które odbędzie się 23 października br. w Warszawie. Organizatorem forum jest Europ Assistance Polska, a partnerami merytorycznymi wydarzenia zostały Polska Izba Turystyki oraz Polska Izba Ubezpieczeń.

Podróżowanie to już nie tylko pomysł na urlop, czy część obowiązków służbowych, to także styl życia. Zmiany społeczno-ekonomiczne w Polsce oraz powszechność komunikacji lotniczej sprawiły, że świat dla Polaków nigdy wcześniej nie był na wyciągnięcie ręki tak jak obecnie. Dynamiczny rozwój usług i rynku turystycznego sprawia, że szybko rozwija się również rynek ubezpieczeń podróżnych, a ich dopasowanie do potrzeb podróżnych staje się kluczowe. – Wspólnych obszarów do współpracy branży turystycznej i ubezpieczeniowej jest coraz więcej, dlatego by stworzyć platformę do dialogu organizujemy Travel Insurance Forum – wyjaśnia Ryszard Grzelak, prezes zarządu Europ Assistance Polska. Jest to pierwsza edycja wydarzenia, które składa się z sześciu wątków tematycznych.

Ubezpieczenia podróżne na świecie
O tym jakie trendy dominują w ubezpieczeniach podróżnych oraz o wpływie oczekiwań klientów i nowych technologii na rozwój ubezpieczeń podróżnych na świecie będą mówili Pablo Moreno oraz Lea Puale – menedżerowie odpowiedzialni za linię biznesową tavel w Europ Assistance Group, które jest globalnym graczem assistance i ubezpieczeń podróżnych. Goście podzielą się również doświadczeniami z zakresu globalnego biznesu i optymalizacji sprzedaży, up-/cross-sellingu usług komplementarnych. – Jest to znaczący potencjał dochodów dla biur podróży, organizatorów i firm przewozowych. Część firm oczywiście już korzysta z tych rozwiązań, ale wciąż widzimy duży potencjał rozwoju i przestrzeń do współpracy w tym zakresie – zaznacza Ryszard Grzelak.

Podróż w przyszłość
Nowe technologie zmieniają sposób korzystania z usług, w tym również turystycznych. Jak będzie wyglądała przyszłość branży turystycznej, co może zmienić sztuczna inteligencja, jak kierować ofertę do młodego pokolenia i z jakimi innymi wyzwaniami będzie musiała się zmierzyć w nadchodzącej przyszłości branża turystyczna? Czy ubezpieczenia w podróży mogą być dodatkowym źródłem przychodów i zwiększenia lojalności pasażerów? Na te i szereg innych pytań odpowie Paweł Rek dyrektor generalny Amadeus Polska i dyrektor regionalny Amadeus Europa Środkowa i Wschodnia.

Bezpieczeństwo
Z jednej strony mamy do czynienia z intensywnym rozwojem turystyki w naszym kraju – wzrastającą liczbą Polaków podróżujących po świecie. Z drugiej strony liczba ryzyk i niebezpieczeństw o których informują media powoduje, że bez względu na charakter podróży (wyjazd wakacyjny/służbowy) – bezpieczeństwo powinno być priorytetem, zarówno dla wyjeżdżających jak i organizatorów.

Bezpieczeństwo ma dzisiaj co najmniej dwie twarze – tę rozumianą dosłownie jako bezpieczeństwo fizyczne każdego z nas, a także cyberbezpieczeństwo, które dotyczy nas jako szeroko rozumianych użytkowników nowych technologii i internetu. Czy każdorazowo logując się do sieci wi-fi w miejscach publicznych np. na lotnisku, weryfikujemy takie połączenie? Na co uważać, czego nie robić by nie stać się ofiarą cyberprzestępstwa będzie jednym z wątków prezentacji „Travel more – stress less”, którą poprowadzą przedstawiciele Fundacji Sprzymierzeni z GROM. Opowiedzą oni również o tym jak się zachowywać w sytuacji potencjalnie zagrażającej naszemu bezpieczeństwu fizycznemu.

Prawo
Rok 2018 to czas zmian regulacyjnych w branży turystycznej. W lipcu br. weszła w życie nowa ustawa o usługach turystycznych, a od października obowiązuje dyrektywa IDD – o tym jak branża turystyczna radzi sobie z tymi wyzwaniami opowie Paweł Niewiadomski, prezes Polskiej Izby Turystyki.

Ubezpieczenia podróżne i assistance
W trakcie forum przyjrzymy się również polskiemu rynkowi assistance w kontekście ubezpieczeń podróżnych. Eksperci Europ Assistance Polska – Marcin Zieliński, dyrektor sprzedaży oraz Rafał Marczewski, dyrektor operacyjny, opowiedzą jak zmieniają się oczekiwania klientów oraz oferta ubezpieczeń podróżnych. Ważnym aspektem prezentacji będą również innowacje – automatyzacja procesów, czat, BOT oraz inne rozwiązania usprawniające szybkie i skuteczne niesienie pomocy klientom.

Panel – doświadczenia klienta
Na podsumowanie forum zaproszeni goście z branży ubezpieczeniowej i turystycznej będą dyskutowali na temat doświadczeń klientów w ubezpieczeniach podróżnych. Jak zarządzać i poprawiać doświadczenia klienta w tak dynamicznie zmieniającym się otoczeniu rynkowym i zróżnicowanej grupie klientów? Z jednej strony mamy do czynienia ze świadomymi klientami oczekującymi zaawansowanych rozwiązań, ale jest też grupa klientów, którzy podróżując jeszcze nie korzystają z ubezpieczeń. Jak zatem kreować ofertę i komunikację, aby spełnić oczekiwania tych jeszcze nieubezpieczonych? Na to i szereg innych pytań odpowiedzą goście panelu dyskusyjnego.

Partnerzy merytoryczni Travel Insurance Forum: Polska Izba Turystki i Polska Izba Ubezpieczeń.

Grupa Europ Assistance, twórca idei assistance i założyciel tej branży na świecie, powstała w 1963 roku. Dziś jest jednym z liderów w zakresie kompleksowych usług assistance – niesienia natychmiastowej pomocy przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, w każdym miejscu na świecie.

Działalność Grupy Europ Assistance obejmuje szeroko rozumianą pomoc assistance przede wszystkim w czterech dziedzinach: Podróż, Zdrowie, Samochód, Dom i Rodzina. Jednym z priorytetowych obszarów jej wzrostu jest stałe rozszerzanie palety usług z zakresu assistance medycznego, uwzględniających zmieniające się preferencje klientów oraz trendy społeczno-demograficzne, wynikające m.in. z postępującej urbanizacji, wzrostu mobilności społeczeństwa oraz rosnącej średniej długości życia.

Więcej na www.europ-assistance.com oraz www.europ-assistance.pl.

Źródło: materiały prasowe, oprac. kos

Leave your comments

Comments

  • No comments found