Fot. THINK MICE/Maria Krzos

Męskie Granie 2018: przystanek Warszawa [GALERIA]

przez Think MICE

Poznań, Katowice, Wrocław, Kraków, Gdynia, Warszawa, Żywiec – tak wygląda „rozkład jazdy” tegorocznej trasy Męskie Granie. Byliśmy na jej przedostatnim, warszawskim przystanku. Z tej okazji piszemy o kilku faktach i dzielimy się z Wami kilkoma naszymi refleksjami.

Dla branży eventowej trasa Męskie Granie to jeden z koronnych dowodów na to, że event może być doskonałym narzędziem marketingowym. O projekcie, od momentu jego inauguracji, napisano już niejeden artykuł analizujący go właśnie pod tym kątem. W nowszych materiałach zaczął się pojawiać również wątek długofalowości. Tegoroczna trasa jest dziewiątą z rzędu i wszystko wskazuje na to, że za rok, przy jej dziesiątej edycji będzie kolejny powód do tego, by o Męskim Graniu mówić właśnie w tym kontekście. 

Męskie Granie to oczywiście nie tylko wielkie, plenerowe eventy. Tak jak już zostało powiedziane, są one sercem całej kampanii marketingowej towarzyszącej temu przedsięwzięciu. W tym miejscu chcemy zwrócić uwagę na ich coraz większą obecność w świecie online. I mówimy tu nie tylko o social media, które są w tej chwili must have. Od kilku lat organizatorzy Męskiego Grania stawiają też na to, by coraz mocniej rozszerzać krąg odbiorców – służyć temu mają transmisje online z ostatniego, finałowego koncertu, który tradycyjnie odbywa się w Żywcu. Warto powiedzieć, że w tym roku film zachęcający do oglądania streemingu z koncertu finałowego Męskiego Grania pojawił się w sieci niemal dosłownie tuż po tym, jak wybrzmiały ostatnie dźwięki koncertu w Warszawie.

Oczywiście o Męskim Graniu można pisać w wielu różnych kontekstach. Dla „zwykłych” fanów najważniejszy był, jest i prawdopodobnie pozostanie kontekst muzyczny. Pod tym względem nie sposób odmówić organizatorom profesjonalizmu. Przemawiają za tym konkretne wyniki: platynowe płyty dla oficjalnych wydawnictw promujących poszczególne edycje (w Warszawie wręczono „platynę” za płytę Męskie Granie 2017), liczba odsłon hymnów-piosenek promujących kolejne odsłony trasy (zapowiadając tegoroczny Piotr Stelmach, dziennikarz radiowej Trójki, który od początku prowadzi koncerty Męskiego Grania powiedział powściągliwie, że to prawdopodobnie największy polski przebój ostatnich lat – i chyba miał rację; w ciągu niespełna trzech miesięcy utwór ten uzyskał blisko 35 mln odsłon na You Tube, tryumfował na liście przebojów Trójki) czy wreszcie – liczba amatorskich nagrań z koncertów (i odsłon, jakie uzyskują). Choć z tej ostatniej statystyki twórcy Męskiego Grania pewnie nie są najbardziej zadowoleni. Trudno jednak nie uznać jej za wskaźnik popularności.

Kolejną statystyką, o której nie sposób nie wspomnieć jest sprzedaż biletów. Próbowaliście kupić bilety na koncert w Warszawie? My próbowaliśmy na początku lipca – i dawno było już „po zawodach”. Wiemy, że takich jak my było wielu (dowód to chociażby osoby stojące w dniu koncertu przed wejściem z tabliczką „kupię bilet”). My uzyskaliśmy akredytację dziennikarską, ale bez tego pewnie znaleźlibyśmy się w tym gronie.

Wracając do muzyki: jeśli ktoś kazałby nam wymienić jeden powód dla którego naszym zdaniem Męskie Granie odniosło sukces, postawilibyśmy na to, że za jego organizację po prostu wzięły się osoby, które lubią muzykę i „trochę” się na niej znają. Niby to powinno być oczywiście, no ale…

I na koniec, zanim napiszemy o tym, kto w Warszawie wystąpił i przypomnimy, kto przy organizacji tegorocznego Męskiego Grania pracuje, dla potwierdzenia naszej tezy o „lubieniu” muzyki zachęcamy: przypomnijcie sobie „Sylwetkę” Arkadiusza Stolarskiego (założyciela agencji LIVE), którą opublikowaliśmy w THINK MICE z marca 2017. Coś jest na rzeczy…

kos

Wydarzenie: Męskie Granie 2018
Data: 18 sierpnia 2018 r.
Miejsce: Fort Bema, Warszawa
www: www.meskiegranie.pl
Zleceniodawca: Grupa Żywiec
Produkcja: Agencja LIVE
Koncepcja, realizacja oraz produkcja oprawy wizualnej: Paweł „Spider” Pająk (Percepto); współpraca: TSE Grupa

Wystąpili: Pogodno, Jazz Band Młynarski-Masecki, Daria Zawiałow, Illusion, Katarzyna Nosowska, Dawid Podsiadło, Męskie Granie Orkiestra (Kortez, Dawid Podsiadło, Krzysztof Zalewski, Marcin Macuk, Olek Świerkot, Kuba Staruszkiewicz, Pat Stawiński, Andrzej Markowski), Miro Kepinski, Rosalie., Snowman, nixes, Bass Astral x Igo.
Prowadzenie: Piotr Stelmach

  • DSC05785
  • DSC05789
  • DSC05813
  • DSC05821
  • DSC05830
  • DSC05842
  • DSC05846
  • DSC05883
  • DSC05906
  • DSC05911
  • DSC05915
  • DSC05931
  • DSC05966
  • DSC05970
  • DSC05975
  • DSC05987
  • DSC05996
  • DSC05998

Simple Image Gallery Extended