Już wkrótce kolejna edycja INcoming Poland Gdańsk & Pomorskie region

przez Think MICE

Wielkie odliczanie do jubileuszowej, piątej już edycji spotkań biznesowych dedykowanych branży turystycznej czas zacząć. Spotkanie INcoming Poland Gdansk & Pomorskie Region zostało uznane przez branżę za jedną z najważniejszych imprez wspierających sieciowanie sprzedaży oferty przyjazdowej do regionu pomorskiego. To cieszy, ale stawia też wysokie wymagania każdej kolejnej edycji.

Przypomnijmy: INcoming Poland Gdańsk & Pomorskie Region to największa tego typu impreza networkingowa w Polsce organizowana przez pojedynczy region, a dedykowana branży turystycznej. Rolą Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej jest w tym przypadku stworzenie optymalnych warunków do bezpośredniego kontraktowania usług turystycznych w regionie. Organizatorzy dbają o zaproszenie zagranicznych partnerów realnie zainteresowanych współpracą z pomorską branżą turystyczną. Turystyka, jak mało która dziedzina, udowadnia, że indywidualne spotkania to pierwszy, najważniejszy krok do zawarcia nowych kontaktów biznesowych i trwałych relacji biznesowych.

– Potrzeba kojarzenia dedykowanych spotkań jest ogromna, a regionalna organizacja turystyczną jest idealną platformą pozwalającą wypracować sprawne mechanizmy współpracy pomiędzy rodzimą branżą, a zagranicznymi tour operatorami – wyjaśnia Krystyna Hartenberger-Pater, dyrektor zarządzający Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. – Naszą ambicją stało się wykreowanie wydarzenia, jakich w Polsce jest niewiele. Dla regionu to z kolei inwestycja w rozwój oferty przyjazdowej i realny wpływ na włączenie oferty pomorskiej do katalogów zagranicznych biur podróży. Doświadczenia z ubiegłych lat pozwalają nam udoskonalać formułę i dostosowywać ją do aktualnych potrzeb i preferencji branży – dodaje.

Jak informuję organizatorzy, dotychczasowe doświadczenia pokazują, że w perspektywie czasu taka forma inwestowania w rozwój oferty przyjazdowej przynosi wymierne korzyści. Lista organizatorów podróży, którzy włączyli Gdańsk i Region Pomorski do swoich katalogów sprzedażowych rośnie stale i systematycznie. Obserwacja rynku pozwala szacować, że do pierwszych realizacji dochodzi średnio po 9-12 miesiącach po wizycie w regionie pomorskim (tak był np. w przypadku biura Askeladen z Norwegii, Jarkov-tour z Rosji czy Sibettonii z Włoch). Najszybciej reakcję zwrotną da się zaobserwować na rynkach na których Polska i Pomorskie są już rozpoznawalną destynacją. Dłuższego czasu wymaga odzew z rynków odległych, ale i tu organizatorzy widzą progres. Przykład: Izrael. W 2016 roku w spotkaniach stolikowych udział wzięły cztery firmy. Pierwsze, kilkuosobowe wycieczki odwiedziły Trójmiasto w 2017, sezon 2018 to znaczący wzrost ilości turystów z Izraela a deklarację udziału w tegorocznych warsztatach INcoming złożyło już siedem biur.

A zatem jak wygląda to wydarzenie w szczegółach? – Pierwszy dzień to tradycyjnie czas na indywidualne rozmowy stolikowe wg wcześniej przygotowanych agend spotkań. Dzień drugi to tematyczne wizyty studyjne w regionie pomorskim pozwalające zaproszonym gościom na poznanie oferty turystycznej, jak i zaprezentowanie destynacji pod kątem przygotowania do obsługi gości zagranicznych. Nie zabraknie też okazji do networkingu i kontynuacji rozmów zapoczątkowanych w trakcie spotkań B2B – informuje Magdalena Węgrowicz, business product manager PROT.

Łącznie organizatorzy spodziewają się około 40 hosted buyersów, nad selekcją których starannie pracują już od początku roku. Dominować będą kontrahenci ze strategicznych dla regionu pomorskiego rynków: Skandynawii, Niemiec czy Wielkiej Brytanii. Jednak każdego roku zapraszani są również przedstawiciele nowych, perspektywicznych rynków. Kluczowe są te, na których rozwijane są bezpośrednie połączenia lotnicze (stąd udział Holandii czy Izraela). – Dywersyfikujemy rynki, ale i profil uczestników. Zależy nam, aby zaprosić jak najbardziej reprezentatywnych partnerów z różnych dziedzin, które wpisują się w strategię marketingową regionu – mówi Krystyna Hartenberger-Pater. – – To dla nas duże wyzwanie, niemniej jednak takie podejście jest determinowane przez rynek usług i podejście konsumentów – dodaje Magdalena Węgrowicz. Pomimo, że spotkanie dedykowane jest pomorskiej branży turystycznej, organizatorzy przewidują udział partnerów również spoza regionu. Obowiązuje jednak selektywny dobór uczestników spotkania w oparciu o zgłaszane preferencje zarówno ze strony polskiej, jak i zagranicznej.

Szczegóły wydarzenia, program oraz specjalny formularz zgłoszeniowy są dostępne na stronie https://incomingpoland.gda.pl/

O wydarzeniu:
Data, miejsce: 23-24 października, Gdańsk, Amber Expo, ul. Żaglowa 11
Organizatorzy: Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna
Współorganizacja: Polska Organizacja Turystyczna, Międzynarodowe Targi Gdańskie S.A., Stary Browar Kościerzyna

Partnerzy: Hotel Hilton Gdańsk, Port Lotniczy w Gdańsku im. Lecha Wałęsy
Patroni Honorowi: Mieczysław Struk Marszałek Województwa Pomorskiego, Paweł Adamowicz Prezydent Miasta Gdańska
Patronaty branżowe: Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego, Polska Izba Turystki
Patronat medialny: THINK MICE, Anywhere, Wasza Turystyka, Wiadomości Turystyczne

Kontakt do organizatora: Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna

Źródło: materiały prasowe, oprac. kos

 

 

Leave your comments

Comments

  • No comments found