Jaroslaw Marciuk

przez Think MICE

Koniec wakacji

Po urlopach nadchodzi czas przygotowań do największych wydarzeń, jakie czekają nas jeszcze w tym roku. Ale czy w lipcu i sierpniu destynacje MICE również prowadziły intensywne działania marketingowe? Na pewno nie jest to idealny moment na tego typu aktywności, ale mimo wszystko niezła szansa, aby wyróżnić się na tle konkurencji. Poniżej przegląd, moim zdaniem najciekawszych, letnich akcji promocyjnych w naszej branży.

Na początku lata wystartowała kolejna odsłona kampanii „Bring Yourself. We’ll do the same”. Została ona przygotowana przez NBTC (Holenderskie Biuro Turystyki i Kongresów) z myślą o rynku belgijskim i niemieckim. Na dworcach kolejowych w Antwerpii i Mönchengladbach stanęły specjalne boxy z hologramami, ponadto wybrane osoby zaproszono na spontaniczną podróż pociągiem do Holandii. Dwie pary z Belgii i para z Niemiec pojechały w ten sposób do Hagi, Eindhoven i Flevoland, gdzie czekał na nich pełen niespodzianek program. Ważnymi elementami przewodnimi kampanii były: „Greener Cities”, „Cycling Lifestyle” i „Dutch Design”. Celem podjętych działań stało się pokazanie mniej znanych miejsc, lokalnych pasjonatów, a także wzmocnienie wizerunku Holandii, jako destynacji dbającej o zrównoważony rozwój.

Przenieśmy się teraz do naszego zachodniego sąsiada. Idea realizowanej tam kampanii polega na odwiedzaniu przez reportera Germany Convention Bureau niemieckich miast i regionów. Serię przygotowywanych przez niego filmów oglądałem z zainteresowaniem już rok temu na YouTubie. Nazywała się wtedy „Destinations in Motion” i obejmowała w sumie 60 filmów z 12 miast. W tym roku nazwę zmieniono na „#GCBRoadshow”, skupiono się na czterech miastach (Stuttgart, Jena, Kassel i Hannau), z których powstało jednak aż 20 filmów. Szczególnie cenię tę inicjatywę za pokazywanie w krótkich formach wideo unikatowych miejsc, doświadczeń i wywiadów z przedstawicielami lokalnej branży MICE (pracownikami convention bureaux czy firm PCO).

Mimo wojny z Rosją aktualnych informacji o swoim kraju i mieście nie przestaje przekazywać Lviv Convention Bureau, którego przedstawicielki brały aktywny udział m.in. w Conventa Crossover w Ljubljanie. Również na kanale YouTube tego biura publikowana jest seria wywiadów zatytułowana „Industry Talks During the War” (m.in. z Cariną Bauer) oraz cykl „MeetUAprofessionals”. W ostatnim, sierpniowym filmie można poznać ciekawą historię lwowskiej firmy Skeiron, która doświadczenie i wiedzę zespołu w tworzeniu wirtualnych wycieczek wykorzystała w nowym projekcie „#SaveUkrainianHeritage”. Jego celem jest tworzenie kopii 3D różnych zabytkowych obiektów, które mogą posłużyć jako podstawa do odrestaurowania takich zabytków w przypadku ich zniszczenia podczas wojny. Skeiron współpracuje w tej materii m.in. z Narodowym Instytutem Polskiego Dziedzictwa Kulturowego za Granicą „Polonika”.

Nowy film promocyjny opublikowało też Guayaquil Convention Bureau z Ekwadoru, z kolei Seul Convention Bureau, właśnie latem, stworzyło zupełnie nowy kanał na YouTube. Jednymi z pierwszych zamieszonych na nim filmów były relacje z największego wydarzenia branży kryptowalut i blockchain w Azji – Korea Blockchain Week 2022.

Także w lecie Auckland Convention Bureau rozpoczęło kampanię skierowaną do organizatorów podróży motywacyjnych. Bez wątpienia ma ona związek z premierą nowego serialu Amazon Studios „Władca Pierścieni: Pierścienie Władzy”. Jego pierwszy sezon (tak jak cała filmowa adaptacja książek J.R.R Tolkiena w reżyserii Petera Jacksona) był kręcony w malowniczych miejscach Nowej Zelandii. Niestety Amazon zapowiedział, że drugi sezon nie powstanie już w tej części świata. Jest to zatem dla Nowej Zelandii ostatnia szansa na wykorzystanie popularności historii o hobbitach do promocji destynacji.

Wszystkie przywołane przeze mnie inicjatywy pokazują, że destynacje konkurują nie tylko poprzez posiadanie odpowiedniej infrastruktury czy dostępność komunikacyjną, ale także reklamując się jako autentyczne miejsca, dające meeting plannerom wiele unikatowych powodów do organizacji wydarzeń.

Jaroslaw Marciuk. Gdańszczanin, konsultant i szkoleniowiec w Duolook Media. Entuzjasta social mediów dostrzegający ich zalety i wady. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z marketingiem destynacji, social mediami oraz B2B influencer marketingiem. Pasjonat fotografii mobilnej, prowadzi społeczność Igers Poland. Po pięciu latach emigracji w Wielkiej Brytanii wrócił do Polski. Mieszka w Warszawie z żoną Alicją. Kontakt: DuolookMedia.com, jaroslaw@duolook.pl

CZYTAJ WIĘCEJ