Wydanie lutowe 2024

przez Think MICE

Ukazało się lutowe wydanie THINK MICE


Polecamy lutowe wydanie THINK MICE. O czym w najnowszym numerze? Tradycyjnie część tematów zapowiadamy na okładce, o pozostałych piszemy poniżej.

Zgodnie z obietnicą, w tym miesiącu dużo uwagi poświęciliśmy debacie THINK MICE, która odbyła się podczas tegorocznego Forum Branży Eventowej (FBE). W dyskusji „Klient vs Agencja, czyli jak w praktyce wygląda implementacja polityki ESG” wzięli udział: Magdalena Heinrich (procurement manager PL/CE/Baltics w AstraZeneca Pharma Poland), Rafał Krawczuk (prezes zarządu agencji Plej), Mariusz Nowak (CEO i marketing director w agencji Ministry Of Creativity), Davide Odella (członek zarządu Expo XXI Warszawa), Izabella Siurdyna (managerka ds. zrównoważonego rozwoju w L'Oréal Polska i kraje bałtyckie) oraz Paweł Tyszkiewicz (dyrektor zarządzający Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR). Zaproszeni przez nas eksperci dyskutowali o tym, w jaki sposób sytuacja związana z raportowaniem wskaźników ESG już teraz wpływa i jak będzie wpływać na przemysł spotkań w najbliższej przyszłości. Czy czeka nas rewolucja w procesach przetargowych? Jakie standardy i kalkulatory są nam potrzebne do współpracy z klientami, venues i podwykonawcami, aby nie działać po omacku? Odpowiedzi na te i szereg innych ważnych pytań znajdziecie w naszym artykule.

Dział THINK DESTINATION to „Jak Cię widzą, tak Cię piszą, czyli kilka słów o wizerunku Polski”. Wojna w Ukrainie i związane z tym obawy o bezpieczeństwo, wysokie ceny usług, ale zarazem ich wysoka jakość, a do tego nowe inwestycje, atrakcyjność turystyczna i efekt nowości. Te wszystkie elementy – zarówno w pozytywny, jak i negatywny sposób – przekładają się na dzisiejszy wizerunek Polski i zainteresowanie organizacją eventów w naszym kraju. Czy mamy się z czego cieszyć?
Aż dwa niezwykle potrzebne i użyteczne teksty znajdziecie w dziale WARSZTAT. W pierwszym z nich Aneta Radzimirska, założycielka Idea Productions Poland / Idea Creative Group opisuje, jakie są najważniejsze elementy budżetowania dla początkujących event managerów (m.in. identyfikacja kosztów, negocjacje cenowe, zarządzanie finansami w trakcie wydarzenia). W kolejnym artykule, do akcji wkracza Michał Zalewski (Dobrze Powiedziane), który przekona Was, że do każdego kryzysu można się przygotować. Trzeba się tylko szkolić, ćwiczyć, znać procedury i mieć wokół siebie zaufanych ludzi.

Godną zaufania osobą jest z pewnością bohaterka naszej SYLWETKI. To doskonale wszystkim znana Izabela Stelmańska, która jako zastępczyni dyrektora departamentu kultury, promocji i turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego od lat buduje markę turystyczną Mazowsza. Dzięki swojej pracy, profesjonalizmowi i zaangażowaniu, zasłużenie zyskała miano turystycznej twarzy tego regionu.
Wreszcie czas na dział RAPORT, a w nim aż trzy ciekawe pozycje. Kolejny dokument dotyczący zjawiska bleisure autorstwa Roba Davidsona (MICE Knowledge) oraz platformy Conferli, analiza dokumentu „Event marketing 2023/2024. Wpływ zrównoważonego rozwoju na przemysł spotkań”, a także siódmej edycji Global Destination Sustainability Index (GDS-Index).

Jak zawsze przypominamy również o stałych rubrykach. Mowa o najnowszych NEWSach, tekstach BLOGERSKICH, napisanych dla Was przez Jarosława Marciuka (Poland Convention Bureau POT) i – po raz ostatni przed przejściem na zasłużoną emeryturę – Corbina Balla (Corbin Ball Associates) oraz dziale PRAWO, przygotowywanym przez ekspertów z firmy prawniczej SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk. Nie zabrakło też relacji fotograficznych z najważniejszych imprez branżowych.
W lutowym wydaniu, jak co roku, znajdziecie poza tym szczegółowy KALENDARZ najważniejszych zagranicznych wydarzeń branży MICE zaplanowanych w 2024 roku.

>> Zobacz zapowiedź lutowego wydania 2024
Uwaga! W tym miejscu udostępniamy jedynie fragmenty naszej gazety.

Cały magazyn dostępny jest w prenumeracie – tradycyjnej lub elektronicznej

Zamów prenumeratę

MK