
Forum Branży Eventowej 2025
- przez Think MICE
FBE 2025: dwie hale i nowe możliwości
3 382 uczestników, 210 wystawców, dwie sceny i – po raz pierwszy – dwie hale: Brief i Projekt. Tak prezentowało się tegoroczne Forum Branży Eventowej (FBE), które 15 stycznia gościło w Expo XXI Warszawa.
FBE to wydarzenie realizowane dla profesjonalistów związanych z realizacją eventów. Każdego roku biorą w nim udział przedstawiciele agencji eventowych, marketingowych, incentive, a także wedding plannerzy, organizatorzy targów, kongresów i festiwali. Nie brakuje poza tym podwykonawców oraz reprezentantów hoteli i venues. Forum to również dobra okazja do zapoznania się z trendami i zmianami w przemyśle spotkań, a także branżowego podsumowania poprzedniego roku.
Dwie hale
W tym roku swoją ofertę na FBE zaprezentowało 210 wystawców. Widoczna była eskalacja popularności targów, ponieważ event przyciągnął wiele nowych twarzy. Zarówno przedstawiciele początkujących biznesów, jak i osoby z wieloletnim doświadczeniem, wybrały Forum jako miejsce promocji swoich usług i produktów, ale i eksploracji rynku. Towarzyszyło im prawie 3,4 tys. zwiedzających, którzy – po raz pierwszy w historii – poruszali się po dwóch halach: Brief oraz Projekt.
– Jestem bardzo wdzięczna wszystkim wystawcom i uczestnikom za zaufanie i udział w FBE w 2025 roku. Cieszę się, że wiele elementów tegorocznej edycji przebiegło zgodnie z planem i spotkało się z uznaniem. Mamy też przemyślenia dotyczące słabszych punktów, głównie wąskich gardeł, które skorygujemy tak, by przyszłoroczna jubileuszowa, dziesiąta edycja była naprawdę wyjątkowa – podsumowała Agnieszka Huszczyńska, CEO Evential, organizatorka FBE.
Poza częścią wystawienniczą, jak zwykle duży nacisk położono na program merytoryczny. Idąc z duchem czasu na dwóch scenach sporo opowiadano o możliwościach wykorzystania sztucznej inteligencji oraz o tym jak obecnie potrafi ona wspomagać pracę event managerów i być dodatkowym narzędziem w biurze. Na temat wykorzystania nowych technologii w organizacji wydarzeń rozmawiano szerzej podczas debaty THINK MICE.
W dyskusji moderowanej przez Michała Kalarusa wzięli udział: Karina Mąkolska (Mercure Szczyrk Resort), Rafał Mrzygłocki (ARAM), Rafał Nowicki (Bespoke), Krzysztof Paradowski (BluExperience) oraz Sabrina Żymierska (Międzynarodowe Targi Poznańskie). Szczegółowy opis debaty, wraz z najważniejszymi wnioskami i wypowiedziami ekspertów, zostanie opublikowany w lutowym wydaniu THINK MICE.
Ważne opinie
Uczestnicy Forum, zapytani o wrażenia, przyznali zgodnie, że ich oczekiwania zostały spełnione. – Byliśmy na FBE już rok temu. Pozyskiwanie kontaktów na miejscu jest bardzo aktywne. Nasza firma skupia głównie animatorów, a to oznacza, że jesteśmy obecni w końcowym etapie eventu. Na Forum mamy okazję spotkać się z agencjami, które tworzą wydarzenia dla swoich klientów. Wizytówek posypało się całe mnóstwo. Na tej podstawie ofertować będziemy z pewnością przez najbliższe dwa tygodnie. W porównaniu do 2024 roku widać coraz większe zainteresowanie. Branża po wymagającym okresie pandemii wyraźnie się odradza – skomentowała Kasia Kondrusiewicz z firmy Majorka Animatorka. Przedsiębiorcy, którzy zaliczyli podczas tegorocznej edycji swój debiut, czyli wystawiali się po raz pierwszy, także emanowali pozytywną energią i byli zadowoleni z możliwości, jakie przyniosło im uczestnictwo w FBE.
– Wystawiamy się pierwszy raz, co więcej, na Forum zgłosiłam się dopiero dwa dni temu. Tak naprawdę nie miałam czasu na research i nie spodziewałam się, co może mnie tu spotkać. Jestem zaskoczona ilością osób i oczywiście pozytywnym feedbackiem. Wielu z odwiedzających nasze stoisko przyznaje, że nie wiedziało w ogóle o naszym istnieniu, mimo że osobiście byłam przekonana, że jesteśmy już dosyć znani. To sprawia, że zyskaliśmy nowych klientów, z czego bardzo się cieszę. Przygotowaliśmy 500 wizytówek, a zostało mi niecałe 100… – powiedziała w połowie eventu Aleksandra Michno, właścicielka firmy Zaradne.
– Działamy niecały rok, więc chcieliśmy się zaprezentować na tak ważnej imprezie. Pozyskaliśmy wiele wartościowych kontaktów, o które będziemy dbać w przyszłości. Mamy też wnioski co do prezentacji naszych usług czy wyglądu stoiska. Jak najbardziej myślę, że weźmiemy je pod uwagę w przyszłych edycjach – dodała Joanna Janecka, dyrektorka sprzedaży i eventów w Event Hall.
THINK MICE jak zwykle był oficjalnym partnerem medialnym FBE. Na miejscu nie zabrakło też naszego stoiska, za którego umeblowanie odpowiedzialna była firma Colors of Design.
Abigaila Kruszyk